Az iskolában nektek mennyire volt komoly az ének-zene és a rajz-művészettörténet tanítása?
Nálunk komolytalan volt, alig tanultunk valamit, a részeket, amit tudok, azt utólag magam szedtem össze. Most valahol rémesen szégyellem a félműveltségemet.
Nálatok ez mennyire működött, milyen volt?
Nagyjából mindenhol komolytalan az országban, és/vagy annyira bonyolult a tananyag (zene- és művészettörténet), hogy képtelenség gyerekeknek megtanítani (legalábbis abban az óraszámban és tematikával, ahogy próbálják tanítani).
Én zeneiskolában tanultam zenét és szolfézst 18 éves koromig (azaz 10 éven keresztül) plusz ének fakultációból osztályzóvizsgáztam plusz énekből érettségiztem, plusz énekkaros voltam, és innen is rengeteg zeneszerzőt ismerek. Azaz messze az átlag feletti zeneoktatásban vettem részt. Ennek ellenére zeneileg szintén műveletlennek érzem magamat, mert a zenetudomány egy ilyen feneketlen tömlő, rengeteg mindent kellene tudni, plusz nem is edzem az agyamat erre 3 évtizede – alig hallgatok komolyzenét, komolyzenei hangversenyre meg 5 évente egyszer ha elmegyek sajnos.
A művészeti oktatásban én is az “alap” műveltséget képviselem. Mivel bölcsészkarra jártam, így persze kicsit többet tudok, mint az átlag a közel-keleti és európai kultúráról; plusz mivel japán harcművészetet űzök két évtizede, így a japánt is kicsit kapisgálom, de műveltnek itt se nevezném magamat, sőt.
Összefoglalás: a művészettörténet iszonyúan nagy terület (akárcsak a hadtörténet, politikatörténet, gazdaságtörténet stb.) és az oktatási rendszer nem erre van kihegyezve.
Művészettöri rajzból nálunk azt adta le ami érettségihez szükséges volt (szerencsére, szerintem marha unalmas).
Ének-zenéből minden volt csak zeneelmélet vagy éneklés nem. Nem értem miért. Külön jártam zeneiskolába ott minden alap dolgot megtanitottak, nem csaka szopmizacios hangokat (amiknek jóformán semmi haszna sincs)
A zenére szinte egyáltalán nem is emlékszem. Általánosban több volt az éneklés, gimiben több a zenehallgatás.
Művészettörténet általánosban jobb volt, mint gimiben (pedig csak 5-6 osztályt jártam, aztán váltottam 6 osztályosra), ami szerintem megint elég beszédes:( Általánosban a rajztanárunk rajzolás közben Michelangelo életrajzból olvasott fel hosszú részleteket (kb. minden órán végig, amíg rajzoltunk), ami viszont annyira megragadt, hogy szerintem halálomig emlékezni fogok rá:) Nagyon jó ötlet volt tőle!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!