Miért nem csinálják ilyen tantervűre és rendszerűre az oktatást?
Már régóta gondolokozom azon, hogy szerintem sokkal könnyebb lenne úgy tanulni, ha nem minden nap lenne pl 7 külőnböző tanóránk, hanem csak 1 féle lenne. Tehát teszem azt ahány tantárgyunk lenne, annyiszorosára osztanák fel periodikusan az év időtartamát. Mondjuk lenne 10 tantárgyunk, akkor szeptembertől júni közepéig felosztanák 10 részre a tanévet. És akkor mondjuk 1 hónapig CSAK kémiát, utána megint 1 hónapig CSAK pl törit, és így tovább
Én magamon tapasztalom, hogy sokkal hatékonyabb lenne az oktatás és én például sokkal jobban is tudnék teljesíteni egy ilyen keretű iskolában
Ja és miért nem tanulunk kötelezően még mindig háztartástant? Nem lenne az fontosabb a gyerekeknek, mint például általános iskolában a technika óra? Mert aki fűrészelni meg barkácsolni szeretne, annak van szakiskola. És nem lehetne például a rohadt részletes ókori történelem oktatás helyett valami “Hogyan gazdálkodj a pénzeddel, hogy be tudd fizetni az összes csekket, meg egyáltalán mi az az áfa?” basic órát tartani, ahol elmagyarázzák, hogy milyen fogásokat tudsz megvásárolni olcsón, de mégis jó legyen az.....?
Ötleted első fele létezik Magyarországon is, epochális rendszernek hívják. 3 hetente cserélődnek – nem a tantárgyak, hanem a témák (például “a Föld”, “az ember” stb.). Kicsiknek nagyon jó rendszer, azonban nagyoknak már nem annyira. Többet ér, ha minden nap foglalkozol valamivel 45 percet, mintha csak 3 hétig orrba-szájba, utána meg csak felejtesz.
A második részhez. Van háztartástan egyes iskolákban, de teljesen felesleges tantárgy. Szerintem azt kellene inkább, hogy festeni / mázolni / burkolni / csapot szerelni kellene megtanulnia mindenkinek. De az biztos, hogy valamennyi mechanikus tevékenységre szükség van ebben a kocka társadalomban. A fűrészelés, villanyszerelés stb. is nagyon fontosak.
A hogyan gazdálkodj a pénzeddel jó ötlet, de túl bonyolult a tömegoktatásban, ahol még a szorzótábla is kihívást jelent sokaknak.
Az első részhez: nem lenne jó, egyik évről a másikra totál elfelejtenél mindent (mint ahogy még a nyári szünetben is sokat felejtenek a diákok) + szerintem nem lenne jó mindenkinek. Én egyetemen sem tartom hatékonynak a 90 percnél hosszabb órákat - és még kínszenvedés is végigülni egyszerre az egészet.
Háztartástan, hogy gazdálkodj a pénzeddel stb., ez nem az iskola, hanem a család feladata. Épp elég nagy az óraterhelés ezek nélkül is. Ez tulajdonképp a barkácsolásra is igaz, bár nekem az volt a kedvencem.
... a rohadt részletes ókori történelem...
Minden tanár a kedvenc témáival foglalkozik részletesen. Kinek az ókor, kinek a baktériumok.
Az első az epochális rendszerhez hasonlít, de például nyelveket nem lenne hatékony így tanulni. Egyes iskolákban van epochális rendszer.
Osztályfőnökin pedig lehet elég sok minden téma. Amiket felhoztál, azokat be lehetne építeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!