A Microsoft Excel miben különbözik a Microsoft Accestől?
Egyszerű felhasználóként nagyon semmire. Minimális adatbázisi feladatokat EXCEL is el tud látni (még ha nem is olyan "szépen"), bonyolultabbakra már nincs igény, illetve azokhoz már kell érteni egy kicsit hozzá.
Pl. mondjuk esetleg olyanra talán jó, hogy ha tanulsz egy nyelvet, akkor egyik adattáblán a jelentések, másikon a ragozások, harmadikon a névelő és akkor épp ami kell azokat össze tudod fűzni és csak azokat nézed. Megadhatsz témákat, nehézségi fokokat esetleg és akkor mindig csak azokat gyüjtöd össze amik épp kellenek.
De mint mondom ezt igazából EXCEL-ben is meg lehet oldani cella elrejtéssel, új cellák bevezetésével és adatszürővel. Lehet nem annyira "stílusos", de szerintem egyszerűbb jóval.
Accesben az a jó (többek közt), hogy van egy vagy több adattábla és azokből tudsz levonni következetéseket (egyserűbben és effektívebben, mint excelben).
Az Access annyiból más, hogy relációs adatbázist lehet benne létrehozni. Az Excel erre nem képes, csak "sima" adattáblák vannak benne. Az Excel az önálló működésre, követlen lekérdezésre és a megjelenítésre van kihegyezve, az Access pedig az adatkiszolgálásra, és a relációs kapcsolatok kezelésére, relációs lekérdezés (SQL) kiszolgálására.
Az Access otthonra kevéssé használható, a legtöbb otthoni feladat megoldható Excellel is. De egy irodában már szükség lehet egy valódi adatbázisra, amiből sok más terminál dolgozhat. (Az Access nem adatbázis szerver, de hasonló a működése.)
köszönöm a válaszokat...akkor végülis, otthoni használat szempontjából az excel teljesen megfelelő :)
azért kicsit beletúrok az access-be is, hogy lássam a használatát, meg egyebeket, hátha megszeretem :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!