Ezért minek ül be előadásra?
Az első szakomon katalógusos volt minden előadás. De úgy, hogy sokszor egy tanár végigsétált a nagy előadón, minden sor végére cetliket tett le, azon egy számmal, hogy annyi aláírás szerepelhet a cetlin; vagy 100 fős előadáson simán névsorolvasást tartottak. Plusz sok volt a tölteléktárgy... de úgy a nagyon töltelék tárgy. A tárgyhoz a legkevésbé se tartozó.
Ott beszélgettem, rejtvényt fejtettem, telefont nyomkodtam én is, bevallom őszintén.
Most estire járok (tehát eleve elvileg idősebb és ezért érettebb emberek járnak ide...). Még a gyakorlatok közül se mind katalógusos, mert normálisan állnak hozzá: a hallgató vagy odaér munkáról, vagy nem; a tárgy teljesítése az ő felelőssége.
Többen vannak, akik végigpofázzák az órát, de úgy szó szerint, folyamatosan duruzsolnak, mások dolgoznak laptopról (jó, ez legalább nem zavaró ;)). Múltkor mellettem tanult valaki a röpzh-ra - önmagában ez se lenne zavaró, de egész órán ideges és hangos lapozgatás, szétteríti a lapokat, vissza, ida-oda hajtogatja őket, a susogós kabátjával fél órán át keresgél a táskában, majd megint lapozgat, megint táska, majd a mellett ülőkkel hangosan megvitatja, amit nem ért, megint táska, megint lapozgatás, megint megvitatás.
Szóval felül kell bírálnom magamat: ennyire szerintem az első szakomon se voltam zavaró, mint a mostanin sokan, pedig nincs katalógus.
Jó, oké, meg akarják mutatni magukat a tanárnak, hogy ők aztán ott ülnek, de......
A telefonmyokodás amúgy egy dolog, sajnos én is nehezen tudok figyelni egy előadásra úgy am-block. Szabadidőmben ezért nem szívesen járok ilyen-olyan előadásokra, mert az 5 %-a marad meg. De itt igekszem megerőltetni magam.
Nyomkodjon telefont, addig is csendben van. Ennyi erővel zavarhatna az is, ha hátradőlve vagy előredőlve ül.
Viszont ha kvázi táncot lejt és énekel hozzá... na az zavaró.
Azért járnak be, hogy tiszta legyen a lekiirmeretük. Nagyon gáz amúgy, amikor egyetemen nem lehet hallani a tanárt a beszélgetéstől. Én is odasúgok néha valamit a mellettem ülőnek, de nem gátlástalanul, szinte normál hangerőn beszélgetek mindenkivel magam körül. Pedig 18+ éves ,,felnőtt" emberekről van szó, akik elvileg már az általános iskolában elsajátították azt a képességet, hogy csendben üljenek egy órán.
A legjobbak egyébként azok, akik enni járnak be az előadásokra. A szüntet látom végigbeszélgetik, aztán az előadóban a kajájuk hamarabb elől van mint a füzetük. Persze ha nagyon éhes vagyok és nincs időm enni, én is eszek egy pogácsát vagy egy szendvicset, ezzel nincs bajom. De nagyon gáz, amikor valaki egy komplett 3 fogásos ebédet fogyaszt el műanyagdobozokból. Hangos és sokszor büdös is tőle az egész terem. Kedvencem, amikor a tanár jelzésértékűen jó etvágyat kíván, az ilyenek meg még elégedetten meg is köszönik. Jelzem, még mindig állítólagos felnőtt emberekről van szó.
Mondjuk van előtte/utána órája és ezért bent van amúgyis. Tehát akkor már bent is lehet mert 2 óra alatt sokszor nem érdemes haza/koliba menni. Ha valaki végig telózik mondjuk, akkor is több ragad rá mint ha bent se lenne. Én is végig tudok úgy játszani az előadást hogy a végén a kahoot teszt azért sikerül. (1 tárggyal csinálom ezt ahova csak a jelenléti pont miatt járok be)
Amúgy nem értem az evéssel mi baj. 20 perces szünetekben elég nehéz megkajálni ha főtt ételt enne az ember, még át is kell menni közte a másik előadóba, akár messzebbi épületbe. Egész nap nem bírja ki mindenki pár szendviccsel.
Nálunk mondják is hogy együnk nyugodtan előadásokon, őket nem zavarja, és ha jó étvágyat kívánnak azt senki nem tekinti bezsólásnak vagy jelzés értékűnek.
Sok minden miatt bejárhat valaki dolgozi, játszani, telefonozni... Ahogy mondták korábban, előtte-utána órája van. Úgy volt hogy találkozik valakivel, de mégsem tette. Azt hitte érdekes lesz a téma, de valójában nem.
Én is van, hogy jegyzetet írok közben, zh-ra készülök más tárgyból, dolgozok vagy beszélgetek, még akkor is ha amúgy odafigyelek. 90 percet (plusz az apró) lehetetlen folyamatosan 100%osan végigfigyelni úgy, hogy 30 perced van regenerálódni, és akkor kellene enned, átmenni másik terembe, cigi, satöbbi. Amúgy meg, amennyiben nem olyan dolgot tesznek ami ténylegesen zavaró (hangoskodnak, zavarják az órát) le kell kakilni, ő tudja hogyan megy át a vizsgán, felnőtt emberek vagyunk, el tudja dönteni neki mi a fontos, és ehhez neked semmi közös nincs.
A beszélgetés engem is zavar, de az a hátsós sorra jellemző és a telefonnyomogatás is. Én az első 3-4 sorban szoktam leülni. Nálunk az előadások nagy része katalógusos, azért járnak be, így meg lehet érteni.
Amit én nem értek, hogy kb. minden előadás/gyakorlat után megy a csoporttársaim közt, hogy "ez de unalmas volt" meg, hogy "ezeket minek kell tudni". Egy-két tárgyra tényleg igaz, amikor az előadó kb. felolvassa az egész diát, de van szerencsére nem 1 előadás, aminek köze van a szakunkhoz, még érdekes is, interaktív is és utána mégis mindenki húzza a száját. Nem tudom, az ilyen minek jött ilyen szakra. Ettől nem lesz "menő", ha minden tárgyat pocskondiáz meg rinyál érte. Én ettől mászok falra :D
Nálunk az elektronika előadás szörnyű - rajzolgat kapcsolásokat, karakterisztikákat, meg "ezt persze mindenki fel tudná rajzolni", tanulni nem igazán lehet ott semmit.
Egy másik előadáson viszont megmondta az előadó egyenesen: "Nincs katalógus, de akkor KUSS" 😂😂😂
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!