Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Java-ban hogyan néz ki a...

Java-ban hogyan néz ki a megoldása?

Figyelt kérdés

Készítsen egy IKorhatáros nevű interfészt, ami az alábbiakat írja elő:

Korhatár nevű, egész számot visszaadó, csak olvasható tulajdonságot

 Büntetés(életkor : szám) nevű, egész számot visszaadó metódust

Készítsen egy Film nevű osztályt az alábbiak szerint:

 Kívülről csak olvasható módon tárolja a film címét és árát

 Csak egy konstruktora legyen, ami beállítja ezeket az értékeket

 Rendelkezzen egy Értékel(érték : szám) metódussal, ami egy tömbben eltárolja a paraméterként

kapott számot (1 és 5 közötti egész szám)

Egy Film objektum maximum 10 értékelést tárolhat, ha ennél több érkezik, akkor dobjon egy

saját ÚjÉrtékelésHiba kivételt, amely tartalmaz egy referenciát a kivételt dobó Film

objektumra, illetve ki lehessen belőle olvasni az elmenteni nem sikerült értéket

 Legyen egy csak olvasható Átlag tulajdonsága, ami visszaadja a értékelések átlagát

Amennyiben még nincs értékelés, akkor dobjon egy ÁtlagSzámításHiba kivételt, ami

tartalmaz egy referenciát a kivételt dobó Film objektumra

A két kivételnek célszerűen legyen egy közös őse a közös mezők és tulajdonságok kezelésére

Készítsen egy AkcióFilm nevű osztályt, amely a Film leszármazottja:

 Egészítse ki egy mezővel, ami tárolja a film alsó korhatárát

 Ez a mező a konstruktorban legyen beállítható

 Módosítsa úgy az Értékel metódust, hogy az 5-ös értékeléseket hagyja figyelmen kívül, csak az

annál kisebbeket mentse el a Filmével azonos módon

 Valósítsa meg az IKorhatáros interfészt az alábbiak szerint:

o A visszaadott korhatár legyen: a korhatár mező értéke

o A büntetés mértéke legyen: (életkor paraméter – korhatár) * ár

Készítsen egy Puzzle osztályt az alábbiak szerint:

 Konstruktorban beállítható és kívülről csak olvasható módon tárolja a darabszámot

 Valósítsa meg az IKorhatáros interfészt az alábbiak szerint:

o A visszaadott korhatár legyen: darabszám / 500

o A büntetés mértéke legyen: (életkor paraméter – korhatár) * 1000

Készítse el az alábbi főprogramot:

 Hozzon létre egy tömböt, és töltse fel néhány fixen megadott Film és AkcióFilm objektummal

 Keresse meg a legolcsóbb filmet és írja ki annak adatait a képernyőre (kezelje az esetlegesen

felmerülő kivételeket)

 Hozzon létre egy tömböt, amiben IKorhatáros interfészt megvalósító elemeket tárolhat.

Másolja ide a filmekből az AkcióFilmeket, és rakjon bele fixen megadott Puzzle objektumokat

 Ez alapján számolja meg, hogy egy megadott életkor esetén hány Filmet és Puzzlet lehet

büntetlenül megvásárolni, illetve mennyi lenne az összes büntetés, ha mindent megvennénk

A feladat megoldása közben vegye figyelembe a tanult OOP alapelveket: egységbezárás, láthatóság (ős

és leszármazott között is), polimorfizmus stb.!



2019. máj. 24. 19:24
 1/4 anonim ***** válasza:
Ez valami rossz vicc?
2019. máj. 25. 00:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Mutasd meddig jutottál eddig és hol akadtál el. De azt ne várd, hogy az egészet valaki megírja neked és elmagyarázza itt.
2019. máj. 25. 02:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Elnézést kérek, megcsináltam a feladatot, de túl sok a hiba benne véleményem szerint, és szeretném össze hasonlítani egy jó megoldással, hogy lássam hogyan kellett volna megcsinálni.
2019. máj. 25. 20:24
 4/4 anonim ***** válasza:
Ezernyi implementáció lehetséges erre és szinte 100%, hogy a miénk eltérő lesz, így nem jó ellenőrzésre.
2019. máj. 25. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!