Hogyan kellene megreformálni az oktatási rendszert, mit tartotok legfontosabbnak, a reformokat milyen sorrendben kellene bevezetni?
sajnos a mai oktatásban, nevelésben a kisgyerekek hamar bekerülnek a szegregáló közegbe, ezért szerintem már az óvodától kezdve drasztikus változtatásokat kéne végrehajtani, magas létszámú osztályok sem a legmegfelelőbbek, de nincs mindenkinek pénze magán iskolába járatni a gyermeket, ahol erre volna lehetőség, emellett a felszereltség is sokkal jobb
illetve, az otthoni látottak is fontosak, hogy a gyerek ne azt hallja hogy jól van kisfiam én is megbuktam belőle mégis ember lett belőlem és társai.
A jó oktatás kulcsa a jó pedagógus és emellett az alacsony tanuló/tanár arány. Éppen ezért szerintem első lépésként a tanári pályát kéne vonzóvá tenni, ami elsősorban anyagi kérdés. Ha a pedagógusokat anyagilag és társadalmilag is megbecsülnénk, akkor egyrészt többen és jobbak jelentkeznének tanárképzésre (hosszútávú hatás), másrészt az elhivatottabb pályaelhagyók közül is visszatérnének a katedrára (rövidebb távon is érzékelhető hatás). Ha ez teljesül, akkor lehet elkezdeni igazítani a módszereken.
Még mielőtt bárki azzal jönne, hogy nem kéne jobban megfizetni az amúgy is rossz tanárokat: igen, igaz, de ez egy ördögi kör, jó fizetés nélkül csak néhány elhivatott bolond fog jó munkát végezni. Hosszabb távon a rossz tanárok kihullanak majd, amint érkeznek a helyükre jobbak (az igazgató tudja, hogy Ica néninek igazából nem kéne már tanítania, de nem talál helyette mást, egy kartonfigura pedig még annyira sem fogja elmagyarázni a másodfokú egyenlet megoldóképletét).
Hatévesen már kezdik az iskolát, pedig egy évvel később alkalmasabb lenne.
Kisebb osztályokat, jobb megbecsülést a tanárokat (anyagilag is). Ne kelljen a Vöröskeresztnek öltöztetnie őket.
Hármasnak:
Én pl 6 évesen kezdtem az iskolát, és 25 évesen is úgy gondolom, hogy a szüleim egyik legjobb döntése volt.
kérdező, ha érdekel a téma, ajánlom, h beszélgess el néhány tanárral (fórumon, vagy élőben), és rögtön rájössz, h miken kéne változtatni. én elbeszélgettem párral, és hát óriási problémák vannak már a tanárképzéssel is.
néhány ostobaság, amit (különböző tárgyakat oktató és különböző korú) tanárokról hallottam az utóbbi időben:
-szomorú, h nem ismerek a diákok a ’dölyfös’ és ’szántás’ szavak jelentését (magyartanárnő)
-brühühü, a gyerekek rövidítenek
-sajnos nem elég olvasottak és műveltek a mai diákok (kémiatanár)
-„ a nyelv tanulásához elengedhetetlen feltétel, hogy legyen egy tanár, aki kihangsúlyozza számodra a hibáidat”
-nem láttál neveléstudományi tanulmányt, nem tudod megítélni, h csak magolással lehet-e érvényesülni az oktatásban
nem sorolom tovább…
sajnos világosan látszik, hogy a magyar tanárok évtizedekkel vannak lemaradva, és teljesen alkalmatlanok a tanításra.
nem értik, mitől rossz az oktatás, nem tudják, külföldön hogyan oktatnak. hisznek a semmire nem jó lexikális tananyagban, hiszek ők maguk is csak magoltak átlalánostól a főiskoláig, és alapvető szövegértéssel, logikai képességekkel nem rendelkeznek.
Szerintem a legfontosabb az lenne hogy aki tanit meg tudjon elni belole
aki tanit az megfelelo ember legyen
aki tanul az jol valasszon es erdeklodjon
es a negyedik, de legfontosabb a pénz! van ahol 60 eves elavult eszkozok vannak vagy 40 eves vegyszerek, es igy kell szakdolgozatot irni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!