Holnapra kellene fizika gyűjtőmunkát beadni, de nincs rá időm mert angol vizsgára kell tanulnom. Tudnátok segíteni?
Ezekre a kérdésekre kellene válaszolni:
1. Miért szórnak homokot a jeges járdára?
2. Miért kell zsírozni vagy olajozni a gépek csapágyait?
3. Milyen jelenségeken alapul a kerékpár fékezése?
4. Milyen jelenségeknél tapasztalhatjuk a súrlódás előnyeit vagy hátrányait?
5. Mondjunk példát a súrlódás szándékos növelésére és csökkentésére!
6. Miért nagy jelentőségű találmány a kerék?
7. Miért eltérő mozgással esik le a fáról még az egyenlő homlokfelületű levél és alma is?
8. Hogyan csökkentik a tervezők az autókat érő közegellenállási erőt?
9. Miért nehezebb a vízben futni, mint a parton?
10. Miért nehezebb a megrakott uszályokat egyenletesen vontatni, mint üresen?
11. Kinyitott ejtőernyővel már egyenletesen mozogva ereszkedik le az ejtőernyős. Mit tudunk ebben az esetben a közegellenállási erő nagyságáról és irányáról?
12. Soroljunk fel olyan folyamatokat (pl. sportolással kapcsolatban), amelyek során különösen fontos a közegellenállás csökkentése vagy növelése!
13. Mi történik a kerékpár gumijával a sokszori fékezés miatt? Miért káros a környezetre a kerekek és a fékbetétek súrlódása?
14. Miért fontos a járművek formatervezése?
15. A vasúti kocsikon fékezés közben öntöttvas féktuskók szorulnak a kerekekhez. Fékezés közben mit változtatnak annak érdekében, hogy nagyobb legyen a súrlódási erő?
16. Esőben hosszabb úton lehet lefékezni az autót, mint száraz úton. Miért?
17. Nagy sebességű repülőgépeknél földet érés után fékezőernyőt használnak. Miért? Mit változtat meg ez a lehetőség a kifutópályák tervezésénél?
18. A következő mozdonyvezetői fogást a túlzottan nagy terhet jelentő - egymáshoz kapcsolt kocsikból álló - szerelvények megindításánál alkalmazzák. Ha a vonat nem indul el, kissé visszatolatnak, majd újból próbálkoznak az indítással, rendszerint sikerrel. Magyarázd meg, miért!
19. Nyomozz utána, hogy mit jelentenek és hogyan működnek a gépkocsik ütközésének megelőzését szolgáló berendezések (ABS, tempomat, tolatóradar, távolságtartó radar)!
Kevés.
Szívesen segítünk kijavítani, ha megcsinálod - de nem csináljuk meg helyetted.
Amúgy miért nem a beadás napján, hajnalban tetted fel az egész szünetre kiadott feladatot? Úgy sokkal drámaibb.
"egy tudatlan paraszt"
No igen.
Nem az a legnagyobb baj, hogy tudatlan vagy - hanem az, hogy ennyire agresszív és bunkó.
A tudatlanságon még lehet segíteni.
Amúgy csak tájékoztatásul: itt TE kérsz szívességet TŐLÜNK.
Mi pedig a szabad időnkben DOLGOZUNK neked.
Az a minimum, hogy udvarias vagy, MINDENKIVEL. Neked kell itt a legudvariasabbnak lenni, mert te vagy a kérdező.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!