Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Az, hogy a legtöbb gazdasági,...

Az, hogy a legtöbb gazdasági, műszaki szakos egyetemista korrepetálásra szorul matekból az legfőképpen az oktatás színvonalának a hibája?

Figyelt kérdés

Én például műszaki menedzser szakon végeztem.

Van két testvérem, az egyikük mérnökinformatikára jár, a másik meg közgazdasági szakra.


Mindegyiküknek a csoportja korrepetálásra szorul matekból.Én is jártan külön tanárhoz, ahogy azon a szakon a többség.



A testvérem, aki informatikára jár, neki tényleg ment a matek, középiskolában elsőre megértette, sohasem tanult vagy készült rá.Viszont az egyetemi matekba, ami náluk van beletört a bicskája, 5 féléven keresztül vannak ilyen tárgyaik.

Ő is korrepetálásra kényszerült.


2018. febr. 23. 10:02
 1/4 anonim ***** válasza:
95%
Mert a középiskolában nem kapták meg a kellő alapot.
2018. febr. 23. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Én csak a saját tapasztalatomról tudok írni, de nálunk (gazdasági szak) a fő probléma az volt, hogy nem emlékeztek sokan a gimis matekra. Olyan alap dolgok miatt nem tudtak sokan haladni, hogy a 10 a mínusz másodikont hogyan lehet átírni, hogy néz ki az x^2 függvénye, sin,cos kapcsán teljes sötétség. A tanárok meg úgy gondolták ezeket alap tudni, úgyhogy sokan nem is írtak fel lépéseket amiket evidensnek gondoltak, de aki ezekre nem emlékezett meg hamar lemaradt.


Korrepetáltam évfolyamtársakat meg aztán alattam járókat is, de a legtöbbnél tényleg annyi volt csak a nehézség, hogy nem nézte át a középiskolában tanult dolgokat. Szerintem nem az oktatás hibája, legalábbis nem az egyetemé. Nincs arra idejük, hogy újra leadják a gimis matek anyagot, meg szerintem nem is ez a feladatuk. Lehet csak szerencsés voltam de nekem jó tanáraim voltak egyetemen, nagyon jól magyaráztak. Nem jártam matekból faktra de mégis elég jó alapokat kaptam, hogy tudtam követni az egyetemi anyagot is. Nem tudom hogy a hallgatók tényleg rossz középiskolába jártak vagy szimplán lusták voltak átnézni az anyagot, de a többség akiket korrepetáltam inkább a második kategóriába esett. A műszaki szakoknál nálunk íratnak egy tesztsort matekból és aki egy bizonyos százalék alatt van kötelező felzárkóztató matekra járniuk, meg egy adott százalék alatt erősen javasolják. Egy ilyesmi nem ártana szerintem a gazdasági szakokhoz is, ezzel azért ki lehetne küszöbölni ha valaki nem emlékszik a középiskolai anyagra esetleg gyenge suliba járt és nem is tanult valamit.

2018. febr. 23. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

A középiskolai szint és az egyetemi szint közti átmenetet nem mindenki veszi akadálymentesen. Nekem szerencsére sosem volt gondom az egyetemi matekkal. Nem értettem, hogy a csoporttársaim miért nem értik és buknak meg.

Ez nem az oktatás színvonala miatt van, hanem a szintugrás miatt. Sokaknak közepsuliban tanulás nélkül megvolt az ötös míg a BME-n ez nincs így.

2018. febr. 23. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
A legnagyobb baj azzal van, hogy nem tudják a középsulis anyagot. Nem tudnak egy exponenciális egyenletet megoldani, egy tg függvényt felrajzolni,hatvány/logaritmus azonosságokat.
2018. márc. 3. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!