Miért csinálta meg ezt velünk a magyar tanár?
Sziasztok!
10. osztályos szakközépiskolai tanuló vagyok. Nagyon csalódott vagyok a magyar tanáromra, mert úgy gondolom, hogy nem volt ez az ő részéről fair, amit csinált velünk. A következő sorokat nem az én érdekemben, hanem az egész osztály miatt teszem fel!
36 óránk van összesen a tanévben magyarból (tehát hetente 1, de mivel én 1 hetet gyakorlaton vagyok és a másik héten iskolában, így iskolai héten 2 alkalommal megyek magyarra).
Lényegében az történt, hogy hétfőn írtunk egy általános dolgozatot, szövegértéses formában (középiskolait), amiben 4 feladat volt. Ebből a négyből csak hármat kellett megoldanunk, mert az az egy, amit nem kellett megcsinálni nehezebb volt, így nem adta fel.
KIEMELTE a magyar tanár, hogy aki javítani szeretne az első félévben, annak itt van a lehetősége.
Ma kiosztotta a kijavított szövegértéseket, egyes, kettes nem lett. Mindenki örült persze, mert felhúztuk az átlagunkat ezzel rendesen, az elektronikus naplóban 100%-os jegyként szerepel (tehát 1 jegyet ér). A kiosztott szövegértés után adott nekünk egy feladatot, amin az a bizonyos utolsó feladat szerepelt.
Egy olyan szöveg szerepelt rajta, amin a fogalmazásnak a mondatai nem a megfelelő sorrendben volt (1-12 mondatig). Az első és az utolsó mondat a helyén volt, csak a közte lévő mondatok nem voltak megegyező sorrendben.
Aztán a kitöltés során közölte velünk, hogy ez is egy "röpdolgozatnak" számít, tehát fogunk kapni rá jegyet. Nagyon kiborultunk, ugyanis végre meg volt a javítási lehetőségünk és egy ilyen hülye "botlás" miatt fogunk kapni megint rossz jegyet. Szeretném kihangsúlyozni, hogy a tanárral higgadtan, megértően beszéltünk. És akkor még elkezdte mondani, hogy a másik osztálynak mindenkinek egyes lett. Csodálkozik? A mi osztályunkban se lesz kivétel.
Nem is értem azt se, hogy egy szakmunkásnak minek kell egy fogalmazás mondatait összeilleszteni? Ami ráadásul nem is a szakmánkhoz kapcsolódik: egy eladónak mi köze a fodrászathoz?
Egy eladónak kereskedelmi kommunikációtan szükséges, nem pedig fodrászati vegyszertan. Egy feladatra meg nem adhatna normál röpdolgozat jegyet szerintem.
És egyáltalán ha adott javítási lehetőséget a tanár, akkor miért rontja le utána ezzel az egy feladattal az átlagunkat?
Vagy azt is megcsinálhatta volna, hogy a dolgozat és a nehéz feladatnak az átlagát kiszámítja és azt írja be a naplóba. De minden esetre ez egy nagy csalódás volt a tanár részéről... De hiába kértük, hogy inkább írasson meg velünk egy másik dolgozatot, csak kérjük ezt a jegyet ne írja be, a tanárt nem is érdekelte. Még abban is benne lettünk volna, ha csak órai munkásjegyként írja be, azaz csak fél jegyet érne. Más embereknek ez a félrelépés a bukást eredményezi.
Most nyilván azt gondolhatjátok, hogy az az egy egyes nem lényeges, de mi ösztöndíjat kapunk és fontos a jobb jegy megszerzése! Így is elég kevés az óránk és elég kevés a jegyünk belőle (ez lesz az 5. jegy).
Összetett, több soros mondatok voltak és igen, gyakorlás nélkül az embernek tényleg nem könnyű sorrendbe rakni. Láttátok a szöveget? A tanárnak a fogalmazása volt.
Próbáld meg az én bekezdéseimet sorrendbe rakni összekeverve! Ott nem volt egyértelmű, hogy a tanár melyik sorrendbe kezdte a mondatot, mert az ottani esetekben kb. szinte bárhogyan helyesen lett volna.
Beírta a jegyeket az elektronikus naplóba, végül négyes lett az a "röpdolgozatom" :D
Az viszont eléggé aggaszt, hogy az osztály többi tagjának egyes, kettes lett. :-(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!