Az hogy ki milyen matematikából az min múlik? Sok gyakorláson? Vagy érettségin mi számít? Hogy mennyit gyakorolta a típusfeladatokat az illető?
A matekhoz IQ is kell. Ezért van annyi szorgalmas, mindenből kitűnő diák, akiknek a matek nem nagyon megy.
Ettől függetlenül persze gyakorlással lehet fejlődni.
Nem kell olyan kimagasló IQ.
A legtöbb embernek ott megy el, hogy nem gyakorol eleget, illetve nem vágja, hogy az egész egymásra épül, így a régebbi anyagot is elő kell venni.
Például nekem is emiatt volt tele vele a tököm.
Hat kozepsulis matekhoz nem kell sok esz kb behelyetesites ha tudod az alap megoldasi semakat akkor ok.
Egyetemi szinten egy kicsit nehezebb, viszont jo matekosnak kb szuletni kell, egy szintig tudsz fejlodni...
Kb mint a hangszeren valo jatek, alapokat en is megtudom tanulni de hogy en muvesz legyek belole az kizart mert nincs akkora erzekem hozza
Matek egészen egyetemig egyszerű középszinten nem igényel nagy inteligenciát vagy különleges képességet. Sokan ott véreznek el, hogy nem tudják az alapokat. Ez középszinten a 9.-es tananyag egésze kb, de azért minden évben vannak alap dolgok. Akkor persze az általános iskolai anyagokat se tudják sokan, ami megint csak hatalmas hátrány. És ez az egész középiskolában elveszi a diákok kedvét a matektól és sokan úgy érzik hiába tanulják nem megy nekik.
Szóval ezért főként azoknak fog menni, akik vagy gimibe járnak és ezért mindig tanulták a matekot így megvannak az alapok egy középszintű erős négyesre vagy megvan az alapjuk arra hogy emelt szinten tanulják ha érdekli őket.
Persze vannak olyanok akik gyorsan tanulják és értik meg a matekot, na ő nekik az absztrakt gondolkodásuk kíváló és a kezdetektől fogva ki van alakulva, azaz nem igényel fejelsztést és minden gyakorlás csak csiszol ezen a tudáson. Persze ettől még lehet utálja az illető a matekot és máshol kamatoztatja majd ezt a tudását, szóval nem garantált hogy ez miatt szeretni fogja a matematikát.
De ez nem a diák hibája, egyszerűen nagyon kevés helyen tanítják a világon megfelelően a matekot, persze nagyon nehéz élvezetesen tanítani, de egyszerűbben lehetne. Pl a középiskolás matekkönyvek használhatatlanok. Én szerettem a matekot de kivétel nélkül olyan bonyolultan magyaráznak + úgy veszik mindenki tudja az ez előtti anyagokat és a nyelvezetét ne is említsem... Miért nem lehet olyan könyvet csinálni ami diálnyelven fogalmaz elsőnek, majd utána tér át szakmai nyelvre, mikor magyaráz egy feladatot akkor az azonosság használatát feltünteti és NEM ugrál át lépéseket, ha ha kell több oldalon át szájba rágja és apránként leír mindent. De most komolyan MIÉRT nem lehet egy diákbarát könyvet csinálni, az a lényeg hogy megértsük az anyagot utána a szakszavakat már könnyen meglehet tanulni.
Alapvetően igaz az, hogy a középiskolás matematika nem igényel sok kreativitást vagy intelligenciát, ha az ember rengeteget gyakorol. Ekkor előbb-utóbb felismeri, hogy a feladat melyik típusba tartozik, és onnan csak favágás. De sokkal könnyebb erre az állapotra eljutni intelligensebb emberként, amikor nem is típusfeladatban gondolkodik az ember, hanem ránéz és látja a megoldási módszert.
Ha a középszintű érettségin szeretnél ötöst, akkor gyakorolj nagyon sokat! Ha az emelten négyest vagy ötöst, akkor rengeteget!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!