Hogyan készítsen el a szekunder kutatás beadandómat? (Márketing)
Szia! Mi a közelebbi téma, azon túl, hogy szappan?
A primer kutatás ugye azt jelentené, hogy saját kutatást tervezel, például kérdőívet készítesz szappan témában, és kitölteted mondjuk 100 emberrel, majd az eredményeket elemzed. (De ehhez is először a kutatási kérdéseket kell megfogalmaznod, például “Van-e összefüggés a vagyoni helyzet / életkor / iskolázottság / stb. és a szappan-használat között?” Stb.)
A szekunder kutatás azt jelenti, hogy nem végzel önálló (primer) kutatást, hanem mások kutatásait foglalod össze. Keress az Interneten szappanos piackutatásokat, és ezekből írd meg.
Keress ilyen cikkeket például:
“
Hagyományos szappan
Az amerikai Y-generáció 48 százalékának az a véleménye a hagyományos szappanokról, hogy nem higiénikus a használatuk, mert tele van baktériumokkal, azok használat közben lerakódnak rájuk. A 18-24 évesek körében ez a nézet még elterjedtebb (60 százalék), míg a 65 évnél idősebbeknek csak 31 százaléka ért ezzel egyet. A fiatalok inkább a folyékony szappant részesítik előnyben.
.
(Business Insider)“
Stb. Stb.
Ügyelj arra, hogy mindig pontos forráshivatkozást adj meg! Ha van még kérdésed, írj rám.
Ja igen, néhány ötlet a tartalomra.
Rövid szappantörténelem Magyarországon
Jelentősebb gyártók, piaci szegmensek
Forgalmi statisztikák, piacméret (évente hány szappan fogy, mekkora értékben, egy ember átlagosan hányat vesz évente itthon és például Németországban)
Szappanhasználati szokások (hányan fürdenek tusfürdővel és hányan szappannal stb.)
Alternatív (kézműves) szappanok piaca: melyek a legismertebbek, kb mekkora a közönségük, mekkora a piac stb.
A végére egy kis becslés: csökken-e vagy nő a szappanfogyasztás, hol van piaci rés (market gap), mivel lenne érdemes foglalkozni stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!