Mi az alábbi matek feladatok megoldása? Sos
Melyik az a szám,amelyiknek a felét a harmadával megszorozva 54-et kapunk?
8 bárány elkerítéséhez 25egyforma racsot hasznaltak fel.
a) Hogyan rendezte el a gazda a racsokat, ha minden ketrecben 1 birka van, es a ketrecek nagysaga is egyforma?
b) Egy ejszaka 3 racsot megrongalt a farkas. Hogyan rendezte at a maradek 22 racsot a gazda, hogy a 8 barany most is kulon lehessen?
Kilenc barany van az udvaron. Rajzolj be 2 negyzetet ugy, hogy mindegyik barany kulon rekeszben legyen!
Ha a gazda 20 malacot vasarolna, akkor eppen ketszer annyi malaca lenne, mintha 5ot eladna belole. Mennyi a malacok szama?
Egy baromfiudvarban 30nal tobb, de 36nal kevesebb allat van. 2vel tobb csirke,mint kacsa, 11gyel kevesebb liba, mint csirke.
Hany csirke, kacsa, liba van?
koszonom szepen!!
nagyon fontos lenne!! keddre kellene!
3.valaszolo!
Tesom negyedikes konyveben vannak a szorgalmi resznel. Tesom kituno tanulo, megtanulja, tudja amit kell, de ezeket nem gyakoroltak. Megis feladtak neki, en 10es gimnazista vagyok es szegyen, nem szegyen nem all ra az agyam.
Csak segitseget kertem nem kioktatast, hogy gondolkozzak es ha okoskodsz legalabb ertelmes mondatot irj.
Koszi
1.valaszolo!
mennyit es mit kersz?😂😂
Tudod, ez úgy szokott lenni, hogy segítünk, de helyetted nem csináljuk meg a feladatot.
Legalább leírhatnád, mire jutottál.
Legtöbbnél elég egy sima egyenletet felírni, a harmadiknál meg feltételezem egy meglévő téglalap belsejét kellene 9 részre osztani. Pofonegyszerű: két egymásra merőleges, egymáson túlnyúló téglalap, faltól falig (önmagában 5 rekesz, a maradék négyet a sarkok adják)
1. jelöljük a számot x-el. Ekkor:
(x/2)*(x/3)=54
x^2/6=54
x^2=324
x^2-324=0
(x+18)(x-18)=0
x.1=-18
x.2=18
2.
a) egymás mellett 5, az első és utolsó alatt 1-1, illettve az alsó sor utolsójához is kapcsolódik még 1 jobbról
b) 4*2-es téglalapba
3. rajzolsz egy ellipszist, mint udvar, az egyik négyzetnek vízszintes és függőlegesek az oldalai, a másiknak 45°-kal meg vannak döntve ehhez képest és játszadozz az elhelyezésükkel, nekem kijött
4. m-malacok száma
m+20=2*(m-5)
m+20=2m-10
30=m
5.
c-csirke
k-kacsa
l-liba
30<c+k+l<36
k=c-2
l=c-11
30<c+(c-2)+(c-11)<36
43<3c<49
14,33<c<16,33
c.1=15
k.1=13
l.1=4
ell.: 15+13+4=32 pipa
c.2=16
k.1=14
k.2=5
ell.: 16+14+5=35 pipa
Mivel 4-es könyv nyilván nem ilyen szinten kéri a feladat a megoldást, hanem "megérzés" és "próbálgatások" útján, viszont a feladatok helyes és pontos megoldása ez, ez alapján próbáld meg leegyszerűsítve elmagyarázni neki.
Köszönöm a segítséget! Igen, negyedikes anyag. Sajna nekem nagyon nem áll rá az agyam az ilyen logikai feladatokra. Inkább humános beállítottságú vagyok. Volt amit én is egyenlettel próbáltam megoldani.
Ja és ez ilyen szorgalmi feladat, bár nem értem miért ad fel nekik ilyet a tanárnő, ha nem gyakorolják. Gondolom nem sokan oldották meg, ha a kitűnő tanuló húgom nehezen birkózott meg vele..
"bár nem értem miért ad fel nekik ilyet a tanárnő, ha nem gyakorolják"
Valószínűleg azért, mert ezt nem lehet és nem is kell gyakorolni. Logika kell hozzá semmi más.
Akkor ezek szerint a húgod is "humános beállítottságú", ilyen korban nem számítanak ezek nagyon komoly feladatoknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!