Az OF bealakított, Szilveszter előtt gyors benyomta h 3-án dogát írunk?
Segítenétek?
Ezekre a kérdésekre tud valaki válaszolni?
Feladatok Dosztojevszkij Bűn és bűnhődés c. regényének feldolgozásához
1.Értelmezd a címet!
2.Foglald össze röviden a regény cselekményét!
3.Miben hasonlít a mű a bűnügyi regényekre és miben különbözik tőlük?
4.A regény az eszmeregény kategóriájába tartozik. Az eszmeregény lényege: nem egy hős életét vagy fejlődését követjük végig, hanem a hőst leginkább foglalkoztató eszmét, ennek alakulását, változásait. Mi ez az eszme a Bűn és bűnhődésben?
5.Hogyan sikerül Raszkolnyikovnak eszméjét a gyakorlatba átültetnie?
6.Milyen állomásai vannak Raszkolnyikov bűnhődésének?
7.Mivel bizonyíthatjuk, hogy a Bűn és bűnhődés lélektani regényként is megállja a helyét?
8.Nyomozd ki, mit jelent a polifonikus regény! Nevezhető-e a Bűn és bűnhődés polifonikusnak? Miért?
9.Jellemezd, majd rendszerezd a regény szereplőit! A rendszerezés szempontja a főszereplőhöz való viszonyuk legyen!
10.Értelmezd a művet! Mi az alapkérdés, amivel foglalkozik, és milyen választ ad rá?
11.Milyen a mű szerkezete?
Aki bármit is tud a témával kapcsolatosan, az légyszi írjon!
Nem, nem vagyok pedagógus, de ha 3.-án már tanítás van, akkor miért ne lehetne dolgozatot is írni?
Igen, olvastam a regényt, az egyik kedvencem volt anno, ez a kérdés mind olyan, hogy aki olvasta, az meg tudja válaszolni, csak ki kell hozzá nyitni a könyvet.
De rinyálni és másra kenni persze könnyebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!