Miért ilyen katasztrófa a felmérési rendszer testnevelésből?
Például testnevelés.
Hogy lehet minden embert ugyanúgy kezelni? Magasugrásból például 135cm től ötös. Egy 2 méteres gyerek átlépi. De egy 165 centis? hogy a francba ugorjon akkorát?
vagy a fekvők. 29 fekvőtől ötös. Nekem az semmi. 3 perc van rá. én átlag 80-at 100-at kinyomok. De az osztály fele még 20-at se tud.
Távolugrás? a 2 méteres gyerek sétálva megugorja a 3 méter 80-at.
De én? 165 centimmel, rövid lábakkal? HOGYAN?
Ez olyan igazságtalan. Szerencsére rendes a tesitanár és másból kapom a jegyeket másból mér fel, de azért ez durva!
Gondoljatok bele. szinte a saját testmagasságotoakt kell megugrani. nyaktokis ugorjatok föl. Menne? Dehogy menne.
Két eset lehetséges:
1. Vagy osztályozzák a testnevelést (éneket, rajzot, ilyesmit), akkor csinálják rendesen, és legyen ilyen követelményrendszer. Mindegy, hogy milyen magas vagy, hány kiló, a teljesítmény számítson, mert matekból se az alapján osztályoznak, hogy hány ujjad van.
2. Vagy ne osztályozzák.
A heti 5 tesit is hülyeségnek tartom. Max az alsósoknak van haszna, de aki eddig nem sportolt az nem a tesi órán fogja megszeretni és elkezdeni.
Én bevezetnem a "mini kategóriát". Pl távolugrásnál 5 cm-ként emelkedne a megugrandó táv.
Én 11.-es vagyok, itt magasugrásnál 120 2-es, 125 3-,as 130 4es és 135 az ötös.
Lehet, hogy van akinek épp a nyakáig ér. Az hogy ugorja át? sehogy.
Vagy akinek rövidek a lábai és nem tud futni a többiekhez képest elég jól az hogy ugorjon durván NÉGY métert?
Nekem mindig 2-es kegyelemből, mert csak 350-et 360-at ugrok
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!