A levelezői képzésen figyelembe veszik a diploma megszerzésének követelményeinél azt, hogy általában 5x8 órát dolgoznak az emberek, emiatt sokkal nehezebb dolguk van, mint az "átlag" nappali tagozatos hallgatóknak?





Engem, mint egyetemi oktatót, nem érdekel, ki és mi miatt jár egyetemre, vagy mit csinál mellette. Ahogyan az sem, hogy milyen munkarendben tanul, az pedig pláne nem, hogy miért azt választotta. A szakmai önbecsülésem viszont érdekel valamennyi tárgyamból. Egy bizonyos szintet megkövetelek mindenkitől. Lehet, hogy úgy hangzik, sznob vagyok, nem érdekel. Van, amihez nem adom a nevem és kész. Ha valaki nem tudja a minimum szintet elérni, azt meg fogom buktatni akkor is, ha arra hivatkozik, hogy ő egyébként 3 műszakban dolgozik és 4 gyereket nevel. Őt senki nem kényszerítette arra, hogy egyetemre járjon, várjunk már. Méltányossági alapon vigyük le a követelményszintet, és adjunk olyan tudásért diplomát levelezőn, amivel nappalin alkalmasint az államvizsgáig se jutna el?
Ha a nappali tagozaton évfolyamonként 200 embertől számonkérek 100% anyagmennyiséget, akkor a levelezősöktől azért kérjek számon csak 75%-ot, mert neki más dolga is van? Nem fogom megtenni, mert a 200 nappalissal tolok ki. Az ő diplomájuk fog kevesebbet érni akkor, ha valaki pontosan ugyanolyan papírral fog rendelkezni, de a mögöttes tudásnak csak a töredékével rendelkezik.
Lehet, hogy egy szemétláda vagyok most a kérdező szemében, nem érdekel. Köszönhetek annyit ennek az egyetemnek, hogy nem fogok hozzájárulni ahhoz, hogy inflálódjon a diploma azáltal, hogy csökkentjük a követelményeket.





te meg egy tuskó vagy. Igen, csökkenne az értéke, ha lejjebb vinnék a követelményt.
Szabad választásod, hogy nappalin vagy levelezőn, munka mellett tanulsz, nem kényszerített senki.
Jól is néznénk ki, ha nekünk levelezőn nem azt kellett volna mentőtisztként megtanulni, amit a nappalisoknak. De gondolom, azzal se lenne bajod, ha a feleséged szülését olyan szülésznő vezetné, akinek a szülész befejező műtéteket nem kellett megtanulni, mert jaj szegény, hát munka mellett tanul. De a házadat is építhetné egy levelezős, akinek statikából nem kellett minden.





Kedves tőled, hogy aggódsz a "suttyó kis állásom" miatt, de szükségtelen: félállásban tanítok csak, vannak egyéb jövedelemforrásaim, úgyhogy alaptalan a félelmed, de kétségkívül jól esett. Nem gondolnám, hogy a véleményemen érdemben változtatna, ha mondanám, hol és mit tanítok, és az oldal anonimitása végett nem is érzem ennek szükségességét. Ennek ellenére számos kiváló kollégám tart az ország megannyi egyetemén gazdaságpolitika kurzust. Az egyetemi előadások nyilvánosak, nyugodtan ülj be egy ilyen kurzus azon részére, amikor az oktatásgazdaságtanról esik benne szó, és talán megérted, miért megmosolyogtató az, amit írtál arról, hogy lényegében a levelezős hallgatók tartanak el. Mellesleg bár tény és való, hogy az egyetemi katedrát nem fizetik meg eléggé, szerencsére kevés egyetemi oktatót ismerek, aki "tipikus beképzelt minimálbéres proli" lenne. Lehet, eddig rossz helyen kerestem...
Arra viszont rendkívül kíváncsi lennék, hogy mit gondolsz, mi adja egy diploma értékét, ha a mögöttes elvárt tudás színvonalának csökkentése érdemben nem befolyásolná azt.





Mindenki ugyanazt a diplomát kapja, függetlenül attól, hogy milyen tagozaton/munkarendben tanul.
És igen, ugyanazt a tananyagot sokkal nehezebb megtanulni kevesebb kontaktórával, munka mellett.
Szívlapáttal verném agyon, aki nappalis képzésről kibukik, mert az már annyira hülye, hogy büntetendő.















Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!