Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » BME vagy Széchenyi István...

BME vagy Széchenyi István Egyetem közlekedésmérnöki szakjára érdemesebb menni?

Figyelt kérdés
Miért?

2020. máj. 8. 15:28
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
BME közlekkarról még sok jót nem hallottam, szerintem a SZE-vel jobban járnál. Hagyománya is nagyobb (KTMF), vállalati kapcsolatok is jobbak.
2020. máj. 8. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm válaszodat!


"vállalati kapcsolatok is jobbak."


Ezt kifejtenéd?

Csak mert eddig ezt az érvet pont, hogy a BME mellett hallottam, de akkor sem lett kifejtve...


Előre is köszi!

2020. máj. 8. 18:35
 3/7 anonim ***** válasza:
27%

Én közlekmérnöknek csak akkor mennék, ha innét lehet a járműmérnök felé szakosodni.

Ez a BME-n így van. A SZE-n az egy külön szak.


Mert ha nem mész el a járművek felé akkor a közlekesként szóba jöhető állami cégeket (m*v,b*v) meg hasonlókat én jó messzire elkerülném.

Véleményem szerint ezek jóval gyengébb lehetőségeket nyújtanak mint a multik.


De ez az én saját véleményem.

2020. máj. 8. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim válasza:
0%
BME sokkal szinvonalasabb
2020. máj. 13. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Engem nem a járműmérnöki, hanem a közlekedésmérnöki érdekel...


#4. De ezt így bemondára, érvek nélkül miért hinné el bárki is?

Most nem tudhatom, hogy csak azért mondod e, mert hát a "BME a BME!!! VILÁGSZÍNVONALÚ OKATÁS".


Ennek nem nagyon van alapja.


Persze ettőlmég ez a szak, lehet hogy tényleg ott a jobb, de légyszí indokot is írj!

2020. máj. 13. 21:09
 6/7 anonim ***** válasza:
33%
Hát, nem a BME-re az biztos.
2020. máj. 20. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:
100%

Sokkal jobb az SZE, mint a BME. Én a BME-n kezdtem, de egy év után otthagytam, mert túlságosan "járműmérnök"-ös, nagyon műszaki volt nekem. Valamiért azt hiszik, hogy a jarmű, és a közlekedésmérnök hasonló, hát nagyon nem az, azonban a tanterv a két szakon 3 és fél féléven át megegyezik jó formán.


Egy közlekedésmérnöknek sokkal több kapcsolódási pontja van az építőmérnökhöz például, nem véletlenül vannak azonos karon Győrben. Egy járműmérnök, pedig gyakorlatilag egy gépészmérnök amelyik kifejezetten járművekkel foglalkozik.


Elég megnézni a két egyetem mintatantervét, abból is látszódik ez. Nem véletlen, hogy a BME közleken 2 félév után min. 50-60%-os a lemorzsolódás, az SZE-n pedig 10-15% kb.


Továbbá sokkal fiatalosabb, modernebb a győri szak, és maga az egész egyetem is. Kollégiumról és egyebekről nem is beszélve. Győrben tényleg azt érzem, hogy az egyetem támogat, hogy végezzem el a szakot. Vannak modern eszközök, normális termek, nem egy BME F, K, J, ST épület... A BME-n azt éreztetik veled, hogy érezd megtiszteltetésnek, hogy oda járhatsz a "magyar műszaki felsőoktatás bölcsőjébe", miközben sokszor elavult dolgokat tanítottak nagyon idős oktatók, régi módszerekkel.

A mostani járványügyi helyzetben is megmutatkozott ez. Pl.: az SZE-n nem lehetett kötelező ZH-kat tartani, és automatikus aláírást kaptál, hogy csak a vizsgaidőszakra kelljen tanulnod, stresszelned magad. A BME KJK-n meg a Mechanika I. tantárgy normális végigvitele se ment, és egészen az országos sajtóig elért, annyira kilátástalannak érezték már a helyzetet a hallgatók.


A két egyetemi HÖK esetében is hasonló a különbség. A BME-n nagyjából egy gittegyletként működött a legtöbbször a KJK HÖK, bocsánat HK :) (volt néhány személy, aki kivétel volt persze, de ők a kisebbség voltak). Győrben nagyjából fordított az arány, és nem volt még olyan problémám, amiben nem lettek volna segítőkészek, amit ne tudtak volna megoldani. Sőt ha elmondjuk nekik, hogy valamit nem jól csinálnak, akkor megköszönik. (A BME-n hasonló esetben inkább a lebaszást kaptam, és hogy fogjam be mert gólya vagyok szóval kuss van.) A BME KJK-n a selmeci hagyományőrzés az, ami nagyon jó dolog, de mivel sajnos nem utódintézmény, emiatt az utódintézmények nem szeretik őket.... :(


Remélem tudtam segíteni a közlekedés iránt érdeklődőknek! :)


U.i.: Az az állítás pedig, hogy közlekedésmérnökként csak állami cégekhez lehet menni, nem állja meg a helyét már. Egyre több a magán cég. A közeli távolsági busz, illetve a vasúti személyszállítási piacnyitás után, pedig még több lehetőség lesz.

2021. márc. 26. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!