Nektek milyenek voltak az első vezetési óráitok autósiskolában?
Kíváncsi lennék, hogy ti mit csináltatok, mennyire voltatok jók abban, amit csináltatok, az első pár órában, mikor jöttetek bele, stb. Én külföldön csinálom a jogsit, viszont nincs túl sok különbség a magyar között.
Szóval nekem eddig 2 órám volt, az elsőn az oktatóm elmagyarázta mit hogyan, átt is ültem, az elindulás, alapjáraton gurulás, váltás, szlalom ment is, kb. 2-szer fulladtam le, mivel megálláskor efelejtettem kivenni üresbe. Aztán jött a második óra, ugyan úgy a gyakorló pályán, de már kisebb távolsággal lerakott bólyák körül szlalomoztunk, kellett játszani a kuplungal, meg 3 fajta parkolás, ez így nagyjából ment is, viszont ezután meg megkért az oktatóm, hogy akkor menyjünk ki a tesztpályáról közútra és délutáni viszonylag nagy forgalomba kellett mennem városon kívül, viszonylag nagyobb város belsejében, főutakon, kis mellékutakon, viszont nagyon rosszul éreztem magam, mert eddig max 17-tel mentünk tesztpályán aztán így azonnal 80-90, egyenes úton még nagyjából ment a váltás, viszont pl. városban többször is kellett korrigálni, mert váltás közben nem nagyon figyeltem merre megyek (nem néztem le, csak ideges voltam és kapkodtam, valamiért nem mozgattam a kormányt), mindig a sáv bal felén tartottam, egyszer körforgalomban is kellett korrigálni, mert lementem volna az ívről, meg kb. 2-3 szor 5-ösbe raktam 2-es után a váltót, szerencsére az oktató nem engedte fel a kuplungot, meg volt, hogy nem vettem észre a főút táblát és nem tudtam, hogy merre menyjek, aztán mikor már azt sem tudtam merre menyjek, meg mit csináljak, hova váltsak, vagy fékezzek, vagy kuplung, index, ott teljesen szétestam, aztán az oktató átvezetett a kereszteződésen aztán mentem tovább, meg mivel egy erősebb, újabb kisautó az oktató kocsi, ezért a gázpedállal sem tudtam nagyon bánni, mert sokszor túl gyorsan gyorsultam, meg alig tudtam megtartani a sebességet, és a fékkel is néha darabosan lassítottam (érdekes módon mondjuk pirosnál egész simán álltam meg), nekem túl érzékenyek voltak, aztán a vezetés után teljesen rosszul éreztem magam, hogy ennyit bénáztam, mondjuk az oktatóm mindig nyugodtan elmagyarázta, mit csináljak, meg mit ne, de akkor is elég rossz volt.
Remélem, hogy azért a következő óráim jobban mennek majd.
A ti válaszaitokra is kíváncsi vagyok, előre is köszi érte!
első órában beültem kocsi volán mögé, beindítottam kocsi mentünk pár kört a pályán, kanyarogtam ott jobbra balra, kb 20 percen keresztül, aztán az első óra 2. felében vitt ki a forgalomba (parkolás még nem volt). Második óra első felében bólyák közé parkolgattam, óra második felében megint mentünk ki. Harmadik óra első 10 percében a pályán végigcsináltam mindent, és azután már nem mentünk pályára. Pokolian élveztem a vezetést, néha kicsit túlzottan, sebességre gyakran nem figyeltem ez sokáig hibám volt, hogy ha nem szól, akkor nyugisan megyek városba 65-70vel, mert fel sem tűnt. Még talán annyi, hogy mindig baromságnak tartottam, hogy csak 2-esbe lehet kanyarodni..
6. óra körül egyszer majdnem neki mentem valakinek, akkor kicsit megijedtem, következő óráktól már jobban figyeltem sávváltáskor, 15. óra után márcsak szépséghibák voltak. 30. órámon sikeresen levizsgáztam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!