Milyen legyen a fogalmazás?
az a címe hogy "A játék szerepe a tanórán"
semmi ötletem.
A bevezetésben kezdheted úgy szerintem, hogy lehet, hogy utána sokkal jobban figyelnének a gyerekek az óra anyagára, hogyha az első 5-10 percben valamilyen játékos feladattal bemelegítenének egy közös játék során.
tovább pedig leírnám az ötleteimet:
az enyém, amely az én iskoláskoromban volt is, pl. matematika, az óra elején fejszámolás, szorzótábla, átváltások, képletek, de pergő, játékos formában, nem kapott egyest, ha valaki hülyeséget mondott, még nevettünk is, mert a tanár tett valami vicces megjegyzést.
Irodalom: mondjuk -ány végű szavakat kellett mondani, mentünk sorban, ahogyan ültünk, zárvány, kátrány, sáfrány, páfrány, stb, ha kifogytunk, és valaki többet mondott, még jó pontot kisötöst is lehetett szerezni.
vagy kaptunk egy szót, pl. szekrény, alkotni kellett belőle új szavakat, de a betűk sorrendje nem változhatott:
se, kény, serény, szerény, én, kény hirtelen ezek jutottak az eszembe.
Vagy: két szótagú szavak, melyek megfordítva is értelmesek.pl. róka-karó, hamar-marha stb.
Láttam, hogy a középiskolai felvételi feladatok között is vannak ilyenek.
Játékosan, de a szókincset fejleszti.
Biztosan neked is vannak hasonló ötleteid, ezeket írd le!
A befejezés pedig lehet egy összegzés, hogy biztosan szívesebben megyünk be, várjuk azt a tanórát, amelyen ilyen játékos formában folyik a tanulás, kicsit felszabadulunk a nyomás alól, utána valószínű, hogy jobban figyelünk.
Ennyi, csak el akartalak indítani, szerintem szuperül megírod. Jó munkát !
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!