Miért van ekkora különbség egyetem-egyetem között azonos szakokon?
Én is ugyanazt vettem észre, illetve sajnos azt is, hogy amelyik magasabb volt a ponthatár, ott több anyagot is adtak le, ugyanazon a tantárgynév alatt. (Pl biofizika az “eredeti” szakomon 8 részt vett, a “rangosabb” helyen 8+4et, amit lehet énis szívesen tanulnék)
Nem tudom miért van ez, azt viszont nálunk elmondták a felsőbbévesek/végzett hallgatók, hogy hiába mondják ezeket a diplomákat egyenértékűnek, sajnos a munkáltató pontosan tudja mit-hol tanulnak. Legalábbis nálunk ez van, az oktatók pedig nagyon mondják, hogy a mi szakunk is ér annyit mint a másik egyetemé, hiába alacsonyabb a ponthatár, a munkahelyeken rendszerint hallom, hogy valamelyik egyetem végzettjeinek esélyt sem adnak, mert annyira színvonaltalan a oktatás... (Mivel kb 5 egyetemen van lehetőséged megszerezni a végzettséget, nincs okj, pontosan ismerik mi, hogy van.)
Én emiatt szeretnék majd átjelentkezni.
Ha a felvit megnézed, a szakokat, akkor látod, hogy meg van adva, milyen területben mennyi kreditet kell szerezni. Én nyelvszakon tanulok, pl. kultúrával és történelemmel kapcsolatos témából kell x kredit, de azt már az iskola dönti el, hogy konkrétan milyen órát hirdet meg. Gondolom olyan területről adnak órákat, amilyenről tudnak oktatót szerezni. Ha egyszerűen nincs olyan tanáruk, aki ért a modern amerikai drámához, ott nem tudnak olyan árat tartani, máshol igen. De konkrétabb indokot én sem tudok.
Én Szegeden vagyok, de vannak ELTE-s barátnőm is náluk is látom a különbséget. Nálunk pl. van 8 nyelvvel kapcsolatos gyakorlat, ami a bizonyos képességeket fejleszti (Reading, Writing, Communication ilyenek). Az ELTE-n van 2 félév nyelvgyakorlat, meg 2 félév Writing. Szóval amit ők lerendeznek 2 tárggyal, mi 8-cal. Ezt sejtem az iskola vezetősége így látta jónak.
Ugyanazt a célt sokféleképpen el lehet érni. Egészen különböző elnevezésű tárgyak tartalmazhatnak azonos anyagot. Különböző tárgystruktúra lehet ugyanannak az anyagnak másféle csoportosítása. Minden egyetem olyan struktúrában és olyan módszerekkel tudja legjobban tanítani az ismereteket, ami a saját professzori karának az összetételéhez (az oktatók-kutatók ténylegesen művelt szakterületeihez) legjobban megfelel.
Az azonos képzési és kimeneti követelményeknek való megfelelés jelenti a diplomák egyenértékűségét, ez azonban sem azonos tárgyakat, sem azonos módszereket, sem azonos tananyagot, sem azonos gyakorlatokat nem jelent. Azt jelenti, hogy az adott diplomával rendelkezők azonos feladatok megoldására lettek felkészítve. (Egyébként még magukat a feladatokat is többféleképpen lehet jól megoldani.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!