Nem kell bemenni, csak 9-re; és miután lehúztál itt nagyon max 6 órát, de inkább 5-öt, ha 9-kor kezditek; mert ugye a fiatal szervezet igényli az alvást nagyon. Na szóval akkor 9-kor kezdődik a tanítás, nagyon max 5 óra; ha pl valaki bukik egy adott tantárgyból, de ne bukjon, akkor nem kell újra járnia pl, hanem felmentést kaphat abból a tantárgyból a további évekre, további tanulmányaiban; mert látható, hogy akkor ez nem megy neki. Azoknak , akik ilyen felmentést kaptak, másik termekben gyűlnek ösztve, szét vannak osztva, akár az aulában ücsöröghetnek, vagy lehetne nekik esetleg valami kreatív foglalkozás, vagy netezhetnének, és pl kis 3-as klikkenként jutna egy gép, vagy pedig mindenkinek, ha van rá keret. Ez pl akár ki is válthatná az informatikaórát. Na szóval, miutál lehúztál 5 órát, otthon már hadd ne foglalkozz ezzel, hiszen azért jársz iskolába, hogy ott megtanuld. A dolgozatok mindig lehetőleg minimum két nappal előre be vannak jelentve, még a röpdogák is; házifeladat alól mondjuk van évente 6 alkalom tanulónként, hogy felmentést kérhet alóla az ember, ha aznapra nem készítette el. Ja de várjunk, nem is kell otthonra már házifeladat; asszem ezt már előbb írtam:D Otthon már hadd lehessen pihenni, kikapcsolódni; lazítani, lélekben fölkészülni a másnapi órákra, regenerálódni külsőleg is. Meg amúgy feleléseknél is van ilyen vétó, hogy jelenti, hogy nem készült, és ebből évi 3X teheti meg, hogy ha a tanár őt akarja kiszólítani, akkor azt mondhassa, hogy bocs, de nem. Ja de amúgy, még a házihoz, hogyha mégis lenne, akkor nem kéne minusszal szankcionálni, se büntiröpdogával, ami meg minusz helyett rögtön helyből egyes. Aztán tesin pl nem lenne osztályzás, csak megfelelt vagy nem felelt meg minősítést kapna az ember. Szóval lenne némi motiváció is, meg hogy az ő javát is szolgálja, hogy átmozgassa, felfrissítse a testét, fölpezsgesse újra a vérkeringését. Meg pl tanulhatnátok csekket kitölteni, interjúkat gyakorolhatnátok el; gyűjthetnétek ilyen kérdéseket, és eljátszanátok, hogy mit válaszolnátok rá élesben. Ha akarod, akkor lehet ebédosztásnál a menü meg b menü, amit előre le kellett adni, hogy a kettő közül melyiket kéred. Tesi óra kettő szerintem elég egy héten, aki akar, úgyis elmegy még sportkörbe; a 3 tesiórás hét azért lehangoló; habár ha csak mondjuk kettőig vagytok bent, akkor túlélhető. A gyerekek kaphatnának fizetést, mert sokkal keményebb meló, amit ők végeznek; pl nekik még a munkaidő/tanulási idő után házi is van, de a házifeladatot azt ugye már kilőttük, de azért tényleg kaphatnának fizetést; és mondjuk pl. Ja meg a bérletet állhatná nekik az állam, de inkább a gyerekeket utaztatnám ingyen, mert nekik ugye akkor nincsen keresetük, de akár lehetne is. Médiaismeretből, művészettörténetből nem kell számonkérés, a tanár elmondhatja, de nem kell belőle osztályzat, mert ilyen magolandós, ahogy töriből se. Meg pl magyarból versmondást ne kérnének felelésre. Matekból meg mindenki foglalkozzon azzal a részével, ami még nem túl magas neki. Amúgy aki épp felmentést kapott, lehetne ilyen kreatív diákkuckó, vagy nem csak kreatív például, hanem számítógépes játékokkal is lehetne játszani, rubikkockával is, lehetne sudokozni; akár ebből lehetne ilyen verseny is de csak játékként, meg nemtom, akinek épp nincsen akkor órája, átmehetne pl másik tanárral angolozni ehhelyett, hogy ha van igénye, hogy még jobbra fejlessze magát; hogy mégjobban gyakoroljon, mert gyakorlat teszi a mestert; vagy pedig mehetne helyette felzárkóztató órára is. Tehát pl érdekli a matek, de nem megy neki, az angol viszont igen, akkor az angol helyett elmenne mondjuk, az ő döntéséből, szabad akaratából, ha kedve van matekkorrepre; vagy pl történelem helyett emelt angol felkészítésre; a történelem nevű tantárgy úgyis csak a történelemfanatikusoknak való. Ezt is inkább csak szakkör szerűen vetetném fel. De ha mégsem, akkor heti max 2 óra lenne belőle, és úgy lenne elosztva a tananyag. Irodalomóra abból állna, hogy időnként lecsippantanak a nyelvtanból mondjuk negyed órát, mert helyesírás óra lenne; de elegendő csak helyesírás, és pl abból mondjuk lecsippentenéek egy kicsit, és akkor felolvasnának egy verset, és a gyerekek elmondanák, hogy nekik milyen benyomásaik vannak ezzel kapcsolatban. Sulikört, kúper tesztet sosem futtatnának a gyerekekkel; ha felülés meg ilyenek lennének, akkor is csak felmérés, kutatás, kíváncsiság képpen, nem pedig osztályzatra. Akiknek éppen nincs órája, lehetne nekik egy moziterem is, ahol vetíthetnének különféle dolgokat.