Mennyire tartjátok fontosnak a testnevelés tantárgy jegyértékelését?
Szerintem semmi értelme testnevelésből jegyeket adni. Vannak olyan diákok akik nem tudják teljesíteni a gyakorlati feladatok összességét például a kötélmászást (10-ből 2 ember). Minálunk öten tudtak kötelet mászni, a többiek egyest kaptak annak idején.
Másrészt, a tanár elvárja mindenkitől a maximumot, akkor ő miért nem mutatja meg a diákjainak, hogy hogyan kell véghezvinni a feladatokat, hogy ezzel a diák is tanulhasson? (tisztelet a kivételes tanároknak akik megmutatják)
Harmadrészt, az olyan diákok, akik nem rendelkeznek olyan testi adottságokkal, mint egy sportosabb ember, miért nézi le/ miért nem foglalkozik vele a tanár? Hisz a tanár dolga a tanítás.
Sajnos volt olyan tanárom, aki nem volt képes elfogadni a rendszeresen orrvérzős diák részleges felmentését, azt mondta, ez nem felmentés, csak egy javaslat... Amikor meg vérzett az orra a tanár csak ennyit mondott "előfordul". Rossz volt látni, ahogy csesztette végig, mert állandóan pikkelt rá. (2 éve volt) :(
Ezzel most nem azt mondom, hogy felesleges a tesi óra (ELLENKEZŐLEG!), de miért kell értékelni jegyekben?
Az osztályközösség építő programot se (o.főnöki órát) értékelik, csak egy "teljesítette" c. értékelést kapunk. Testnevelésből ez nem lenne elég?
Aki meg nem tudta teljesíteni, az megérdemli a javítóvizsgát.
Nincs a jegyekkel bajom, de talán jobb lenne, ha a NETFIT felmérés értékelése kerülne a bizonyítványba. Ott háromféle eredmény születhet:
- egészséges
- fejlesztés szükséges
- fokozott fejlesztés szükséges.
Amennyiben a testnevélés-órákon elméleti ismereteket is oktatnának (ami jó lenne), akkor értelemszerűen a többi tárgyhoz hasonlóan kellene értékelni.
A testnevelés szükséges, így is olyan tunya, kövér emberek vannak már fiatal korban is DE!
Készség tárgy és egy sportosabb embernek is lehet gyenge pontja egy-egy gyakorlat. Én nem jegyre osztályoznék, hanem ahogy az egyes is mondja:
-Egészséges, megfelelő testi erőnlét
-Fejlesztésre szorul, nincsen veszélyben
-Körültekintést oda figyelve fejlesztés szükséges, veszélyben van
-Betegség, adottságok miatt felmentett.
Egyébként én a plusz tesi órákat is így vezetném be:
-Nem kell
-Heti egy plusz
-Heti kettő plusz
-Felmentett
Én szerettem a saját gimis tanárom értékelését, ő mindig saját magunkhoz viszonyított minket. Ő is elmondta, annak adott 5-öst, aki tényleg ott volt órán, nem bújt ki a mozgás alól kamu indokokkal, és ment is neki. Személy szerint én 4-est kaptam mindig, mert próbálkoztam. Hiába nem ment a legtöbb dolog, úgy voltam vele, hogy úgysem érdekel senkit, mit csinálok, legalább megpróbáltam, és rajta azt láttam, hogy ő ezt értékeli. 3-ast csak az kapott, aki az órák 90 százalékában nem volt ott, mert ellógott, mondván, hogy nincs kedve.
Szerintem nálunk egyest senki sem kapott azért, mert nem ment neki valami. Én pl. a szekrényugrástól mindig féltem, ahogyan sokan mások is. És nem piszkált, meg adott egyest, hanem próbáltuk kitalálni, hogy mi nem megy, és azzal foglalkozni.
De sajnos tudom, hogy ez a ritkábbik eset, és hogy nem ez a jellemző.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!