Kémia órán azt a feladatot kaptuk, hogy dolgozzuk ki az emelt szinten érettségizők tételeit. Én sajnos nem értek a kémiához, és céljaim sincsenek ezzel a tantárggyal. Valaki letudná vezetni és eltudná magyarázni az alábbi tételt?
73. Klóretánból etanolt szerettünk volna előállítani, ezért tömény nátrium-hidroxid-oldattal erősen hevítettük. Az előállítás során azonban más anyag keletkezett. MI ez az anyag? Hogyan változtassuk meg a körülményeket, hogy a kívánt végtermékhez jussunk? Írja fel mindkét esetben a lejátszódott reakció egyenletét! (A. 3)
74. A dietil-éter forráspontja a szénhidrogének közül a pentánéval közel azonos, az ecetsavé viszont a heptánéhoz hasonlít. Miért?
75. Az alábbi részecskék közül válassza ki az azonos számú elektront tartalmazókat! Ar, O^2-, Br^-, Ca^2+, Rb^+, Cl^- (ez a jel “^” a felső indexet jelöli) Hasonlítsa össze a kiválasztott részecskék sugarát! Indokolja válaszát!
76. Az ammónia és a kén-trioxid egyaránt négyatomos molekula, mégis eltérő a térszerkezetük, illetve a kötésszögük. Hasonlítsa össze a két molekulát, és magyarázza meg az eltéréseket! (5.EC)
Én szívesen válaszolok erre és a további kérdéseidre is akkor, ha az eddigi összes kémiás tétellel kapcsolatos kérdésed linkjét elküldöd nekem privátban.
(Nekem meg van már az összes kidolgozva, és össze szeretném hasonlítani a két verziót.)
Várom a linkeket!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!