Az egyetemeken mi szükség katalógusra?
Én soha nem értettem, miért kell ilyen.
Az egyetemnek pont a rugalmasság a lényege, illetve, hogy egyénibb tempóban tudj tanulni, mint gimnáziumban.
Ha nem mész be egy órára, mert mondjuk allergiavizsgálatra kell menned vagy beteg a kutya, akkor nem mész be,elkéred vagy megveszed a jegyzeteket és ennyi.
Ez a jelenléti ívezés, katalógusozás általános iskolába való, nem felsőoktatásba.
Katalógus általában gyakorlati órákon, szemináriumokon, terepgyakorlatokon, laborokban szokott lenni. Itt elengedhetetlen a részvétel, hiszen nem lehet a tudást a tankönyvből meg más jegyzetéből elsajátítani, ráadásul az órán való részvétel szerves része a követelménynek, mert rendszerint produkálni is kell valamit.
Minden kurzusnál belefér valamennyi hiányzás, ha heti egy másfél órás tárgyról van szó, akkor általában 3 alkalommal lehet hiányozni. Ebbe belefér kötött program, más elfoglaltság, betegség is, a legtöbben a félév végén már direkt azért nem járnak be, mert ki akarják maxolni a maradék hiányzásukat. De ha előre tudod, hogy pl. allergiavizsgálatra mész, akkor szólsz a tanárnak időben, és jó eséllyel figyelembe veszi ezt. Én egy szakmai konferencián jártam külföldön, ami miatt kapásból kétszer hiányoztam néhány órámról, mert több mint egy hétig voltam ott, és simán elfogadták, mivel a többi órán aktív voltam és az órán kívüli feladatokat elvégeztem. Ez a rugalmasság. Nem az, hogy nem jársz be, aztán a semmire várod a jegyedet.
"Az egyetemnek pont a rugalmasság a lényege, illetve, hogy egyénibb tempóban tudj tanulni, mint gimnáziumban."
Szerintem az egyetemnek az a lényege, hogy egy tudományterületen belül mély és átfogó tudást szerezz, amit a gyakorlatban is tudsz alkalmazni.
A klasszikus előadások esetén nem sok.
Én mindig is annak a híve voltam, hogy inkább üljön bent 20 hallgató, akiket tényleg érdekel, amit mondok, mint 200, úgy, hogy abból 180 beszél, telefonozik, mással foglalkozik... de kinek mi, volt olyan kollégám, akinek legyezte a hiúságát, hogy sokan bent vannak az óráján, és vagy katalógust íratott ott is, vagy az előadás közepén bejelentette, hogy akkor most egy 5 kérdéses dolgozat, amivel többlet pontokat lehet szerezni a vizsgára...
Gyakorlatok, illetve választható tárgyak esetén viszont indokoltnak tartom. Nekem volt egy olyan választható kurzusom sokáig, ami rendkívül népszerű volt a hallgatók körében a könnyebb teljesíthetőség okán (a félév folyamán kellett egy nagyobb projektet véghezvinniük, elméleti számonkérés gyakorlatilag nem volt), ott elsősorban azért írattam katalógust, mert nem akartam, hogy az "olcsó kredit" miatt olyanok vegyék fel, akiket egyébként nem érdekel a téma, nem akarnak bejárni, de hivatalosan foglalnák a helyet és így a létszámkorlát miatt nem jutnak be olyanok, akiket nem csak a könnyű kreditszerzés motivál.
Én a magam részéről egyébként azt látom, hogy az elmúlt években eléggé liberalizálódott a helyzet, egyre több oktató gondolja úgy, hogy ne legyen kötelező. Hogy én ezzel inkább egyetértek, az az én dolgom, viszont ha valaki szerint az egyetem lényege a rugalmasság, annak tiszta szívből javaslom, hogy ne járjon még egyetemre, mert csak a saját- és oktatói életét keseríti meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!