Szerintetek melyik a jobb megoldás a specializálódásra a felsőoktatásban? (további alternatívákat is javasolhattok)
Elsősorban mérnöki/műszaki vagy tudományos szakokon érdekelne..
Eddigi alternatívák:
- Alapozó tárgyak mellé szakirányos megoldás + esetleges mellékszakirány(ok), ahol
- a Szakirány egy nagyobb tárgycsoportot takar (5-10 tárgy)
- a Mellékszakirány egy kisebb tárgycsoportot takar (3-5 tárgy) - ez teljesen opcionális
- újabb nevén "Specializációk", "Mellékspecializációk"
- csak 1 főszakirány tárgyait kell kötelezően teljesíteni, esetleg még egy mellékszakirányt
- előny: specializáltabb tudás
- hátrány: kisebb rugalmasság,
- Alapozó tárgyak mellé tárgyi sávok
- valahol a fenti szakirány és mellékszakirány közötti tárgycsoportok méretével
- előre definiált sávok közül néhányat (adott számút) kell teljesíteni
- ha valamelyik esetleg nem sikerül, egy másik sávval ki lehet váltani
- előny: nagyobb rugalmasság
- hátrány: kevésbé specializált tudás
- Alapozó tárgyak mellé a hallgató önmagának választja ki az őt érdeklő tárgyakat
- előny: majdnem teljes rugalmassát a képzésben, azt tanulod amit szeretnél
- hátrány: nincs kerete a képzésnek, képzés minősége nehezebben biztosítható
- Nincsenek alapozó tárgyak, csak javasolt tárgyak, melyek közül ha valamelyik nem sikerül kiválthatók más tárgyakkal
- előny: teljes rugalmasság
- hátrány: nehezen átlátható minőségi paraméterek a tárgyak között, bonyolult függőségi gráf
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!