Egy ehhez hasonló gyakorlati probléma amit valószínűségszámítással vagy statisztikával meg lehet oldani?
Csaltál már dolgozatírás közben?
Kénvelmetlen helvzetbe hoztam a tanulót ezzel a kérdéssel.
Becsületesen akar valaszolni, es inkabb nem akar semmit sem mon-dani, különösen, hogy a valasznak következmenyei lehetnek. Nos, van egy javaslatom: Itt van nálam egy dobókocka. Miért ne hagyatkozna a véletlenre a válaszadás közben? Igazság vagy sorsszerúség? Hadd döntson a kocka a válasza fell, válaszát a következo szabályok alapján adia:
(i) Ha 1-et vagy 2-öt dob, válaszoljon igennel, függetlenül attól, hogy mi az igazsag.
(il) Ha 3-at vagy 4-et dob, válaszoljon nemmel, az igazságtól függetlenil.
(iii) Ha 5-öt vagy 6-ot dob, valaszoljon az igazsagnak megfelelöen.
A dobás eredményét csak a tanuló látja. Senki sem fogja tudni, hogy valóban igazat mondott-e, vagy -kényszerúségböl- hazudott. Sok tanulót megkérdezve, a válaszok alapján megtudhatjuk-e, hogy a megkérdezett tanulók hányad része salt már dolgozatírás közben?
"...a válaszok alapján megtudhatjuk-e, hogy a megkérdezett tanulók hányad része salt már dolgozatírás közben?"
Ha felvesszük a p változót, mint a csalás valószínűségét, akkor a fenti bonyolult valószínűség (ami p ismeretében könnyen kiszámítható), tartalmazni fogja p-t.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!