Mit írjak bele?
Értem.
Az elejét és a végét ki tudod tolni egy-egy pár soros/mondatos "kamu" szakasszal, aminek értelme is van egyébként és adhat egy korrekt keretet a munkádank. Ezek: Kezd egy 0. ponttal, egyfajta felvezetéssel, amiben leírod, hogy milyen szakaszokat fog tartalmazni a fogalmazásod. Zárásképp pedig írd le a lényeget, a véleményedet újból, de egyfajta tömörített kivonatként megismételve, nagyon röviden, szó szerint csak a lényeget 3 mondatban. Ezekkel nyertél már egy kis pluszt kilóra.
Ha túl vagy ( utólag elé illesztve ) a 0. pontonton, szintén nagyon röviden, hogy ne lehessen belekötni a terjedelmébe, említs meg 2-3 mondatot arról a korról, ami a mű születésekor volt, próbéld összekapcsolni vele, hogy ezen eszme, vagy ezen történések voltak ezzel párhuzamban, ami ihlethette, vezethette a szerzőt - és mint egy saját véleményként tálalva, ezt is pluszként adod a kiterjedt munkádhoz.
És egy ugyan ilyen szösszenet a szerző magánéletéről, ami szintén hatással lehetett a mű megszületéséhez, stb. Pár soros, tömör, nem túl kamuszagú kitekintés.
És jössz Te, a Te gondolataid. Remélem így ezekkel más tudsz annyit "szófosni" a ténylegesen magvas és saját gondolataid mellé, ami kb. kiad egy oldalt.
Még egy tipp: Ha esetleg van több gondolatod is, akkor indulj el minden szakaszban és írd meg, hogy ez is megfordult a fejdben, mint gondolat, de végül sokkal jobban az kristályosodott ki benned a művel kapcsolatban, hogy . . . Ezzel, amit mégsem gondolsz, csak úgy tálalod fel, mint egy gondolatébresztő, kitekintő agymunkát, szintén nyersz kamuból egy egész igényes pár sort.
Remélem tudtam Neked hasznosat adni! És nagyon sok sikert kívánok!!!





-az, hogy egy mű nem valódi, lehet elképzelt is, de valós szituáció is , lehet részben ez is, az is.
-lehet, hogy jól ábrázolja a valóságot, lehet, hogy nem
-lehet, hogy életszerű pl egy színmű, de lehet, hogsy totál életszerűtleg az egész cselekmén, a szituiációk
-elő lehet adni jól is, rosszul is. ugyanaz a színész ugyanazt a szerepet el tudja játszani egy kiváló produkció után akár kevésbé jól is, ha szegénynek nagyon rossz napja van. Ha mégrosszabb, arra az esetre ketten is betanulták azt a szerepet, tehát van, aki beugrik helyette.
-egy mű lehet eltúlzott, groteszk módon kiforgatva, eltúlozva, elnagyítva is bemutathatja a dolgot, amit ábrázol, pl ha rajzolnak egy karikatúrát valakinek az arcáról, akkor a jellegzetességeit el lehet túlozni; vagy pl hogy sokkal magasabbnak festünk meg egy hegyet, mint az valójában; mert ki akarjuk hangsúlyozni a magasságát, vagy direkt túlzásba esünk, mert szándékosan olyan képet akarunk készíteni. v pl egy ilyen állványt, amiről a műugrók ugranak a vízbe, azt is lehet ugyanakkorának, kisebbnek, vagy nagyobbnak ábrázolni. Attól függ, hogy mit akarunk láttatni a képpel, vagy még hogy mennyire tudjuk jól megjeleníteni az arányokat.
-egy szobor, egy rajz, egy festmény lehet élethű is. Ábrázolhat egy szobor tájat is, élővilágot is, sokféle dologról lehet művet készíteni, és, ha nagyon király lesz; lehet rá mondani , hogy remekmű; ez például lehet egy zene, vagy egy bármilyen film is, vagy egy videoklip, vagy akár esetleg szórakoztató tartalom is, meg lehet komoly is, meg a kettő is váltakozhat benne. Tehát változhat benne a hangulat, nem kell, hogy valami full végig búskomor legyen, vagy hogy full végig felhőtlenül vicces; hanem ötvözhetjük is a kettőt, hogy pl egy filmben, könyvben, magasságokat és mélységeket élnek meg/át a szereplők.





Pedig jó lenne, ha meg tudnád valahogy csinálni. Egy oldal semmi. Gondold el, a szakdolgozatnál minimum 60 oldal kell! 😁
Miről kell írni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!