Java-ban hogyan néz ki a megoldása?
Készítsen egy IKorhatáros nevű interfészt, ami az alábbiakat írja elő:
Korhatár nevű, egész számot visszaadó, csak olvasható tulajdonságot
Büntetés(életkor : szám) nevű, egész számot visszaadó metódust
Készítsen egy Film nevű osztályt az alábbiak szerint:
Kívülről csak olvasható módon tárolja a film címét és árát
Csak egy konstruktora legyen, ami beállítja ezeket az értékeket
Rendelkezzen egy Értékel(érték : szám) metódussal, ami egy tömbben eltárolja a paraméterként
kapott számot (1 és 5 közötti egész szám)
Egy Film objektum maximum 10 értékelést tárolhat, ha ennél több érkezik, akkor dobjon egy
saját ÚjÉrtékelésHiba kivételt, amely tartalmaz egy referenciát a kivételt dobó Film
objektumra, illetve ki lehessen belőle olvasni az elmenteni nem sikerült értéket
Legyen egy csak olvasható Átlag tulajdonsága, ami visszaadja a értékelések átlagát
Amennyiben még nincs értékelés, akkor dobjon egy ÁtlagSzámításHiba kivételt, ami
tartalmaz egy referenciát a kivételt dobó Film objektumra
A két kivételnek célszerűen legyen egy közös őse a közös mezők és tulajdonságok kezelésére
Készítsen egy AkcióFilm nevű osztályt, amely a Film leszármazottja:
Egészítse ki egy mezővel, ami tárolja a film alsó korhatárát
Ez a mező a konstruktorban legyen beállítható
Módosítsa úgy az Értékel metódust, hogy az 5-ös értékeléseket hagyja figyelmen kívül, csak az
annál kisebbeket mentse el a Filmével azonos módon
Valósítsa meg az IKorhatáros interfészt az alábbiak szerint:
o A visszaadott korhatár legyen: a korhatár mező értéke
o A büntetés mértéke legyen: (életkor paraméter – korhatár) * ár
Készítsen egy Puzzle osztályt az alábbiak szerint:
Konstruktorban beállítható és kívülről csak olvasható módon tárolja a darabszámot
Valósítsa meg az IKorhatáros interfészt az alábbiak szerint:
o A visszaadott korhatár legyen: darabszám / 500
o A büntetés mértéke legyen: (életkor paraméter – korhatár) * 1000
Készítse el az alábbi főprogramot:
Hozzon létre egy tömböt, és töltse fel néhány fixen megadott Film és AkcióFilm objektummal
Keresse meg a legolcsóbb filmet és írja ki annak adatait a képernyőre (kezelje az esetlegesen
felmerülő kivételeket)
Hozzon létre egy tömböt, amiben IKorhatáros interfészt megvalósító elemeket tárolhat.
Másolja ide a filmekből az AkcióFilmeket, és rakjon bele fixen megadott Puzzle objektumokat
Ez alapján számolja meg, hogy egy megadott életkor esetén hány Filmet és Puzzlet lehet
büntetlenül megvásárolni, illetve mennyi lenne az összes büntetés, ha mindent megvennénk
A feladat megoldása közben vegye figyelembe a tanult OOP alapelveket: egységbezárás, láthatóság (ős
és leszármazott között is), polimorfizmus stb.!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!