Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért nem csinálják ilyen...

Miért nem csinálják ilyen tantervűre és rendszerűre az oktatást?

Figyelt kérdés

Már régóta gondolokozom azon, hogy szerintem sokkal könnyebb lenne úgy tanulni, ha nem minden nap lenne pl 7 külőnböző tanóránk, hanem csak 1 féle lenne. Tehát teszem azt ahány tantárgyunk lenne, annyiszorosára osztanák fel periodikusan az év időtartamát. Mondjuk lenne 10 tantárgyunk, akkor szeptembertől júni közepéig felosztanák 10 részre a tanévet. És akkor mondjuk 1 hónapig CSAK kémiát, utána megint 1 hónapig CSAK pl törit, és így tovább

Én magamon tapasztalom, hogy sokkal hatékonyabb lenne az oktatás és én például sokkal jobban is tudnék teljesíteni egy ilyen keretű iskolában


Ja és miért nem tanulunk kötelezően még mindig háztartástant? Nem lenne az fontosabb a gyerekeknek, mint például általános iskolában a technika óra? Mert aki fűrészelni meg barkácsolni szeretne, annak van szakiskola. És nem lehetne például a rohadt részletes ókori történelem oktatás helyett valami “Hogyan gazdálkodj a pénzeddel, hogy be tudd fizetni az összes csekket, meg egyáltalán mi az az áfa?” basic órát tartani, ahol elmagyarázzák, hogy milyen fogásokat tudsz megvásárolni olcsón, de mégis jó legyen az.....?



2019. okt. 6. 23:35
 1/7 anonim ***** válasza:
90%

Ötleted első fele létezik Magyarországon is, epochális rendszernek hívják. 3 hetente cserélődnek – nem a tantárgyak, hanem a témák (például “a Föld”, “az ember” stb.). Kicsiknek nagyon jó rendszer, azonban nagyoknak már nem annyira. Többet ér, ha minden nap foglalkozol valamivel 45 percet, mintha csak 3 hétig orrba-szájba, utána meg csak felejtesz.


A második részhez. Van háztartástan egyes iskolákban, de teljesen felesleges tantárgy. Szerintem azt kellene inkább, hogy festeni / mázolni / burkolni / csapot szerelni kellene megtanulnia mindenkinek. De az biztos, hogy valamennyi mechanikus tevékenységre szükség van ebben a kocka társadalomban. A fűrészelés, villanyszerelés stb. is nagyon fontosak.


A hogyan gazdálkodj a pénzeddel jó ötlet, de túl bonyolult a tömegoktatásban, ahol még a szorzótábla is kihívást jelent sokaknak.

2019. okt. 7. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
89%
Első opció esetén, unalmas lenne, végén utálná mindenki, a másik az nem alaptalan csak szerintem informatikát is kéne gyúrni mert nemigaz hogy rajzot oktatni kell heti két órába egyes helyeken, infora meg nem marad idő pedig az a leggyorsabban fejlődő iparág aki mindenki életét érinti, meg fontosabb is a általad leírt háztartástannal.
2019. okt. 7. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
90%

Az első részhez: nem lenne jó, egyik évről a másikra totál elfelejtenél mindent (mint ahogy még a nyári szünetben is sokat felejtenek a diákok) + szerintem nem lenne jó mindenkinek. Én egyetemen sem tartom hatékonynak a 90 percnél hosszabb órákat - és még kínszenvedés is végigülni egyszerre az egészet.


Háztartástan, hogy gazdálkodj a pénzeddel stb., ez nem az iskola, hanem a család feladata. Épp elég nagy az óraterhelés ezek nélkül is. Ez tulajdonképp a barkácsolásra is igaz, bár nekem az volt a kedvencem.

2019. okt. 7. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Meg is őrülnék,ha egy hónapig egy tárgyat kéne talnulni,ne adj Isten olyat,ami nem is érdekel.Szerintem 7.osztály után már az ember el tudja dönteni,hogy ő most matekon vagy irodalmon ül szívesebben.Lenne a fontosabb targyakból rgy kötelezeő óraszám(matek,magyar,angol) mondjuk heti 3 óra.Ez mindenkinek kötelező lenne,Utána még erre vehet fel többet,és nyilván más tantárgyakat is.7.,8.9.osztályban mindenkinek minden tárgyat tanulnia kéne,de a diák rendszerezi az óraszámot mindössze egy heti minimum óraszámot adnánk meg kriteriumnak.10.-től pedig adhat le tantárgyakat,és másokból vehet fel több óraszámot.Szerintem ez így jó lenne.7,8,9.osztályban egy nap max 7 órád lehet,de ez heti 2x.10-től pedig maradna a napi hét óra csak mondjuk heti 3x.Több gyakorlat kéne,és az iskoláknak is belülről vidámabbnak kéne kinéznie,mert szerintem Mo-n a legtöbb iskola nem a legmodernebb.Ez az én vélemenyem.
2019. okt. 7. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
*matek,magyar,angol heti 3 óra/tárgy,így értettem.
2019. okt. 7. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

... a rohadt részletes ókori történelem...

Minden tanár a kedvenc témáival foglalkozik részletesen. Kinek az ókor, kinek a baktériumok.

Az első az epochális rendszerhez hasonlít, de például nyelveket nem lenne hatékony így tanulni. Egyes iskolákban van epochális rendszer.

Osztályfőnökin pedig lehet elég sok minden téma. Amiket felhoztál, azokat be lehetne építeni.

2019. okt. 7. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
Waldorf iskolákba így van
2019. okt. 7. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!