Szerintetek jó ez az öt szintű osztályozási rendszer? Ha igen/nem, miért?
Néha jó néha nem..
Először is sztem túl vannak terhelve a gyerekek, mindig mindent feladnak a tanárok, de más órára is kell készülni és ugye jót kellene teljesíteni, emrt "képes vagy rá"...
5öst kapni jó érzés, bíztató dolog, de az 1-es...jó, az is megérdemli.
De az ilyen 3, 2,, meg stb....hülyeség
Vannak olyan országok ahol csupán két osztályzat létezik, ami abból a szempontból igazságos, hogy vagy tudsz valamit vagy nem.
Viszont szerintem pl egy hármas vagy egy négyes elég jó visszajelzés arra, hogy mennyi pluszt kéne belefeccölni a tanulásba. Szóval szerintem ebből a szempontból jobb, hogy 5 osztályzatunk van.
százalékos arányok kellenének.
és akkor mindenki tudja, hogy még mennyi kell neki.
mondjuk 60% alatt buki fölötte átmegy.
Szerintem fontos tükröződnie, hogy ki mit tud és mit nem, mennyit kell még javítania. Ez nem csak a szülőnek, tanárnak iránymutató, de a diáknak is.Az a módszer, hogy átment/nem ment át nem igazán jó módszer. Hiszen lehet, hogy pont jó tételt kap a 20ból, pont jó témát, megírja/elmondja, s akkor elmondhatja magáról átmentem, megvan az adott tantárgy, de valódi tudás lehet, hogy nincs mögötte, csak épp szerencséje volt.(mert mondjuk csak azt az anyagot tudta a témazárónál, a másik 12-t nem.
Szerintem alsó tagozatban (első osztály kivételével) is bevezetném az osztályzást, mert amit ők kapnak szöveges értékelést, semmire sem mennek vele. (se a szülők, se a gyerekek) Az unokahúgom 3.osztályos, s aláhúzásos az értékelés. Lehet választani: pl: olvasás: Jól, gyorsan olvas - hibátlanul olvas, gyorsan - lassan olvas, kevés hibával - lassan olvas, sok hibával.
Egy sablont húznak rá, aztán semmi egyebet nem lehet kihámozni belőle, mint ami le van írva. Persze a tanítónő azt mondja, a gyerek ne gyakoroljon, de a szülő látja az értékelést, az alapján gyakorolnia kellene. S mint tudjuk, egy alsós számára a tanító néni szava szent, így hiába mondjuk neki, hogy olvassa el még 3szor, ha a tanító néni azt mondta, hogy egyszer kell elolvasni.
S egyébként a gyerekek nincsenek leterhelve. Mi annak idején sokkal jobban le voltunk terhelve, többféle szakkörre jártunk, minden délután volt valami. A mai gyerekek nagy része elég negatívan áll hozzá mindenféle új kezdeményezéshez, pedig tanulni sem kell rá, csak részt venni és jól érezni magát.
egy tanárnő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!