Mennyit ér az iskolában megszerezhető tudás?
Egy érdekes cikk:
Miért a szülő dolga a tanítás?
A diák eltölti fiatal éveit az iskolapadban úgy hogy az igazi tudást mégis az iskola után kell megszereznie. Így van ez a diplomával is. Komoly energiát fektettünk a diploma megszerzésébe. Aztán ha boldogulni akartunk az életben akkor a diploma után kezdődhetett a használható ismeretek elsajátítása. Azoké az ismereteké amiknek segítségével tényleg elkezdtük úgy érezni hogy sikeresek vagyunk. De nem erre lenne való az iskola? Tényleg nem lehet az értékes tudást a pór nép elé szórni?
Jó példa erre a Stadler eset. Ő egy általános iskolát végzett végzett juhász, viszont a saját maga által jónak tartott ismeretek elsajátításával mégis milliomos lett. Akkor az iskolák, beleértve az egyetemeket is, miért nem érnek legílább ennyit mint a Stadler által önszorgalomból megszerzett ismeretek, hogy az ott megszerezhető tudással sikeres lehessen mindenki? Tényleg enyire szükség van az összeszerelő üzemeknek a rabszolgákra hogy az iskolákban nem lehet értékes tudáshoz jutni? És ami tovább ront a helyzeten, a szegény diákok meg még tolonganak is azért hogy egyetemre kerülhessenek megszerezni olyan tudást amivel valljuk be de nem lesznek sikeresek. Mert ugye azt nem gondolja senki komolyan hogy egy alkalmazott az sikeres. Benne van a nevében: Alkalmazott.
"az ott megszerezhető tudással sikeres lehessen mindenki" - mivel mindenkinek mások a képességei, más háttérrel rendelkezve más a gondolatvilága, a prioritásai és a motivációi, más az érdeklődési köre, más az elképzelése az életéről és a sikerről, személyre szabott kérdésre lenne szükség. Erre a közoktatás nem képes és nem is a feladata (az egyetemnek már feladata lenne, és képesnek is kellene lennie rá, de ehhez a mainál sokkal rugalmasabb képzési rendszerre, és sokkal nagyobb átjárhatóságra lenne szükség.)
Sokan hátradőlnek (szülők és diákok egyaránt), és az iskolára hárítanak minden felelősséget. Pedig tudják, hogy rossz a rendszer, mégsem hajlandóak külön erőfeszítésre. És még ha jó is lenne a rendszer, az akkor is "csak iskola". És hiába töltünk sok időt az iskolában, az élet sokkal több annál! Sokan kizárják az életet és megelégednek az iskolai élettel, beszűkül a gondolkodásuk, azt hiszik, ha megvan az ötös, megvan minden, aztán iszonyú nagyot buknak, mikor kikerülnek az iskolapadból, és rájönnek, hogy átaludtak egy évtizedet:S (Mondom ezt úgy, hogy nekem is jó iskolai eredményeim voltak, de nem hagyatkoztam csak az iskolai tapasztalatszerzésre, és igen, a legértékesebb tapasztalatokat iskolán kívül szereztem, akármilyen jó sulikba jártam is.)
Stadler... hát az ő esetét be kell valljam nem ismerem.
Amúgy meg nem lehet mindenki sikeres mert minden ember sikere valaki kihasználtságán alapul.
Egy vállalkozó se sikeres ha nincs meg a jó munkaerő aki megkapja a 150.000-et a maszek meg mondjuk 3-4 kilót és sok esetben a céghez köze sincs.
Steve jobs is ott hagyta az egyetemet és mi lett az apple-el? Na igen, de sok tanult ember kellett ahhoz hogy az legyen ami mérnökök, programozós stb.
Ez szép és jó hogy sikeres lehet bárki tanulás nélkül is, de valljuk be ezek kiragadott esetek.
Ha mondjuk a stadlert összeadnád azzal az 1 millió emberrel nálunk aki általánost végzet és az ő átlag fizetésüket néznéd azért nem egy hű de nagy összeg.
Illetve ha ugyan ezt néznéd értelmes szakot végzett egyetemistákkal garantálom neked hogy az átlagfizetés 250-300+ lenne
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!