Vállalkozási ismeretek 11. évf. : "A reklám fogalma, szerepe" segítene valaki? ezt kéne megtanulnom holnapra, de nincs meg azt anyag!
A reklám fogalma: Nem személyes kommunikációs tevékenység, melynek célja a kiválasztott célcsoport befolyásolása, attitűdjei megváltoztatása.
Alapvető jellemzői:
-Személytelenség
-Tömegszerűség
-Azonosíthatóság
-Egy irányúság
-Átfogó jelleg
A reklám funkciói:
-Tájékoztatás: A reklámból tudomást kell szereznünk a termék létéről, jellemzőiről.
-Befolyásolás: Pozitív képet kell kialakítani a termékről, hogy a vásárló attitűdje megváltozzon.
-Emlékeztetés: A felejtés ellen küzd, felidéz, tartós benyomást alakít ki.
-Megerősítés: A vásárlást követő bizonytalanságok enyhítését szolgálja.
A reklám szerepe:
-szükségleteket teremt, új igényeket kelt
-hatással van a vásárlói döntésre
-megkülönbözteti a márkákat a piacon
-hatással van a termék árára
-segít a kereskedőknek az értékesítésben
-támogatja a sportot és a szórakoztató ipart
-médiumok bevételi forrásait képezi
Jó tanulást! :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!