Hogyan számolom ki azt, hogy 45°-kal elforgatva két koordinátát, hova fognak esni?





Mivel nem irtal magadrol semmit, ezert a legegyszerubb megoldast
mondom: komplex szamok geometriajaval kb.
fel perc...
középszintű matek érettségi!
mondok koordinátákat:
(3;4) (-4;2) (2;-5)





Mivel PONT 45 fokról van szó, egy ötlet a (3;4) ponttal elmesélve:
Elfogatom 90 fokkal (veszem a merőleges vektort) (-4;3) vagy (4;-3), attól függ, hogy merre forgatom. pl. (-4;3) . Az eredeti vektort és ezt összeadva (-1;7). Ha ábrázolod, látod, hogy ez egy négyzet, az átlója az összegvektor, tehát 45 fokkal van elfordulva az eredetitől, és hossza az eredetinek négyzetgyök kétszerese, ezért a kapott vektort (minden komponensét) osztani kell "gyökkettővel".
Ha nem ilyen nevezetes az elforgatás szöge: a vektor irányát kiszámítom (y/x)), ez tg(alfa) , ebből megkeresem az x tengellyel bezárt szögét. Ehhez hozzáadok/kivonok amennyivel elforgatom, és az új szögből szögfüggvényekkel kiszámolom az új komponenseket. (A hosszát is tudod.)
X = cos(A)*y - sin(A)*x
Y = sin(A)*y + cos(A)*x
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!