Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Hogyan készítsen el a szekunde...

Hogyan készítsen el a szekunder kutatás beadandómat? (Márketing)

Figyelt kérdés
Sziasztok! Első éves hallgató vagyok, és szekunder kutatást kell csinálnom beadandó formájában. A szappant kaptam meg témának. Mivel sima gimiből jöttem, így ez miatt sohasem kellett ilyet csinálnom, és most teljesen úgy érzem, hogy bedobtak a mély vízbe. Azt értem, hogy meglévő adatokról és statisztikáról kell írnom, de teljesen tanácstalan vagyok, hogy hogyan kezdjem el, és mi alapján építsem fel a beadandómat, hogy logikailag és formailag jó legyen. Aki készített már ilyet, az kérem tudna segíteni és néhány tanácsot adni? Előre is köszönöm! 😊

2019. szept. 21. 15:35
 1/2 anonim ***** válasza:
90%

Szia! Mi a közelebbi téma, azon túl, hogy szappan?


A primer kutatás ugye azt jelentené, hogy saját kutatást tervezel, például kérdőívet készítesz szappan témában, és kitölteted mondjuk 100 emberrel, majd az eredményeket elemzed. (De ehhez is először a kutatási kérdéseket kell megfogalmaznod, például “Van-e összefüggés a vagyoni helyzet / életkor / iskolázottság / stb. és a szappan-használat között?” Stb.)


A szekunder kutatás azt jelenti, hogy nem végzel önálló (primer) kutatást, hanem mások kutatásait foglalod össze. Keress az Interneten szappanos piackutatásokat, és ezekből írd meg.


Keress ilyen cikkeket például:

[link]


[link]

Hagyományos szappan


Az amerikai Y-generáció 48 százalékának az a véleménye a hagyományos szappanokról, hogy nem higiénikus a használatuk, mert tele van baktériumokkal, azok használat közben lerakódnak rájuk. A 18-24 évesek körében ez a nézet még elterjedtebb (60 százalék), míg a 65 évnél idősebbeknek csak 31 százaléka ért ezzel egyet. A fiatalok inkább a folyékony szappant részesítik előnyben.

.

(Business Insider)“


Stb. Stb.


Ügyelj arra, hogy mindig pontos forráshivatkozást adj meg! Ha van még kérdésed, írj rám.

2019. szept. 21. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
90%

Ja igen, néhány ötlet a tartalomra.


Rövid szappantörténelem Magyarországon

Jelentősebb gyártók, piaci szegmensek

Forgalmi statisztikák, piacméret (évente hány szappan fogy, mekkora értékben, egy ember átlagosan hányat vesz évente itthon és például Németországban)

Szappanhasználati szokások (hányan fürdenek tusfürdővel és hányan szappannal stb.)

Alternatív (kézműves) szappanok piaca: melyek a legismertebbek, kb mekkora a közönségük, mekkora a piac stb.

A végére egy kis becslés: csökken-e vagy nő a szappanfogyasztás, hol van piaci rés (market gap), mivel lenne érdemes foglalkozni stb.

2019. szept. 21. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!