Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Melyik tantárgyat tartjátok a...

Melyik tantárgyat tartjátok a leghasznosabbnak a középiskolában?

Figyelt kérdés
Amelyik már középiskolai tananyag szintjén is hasznos az életben.
2020. márc. 2. 10:06
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
83%
Nem hiszem, hogy van felesleges tudás. Rosszul tanított / átadott anyag van, igen, vagy rosszul központozott tanterv. De éppolyan fontos szépen írni és beszélni, mint ismerni a saját tested működését, a fizikai világ törvényeit, az informatikát és élvezni a zenét és művészeteket. Hogy mindezeket hogyan adja át egy tanár és milyet sorrendet és módszert kényszerítenek rá kívülről, az már más kérdés. De a tudás hasznos és értékes, az élet minden területén.
2020. márc. 2. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Matek, irodalom, nyelvtan, történelem, biológia, kémia, fizika, testnevelés... Mind fontos. Mind kell a fejlődéshez. Az életed további részének megadja az alapjait, a látásmódot, gondolkodásmódot, értékrendszert, megtanulhatod az összefüggéseket látni.

24

2020. márc. 2. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Ezt így nem lehet megmondani, mindegyik hasznos a maga módján. Mármint akkor lesz hasznos, ha nem csak megtanulod, hanem meg is érted.


Én például műszaki végezettségű vagyok, mondhatnám hogy milyen hasznos volt számomra a matek-fizika, de igazából a törit is nagyon élveztem, egy tök hasznos tárgy, mert megválaszolja miért élünk olyan társadalomban, amilyen.

Igaz, ebből nem lehet "megélni", de például remekül lehet vele szűrni a politikai bu11shitet.

2020. márc. 2. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Elnézést kérek, pontatlan volt a kérdésem! Egyik tantárgy fontosságát sem vitatom. Sőt, nagyon is fontosnak tartom, hogy a fiatalok minél többféle szemszögből ismerkedhessenek a világgal.

Arra lennék inkább kíváncsi, hogy szerintetek melyik tantárgy tanterve elég színvonalas ahhoz, hogy akár továbbtanulás nélkül is profitálhasson belőle a diák. Saját tapasztalatom például, hogy az informatika oktatása a középiskolában nevetséges, márpedig ez közel sem arányos a fontosságával.

2020. márc. 2. 13:31
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Egyik tárgyat sem tanítják olyan jól, mint lehetne. A biológiára van nagyobb rálátásom és azt mondhatom, hogy a nagy átlag, akikkel találkozom, félelmetesen nem értik, a saját testük hogyan működik. Ezen az oldalon is olyanokat olvasni egyes rovatokban, hogy sírni tudnék. A fogyókúra rovatnak már a csoportosítása is félelmetes, és épp a napokban ajánlottak egy 100+ kg-os embernek futást, hashajtást és koplalást. A teherbeesés és egészség rovatokat olvasva még nagyobb bajok látszanak. Ráadásul informatika egyes emberek életében nem annyira fajsúlyos téma, de teste mindenkinek van, és még ez sem elég fontos ahhoz, hogy korrektül kidolgozzák az oktatását. Sajnálatos, de ez van.
2020. márc. 2. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
90%
Egyértelműen a biológia, azon belül is az élettan. Azt mindenki hasznosítaná ha egy kicsit is odafigyelne. Sajnos hatalmas sötétség van a fejekben.
2020. márc. 2. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
84%

Én matekos vagyok, és szerintem egy jó tanárral és kis érdeklődéssel matekon keresztül nagyon jól meg lehet tanulni a logikát, ami talán hasznos is lehet a későbbiekben. Plusz a matek nagyon sok más reál tárgynak az alapja. Gimis kémiát meg fizikát pl. simán túl lehet élni matekkal és logikával.


Az előttem szólókkal is egyetértek, a biosz... Én a jogsihoz szükséges elsősegélyvizsgán figyeltem fel rá, mekkora hülységet tudnak mondani egyesek. A "félülő helyzet" kifejezéssel mintha 5 percig activity-ztek volna, a vizsgáztató ennél egyértelműebben kevésbé segíthetett volna. De amikor az élő, fuldokló kisgyereket a vizsgázó csaj elkezdte volna újraéleszteni...


Viszont a sulis biológián kb semmi ilyet nem tanulunk/tanultunk. Szerintem a részletes genetika és sejtbiosz helyett lehetne ilyet tanítani.


Ahhoz képest meg, hogy azt mondogatják, hogy az informatika a jövő, meg előbb-utóbb szinte mindenkinek kell, tényleg nem valami színvonalas az infó gimikben sem.

2020. márc. 2. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
75%
Azért hadd védjem az informatikát: a legtöbben amúgy is tudják használni az ámítógépet, de dokumentumot szerkeszteni vajon megtanulnak-e maguktól?
2020. márc. 2. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
75%

#7-es vagyok


Az infóban én nálunk inkább a mennyiséget hiányolom. Heti 1 tanórn azért még lehetne emelni. 11-12.-ben nincs is kötelező informatika, csak fakt. A fakt pedig heti 1 dupla tanórát jelent, azaz az infófaktosok nálunk heti 45 perc szóbelire készülés és heti 45 perc programozás órájuk van. De van 3 törim, 5 magyarom, 2 bioszom és 2 médiám emellett.

((Na a heti 5 magyart se nem fontosnak, se nem hasznosnak nem találom például, mert mind az 5 órán késik, magáról beszél, és verselemzéseket magoltat (úgy felelünk, hogy nem láthatjuk a vers szövegét, de idézni muszáj).))

2020. márc. 2. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%
#7: Amikor én voltam gimnazista, akkor nem voltak faktok, voltak viszont szakkörök. Egy szakkörön elég sok mindent lehet csinálni. 12 éves kortól lehetne programozás szakkört csinálni. Később is el lehet kezdni.
2020. márc. 2. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!