Melyik évtől kezdődően jelentek meg hirdetések a magyar sajtóban?





A hirdetés az elsőrendű feltétele, hogy egy lap nyereséges üzleti vállalkozás lehessen. Az 1850-es évektől rendszeresen jelentek meg hirdetések, ám ezek többsége a lap kiadójának, vagy nyomdájának egyéb termékei voltak. Az 1870-es években számuk megnövekedett, és árukínáló hirdetésekké alakultak át. Viszont iparunk és kereskedelmünk nem volt elég fejlett a hirdetési kultúra kialakulásához. Gyakran összekeveredtek a propagandával.
A századfordulótól kezdve rohamos növekedés: 1907. karácsonyi lapszámoknál a hirdetési arányok:
Az Ujság 160 oldalból 65
Pester Lloyd 108 oldalból 64
Alkotmány (katolikus Néppárt lapja) 34 oldalból 10.
Hirdetések fajtái:1. átalány: pl. a MÁV, a bankházak kötöttek ilyen átalányszerződést, amennyiben rendszeresen kellett értesíteniük a közönséget, mivel így jóval kedvezőbb volt számukra.2. egyedi sajtóhirdetések: a nagy lapok saját ügynököt alkalmaztak hirdetésgyűjtésre
forrás:vizsgázz.hu-06.b tétel
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!