Felülvizsgálati kérelmet adnék be, ugyanis lepontozták a nyelvhelyességemet mindkét írásbeli résznél, azért mert az N és M betűm írottan hasonlít az u és W-re. Valóban mea culpa, én hibám, de ezért buktam az írásbelit. Hogy fogalmazzam meg szépen?
Emiatt nem érdemes erölködni, mert ha olvashatatlanul/összetéveszthetöen írod az egyes betüket, akkor a vizsgáztató nem kötelezhetö, hogy azt olvassa ki belöle, ami jobban odaillik.
Egyszerüen meg kell szoknod, hogy - legalább is ilyen esetben, ahol számít -, jobban odafigyelsz arra, hogy hogyan írod az adott betüket.
Az én M betűm is W, illetve a szimpla ny, gy, ty betűim mindig duplának tűntek, de a magyartanáromnak volt rá 4 éve, hogy minden dolgozatomban kijavítsa és többször szóljon érte és felkeltse a figyelememet hogy ez így érettségin nagyon nem lesz jó, s én hallgattam rá ezért oda figyeltem az érettségin, nem isett ilyen jellegű hibám.
Nem hiszem hogy neked senki nem szólt vagy ha nem is szóltak a dolgozataidba biztos kijavították és esetleg magadtól is rájöhettél volna, hogy vátoztatni kellene az írásodon.
Pont, hogy angolban nem adja magát. Nagyon nem mindegy, hogy This is mine or This is wine. Wild-mild, will-mill, ram-raw...És attól még, hogy te értelmetlennek gondolsz egy angol kifejezést, (másnak vélt betűvel) attól még nem biztos, hogy az.
“English has the world’s largest vocabulary, with over 800,000 (including technical words), in part because English borrows words from many other languages(…)
Despite the huge English vocabulary, author Stuart Berg Flexner in I Hear America Talking notes that ten simple words account for 25 percent of all English speech, 50 words account for 60 percent, and just 1,500 to 2,000 words account for 99 percent of all that Americans say. Extremely smart and educated people may use as many as 60,000 English words, or about 7,5% of the entire English vocabulary.”
Nálunk a tanárom azt mondta írásbeli előtt, hogy Ő tudni fogja, hogy mi mit akartunk ezzel mondani, vagy hogyan értettük azt amit (mivel már ismeri az írásunkat, és a gondolat menetünket egy fogalmazásnál vagy matematikai feladatnál...), de a vizsgabiztos nem fogja, sőt, amikor javítani fogja, Ő sem fogja tudni, hogy mit akartunk azzal mondani, azaz be kell tartsa a szabályzatot. A nyelveknél és irodalomnál, meg elég nagy hangsúlyt fektetnek a helyesírásra, külalakra, fogalmazásra. Angolnál (nem érettségi) vontak már le pontot tőlem azért, mert amerikai angolt használtam több szónál is, meg olyan eset is volt, hogy egy szinonimáját használtam a helyes szó helyett, és nem fogadhatta el a tanár (nyelvtanilag meg odaillőségben is jó volt), mert a javítókulcsban nem ez szerepelt, mint megoldás.
Anno általánosban volt külön olyan óra a nyelvtan és irodalom mellett, hogy fogalmazás, aminek pont ez volt a lényege, hogy mindenbe belekötött a tanár. Külön jegyeket kaptunk külalakra, helyesírásra, és maga a fogalmazásra (bekezdés, szóismétlés, nyelvhelyesség, és a tartalmi értelmesség...) Középsuliban mostanra nagyon háttérbe szorult a nyelvtan oktatása. Úgy vannak vele, hogy általánosban már volt rá 8 éved, hogy elsajátítsd, érettségin meg jön a bukta, ahogy neked.
Kevés az esély rá, hogy foglalkoznak ezzel, hisz indokolt volt a tettük. Én is bizottság elé akartam vinni egy ügyet, a felügyelő tanárom két írásbelin is (a jogszabály szerint, nem is felügyelhetett volna), leoltott a sárga földig, hogy milyen értelmét vesztett fogyatékos vagyok (a borítékon nem középre írtam a dolgokat, hanem bal felső sarokból kezdve, ahogy ezt egy másik tanár mutatta előtte...) , és ezt így 5 perccel a töri írásbeli előtt, vérnyomásom meg az idegeim az egekben jártak. Szünetben én is, meg kb. az osztály fele elmondta, a történteket az osztályfőnökömnek meg a töri tanáromnak is, akik annyit mondtak feldúltan, hogy kérelmezhetem az újraírását, de akkor kicseszek a többiekkel is, mert felfüggesztik a jelenleg folyót a kivizsgálás miatt. És azt javasolták ehelyett, hogy ha nagyon szar lesz az írásbelim (azaz megbuktam rajta) akkor írásban fogalmazzak meg egy kérelmet az újraírás lehetőségére, ami nem ugyanaz a pótérettségivel. Végül nem indítottam el az ügyet, mivel nem buktam meg az írásbelin...
Ha nem akarod magad alatt ásni a gödröt, akkor nem kézzel írott levelet adsz be, ha csak nem veszel erőt magadon, és helyesen, szép külalakkal írod meg. Ha ugyanolyan hibás lesz, mint az irományod, akkor jót fognak nevetni és még bizonyítékuk is lesz rá, hogy nekik van igazuk. A megfogalmazás hangvétele legyen alázatos, tisztelettudó, ne a levegőben hadonászó. Azaz legyen ok-okozati összefüggés, panaszod legyen minél indokoltabb, és próbáld meg beleképzelni magad a bizottság helyzetébe...
Bocs, érettségin v.
nyelvvizsgán ?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!