Egyetemisták! Mennyire foglalkoztok a jegyeitekkel? Van-e versengés?
Arra gondolok, hogy fontos-e számotokra, hogy milyen jegyeket kaptok (és ha igen, akkor miért?) vagy csak legyen meg a tárgy és kész, illetve ez téma-e a szakon, van-e versengés.
Csak azért kérdezem, mert elsőéves vagyok és úgy indultam neki, hogy úgyis más lesz, úgyis meg kell szokni és bele kell rázódni stb., emiatt én eleinte lazán vettem ezeket a dolgokat. Tanultam, de nem görcsöltem erre rá és nem azt vártam, hogy majd minden rögtön elsőre menni fog és csupa ötösöm lesz. Viszont most már egyre frusztráltabb vagyok a jegyeim miatt... Nem számít sokat, mert most még se koli, se ösztöndíj nem múlik rajta, viszont vannak olyan szaktársaim és ismerőseim, akik folyton erről beszélnek. Például a lakótársaim is folyton arról beszélnek, hogy most hajtsanak-e az ötösre vagy megelégedjenek a négyessel is, mert annyira talán az sem rossz, meg ilyenek. Eddig egy hármasom van, a többi pedig négyes és ötös, illetve egy vizsgám eredményét még nem tudom, viszont nem lesz túl jó, mert erre nem nagyon készültem (egy kötelező választott tárgy, amit utáltam és semmi közöm nincsen hozzá, a tanulmányaimhoz sem kapcsolódik, csak muszáj volt egyet felvenni, emiatt ezzel úgy voltam, hogy legyen meg és kész). Én ezzel összességében elégedett voltam, mert szerintem azért annyira nem rossz és mondom, nem is számítottam sokkal jobbra így elsőre, de mióta folyton azt hallgatom, hogy ez milyen gáz, főleg BTK-n stb., azóta elment a kedvem az egésztől.
En azt latom, hogy a BTK-n nehanyan nagyon is versengenek, es csak az otos jo. (Barati koromben tobben) Volt, akinek harmast akartak adni, ezert beiratta az egyest, hogy el tudjon menni UV-zni az otosert.😃 Embere valogatja.
En is mindent megteszek azert, hogy a legtobbet kihozzam a vizsgabol, de ha csak 3-as lett, akkor az 3-as lett es ennyi.
Köszönöm!
Mondjuk az orvosi azért más olyan szempontból, hogy onnan azért tényleg mindig azt hallja az ember, hogy mennyire nehéz és csak a kettes legyen meg. Míg BTK-ról pont ellenkezőleg, szóval ott sokan "alapnak" tekintik az ötöst, holott amúgy azért itt is meg kell dolgozni. Úgyhogy, igen, tényleg megy a versengés. Az a durva, hogy vannak tárgyak, ahol több mint a fél évfolyam megbukott és az oktató is úgy kezdte, hogy erre számítani kell, mert általában a 30% szokott átmenni és, ha valaki kap jegyet, akkor annak örülni kell, bármilyen is... ehhez képest itt is megy a felvágás, hogy ki hányast kapott, amit nem értek.
Most osztályoztam le a csoportom felét BTK-n, [3 3 3 4 5] lett az eredmény, ez nagyon nem a "mindenki jeles" kategória. Ennek ellenére a tárgyam kifejezetten könnyű, szerintem. Az orvosihoz nem mérhető.
De azért az érdekelne, hogy ha az orvosin a "lényeg, hogy görbüljön" elv érvényesül, akkor mi az, amit egy 2-es tanuló nem tud az 5-ös tanulóhoz képest, és hogy hosszútávon ez milyen tévedésekhez fog vezetni, és hány ember halálához?
Én is orvosis vagyok. Nálunk ugye nincs ilyen. Ami engem illet, 3,8-4-es félévi átlagaim szoktak lenni. Én azt a célt tűztem ki célul, hogy 3,5 felett legyek minden félévben + mindenem elsőre meglegyen (félévközi számonkérések is). Eddig sikerült tartanom. Egy 2-esem van (egy marginális tárgy minimális kredittel), de eszem ágában sem volt kijavítani. A többi 3-4-5.
Amúgy sem az számít, most mi áll az indexben, hanem az, hogy mire emlékszem a tanultakból akár a következő olyan tárgykor, amikor az adott téma előkerül, illetve a gyakorlatban hogy tudom alkalmazni.
Orvosin inkább első 2-3 évben születnek rossz jegyek. Ezek javarészt elméleti alapozó tárgyak, amiknek a klinikumhoz nem sok köze van. Az egyes és a kettes között van nagy különbség, hogy most valaki négyest, ötöst vagy éppen kettest kap, sokszor múlik a vizsgáztatón inkább, mintsem a tényleges tudáson. Másrészt elég nagy az évek során a tárgyak között az önismétlés, tehát ha még az első tanuláskor, vizsgázáskor csak kettest kapott az illető, a következő 4 évben vagy 6 tantárgyból úgyis előjön még ugyanaz jó párszor, ami lényeges, akkor is ráragad az emberre, ha nem is akarja megtanulni. A klinikumi tárgyak meg általában legalább 4-re sikerülnek mindenkinek, legrosszabb esetben hármasra. Elég csak ránézni az ösztöndíj indexekre.
Egyébiránt meg nagyon széles dolgot fog át a képzés, ami érdekli az embert, azt úgyis jól megtanulja, ami meg nem, azzal úgysem fog foglalkozni a munkája során sem. Senkit nem érdekel, hányas voltál szemészetből meg urológiából, ha elmész traumatologusnak. És még ha ötös is voltál, pár hónap után úgyis elfelejted azt, amit nem használsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!