Az általános iskolák és középiskolák miért nem vezették még be a számítógépes (moodle jellegű) vizsgáztatást?
Egyetemeken kiválóan működik.
-Maximalizálja az objektivitást, nem működik az oly divatos "pofára osztályozás", a számítógép feketén-fehéren kiírja hány pontot és százalékot szereztél.
-A valós tudást méri.A teszteknél gondolkodni kell, nem lehet rizsázni.
-A tanároknak nem kell javítással foglalkozni
-Nincs két egyforma vizsgasor, ugyanis a gép keveri a példákat.Minden tanulónak más.
-Az eredményt egyből megtudja az ember.
Tesztes vizsga és a valós tudást méri egy mondatba? Mert a valóságba is minden problémához felkínálódik 4 megoldást és válaszd ki az egy jót belőle... Ha japánul van akkor is el lehet találni.
ctrl f-vel 5mp alatt kikereshető a jegyzetből a válasz.
Ha valaki teljesen jól letudna felelni az anyagból, de a kérdés épp olyan, hogy nem tudja, vagy csak más szavakkal, akkor megszívta.
Szóbeli élő feleletnél nincs jobb módja az osztályozásnak.
Tegyük fel, hogy minden általános iskolásnak meg van a technikai felszereltsége (az ország egyes régióiban ezek nincsenek meg)! Se az általános se a középiskolás tananyagot nem lehet tesztekkel értékelni (magyar fogalmazás, töri esszé, angol témakifejtés...).
A digitális oktatás során rengeteg dolgozatot írtak a közoktatásban tanuló diákok (google kérdőív, redmenta...). Az a tapasztalatom, hogy nem tudni ki (szülő, nagy testvér, szomszéd néni, magántanár) is írta meg valójában a dolgozatot, valamint a diákok elküldik egymásnak a kérdéseket messengeren.
Nem zárkózom el teljesen a digitális számonkéréstől, de a csalási lehetőségeket ki kéne szűrni!
Egyetemen, normál azaz, nem most pandémiás időszakban ez ott az egyetemen számítógépekkel rendelkező termekben történik.Vannak felügyelők is, hogy kiszűrjék a segédeszköz használatát.
Esély sincs arra,hogy más írja helyetted a vizsgát.
Nem működik kiválóan egyetemeken, legalábbis nem mindenhol - nekem műszaki területről vannak tapasztalataim első kézből.
- Gyakran egy ábra vagy diagram felrajzolása a feladat, ez számítógépen lehetetlen
- Képletek ugyanígy kiesnek
- Számításos feladatnál az automatikus ellenőrzés nagyon nem hallgatóbarát: ha az utolsó lépésnél vét valaki egy 1+3=5 jellegű banális hibát (miután hosszasan vezette le az eredményt szakmailag kifogásolhatatlan módszerrel), akkor a moodle 0 pontot ad, szemben a javító oktatóval
- A véletlenszerűen kevert kérdések sem jók: te is tudod, hogy nincs két egyforma nehézségű kérdés. A vizsgasor összeállításával lehet arra törekedni, hogy a más-más időpontokban írt feladatsorok legalább az oktató saját szempontrendszere szerint nagyon hasonló nehézségűek legyenek, de ha a gép kever, akkor erre nincs lehetőség, két egymás mellett ülő hallgató jelentősen különböző nehézségű feladatsorokkal is találkozhat.
Szóval én úgy gondolom, hogy jobb a hagyományos vizsga, és azt csak akkor érdemes online-ra cserélni, ha papíron is feleletválasztós.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!