SOTE vagy DOTE?
TUDOM, hogy rengeteg ilyen kérdés van, de amiket én találtam, azok mind 2-3 évesek voltak, így úgy gondoltam, hogy felteszek egy újabb kérdést a frissebb információk érdekében.
Szóval Pest vagy Debrecen ÁOK?
Erősen húzok Pest felé, mert 1,5 órányira van, míg Debrecen pedig 3 órányira.
Azonban tartok attól, amiket Pestről hallottam; túlságosan nehezek a többi egyetemhez képest a vizsgák, sokakat megbuktatnak tehát. Emellett azt hallottam, eléggé a tömegképzés felé tolódott el a SOTE oktatása.
Ez igaz?
Tudnátok véleményt írni, hogy ti melyiket javasoljátok, és miért? Milyen a diák élet? Hol mennek rá jobban a biokémiára? Hol kapsz több segítséget, és szerinted melyik tanulhatóbb, melyik emberibb? Napi 2 óra szabadidőtök azért van a tanulás mellett?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Nem akarom azt mondani, hogy egyik nehezebb, mint a másik, mert csak az egyikhez van "szerencsém". Sotés vagyok, ide akartam jönni, mert mindenki azt mondja, hogy elitegyetem, rengeteg lehetőség, magas színvonalú oktatás, miegymás.
A színvonal első 2 évben valóban magas, de nem azért, mert olyan jók a tanárok. Elvárják, hogy mindent megtanulj, amit a világon eddig valahol leírtak, tudd, hogy az egyes szakirodalmak, tankönyvek mit hogyan írnak stb. Talán az élettan intézet jól szervezett, de a világon mindent kikérdeznek. Biokémián több könyvből és előadásból kell összeszedni a dolgokat és bár ők a legkorrektebb intézet, szigorlatra ők is bekeményítenek, mert mindenki szerint a biokémia a legkönnyebb.
Az anatómia meg említésre sem érdemes, pocsék az egész úgy ahogy van, értelmetlen előadások, amire senki nem jár be, haszontalan gyakorlatok és fogalmad sincs, hogy mit és honnan tanulj. Szerencsén múlik minden vizsga.
Aztán ha nem vagy az évfolyam legjobbjai között és nem ismeri minden tanár emiatt a neved, akkor senkit nem érdekel, hogy mennyit tudsz, ha magánéleti válsága van a vizsgáztatónak, úgyis megbuksz. Akkor is, ha addig ötös voltál. Hatalmas a bukási arány, rengetegen csúsznak (megkockáztatok egy évfolyam 40%-ot) vagy elmennek más egyetemre, karra, szakra.
A gyakorlati oktatás felsőbb évesként pocsék, utazol egész nap, vársz a tanárra, nem tanítanak kb semmit normálisan, aztán ötösre vizsgázol kidolgozott tételekből úgy, hogy a könyvet soha nem láttad. Persze jó gyakvez mellett van lehetőséged tanulni, de ha könnyen megvan a vizsga, kevesen tanulnak rá rengeteget csak azért, hogy szélesítse tudását olyasvalamiről, ami nem is érdekli.
És igen, van olyan vidéki egyetem, ahol ismerősök beszámolói alapján sokkal könnyebb egy-egy vizsga (pl egy rövid teszt a fél napos szóbeli helyett).
Viszont a dotéról nem hallottam semmit, nem tudom ott hogy mennek a dolgok.
Persze ha pestre húz a szíved, gyere ide, túl lehet élni, de a stressz a mindennapjaid része lesz valószínűleg.
És nem, nem érdemes olyan célokkal jönni, hogy majd mindenből ötös leszel, mert kevés embernek sikerül és kegyetlenül elkeserítő és igazságtalan tud lenni.
Uhh, köszönöm a valaszod!
Valóban ilyen elkeserítő? De... ha rossz az anatomia tanitas, honnan tanuljatok meg, főleg ha órára se jartok be?
Elmondják, hogy mit honnan kell tudni, vagy kiadnak 40 könyvet, azt nesze?
Ez a stresszes dolog sajna nem hiányzik, ezért sem vagyok biztos Pestben. :/ Persze azt is tudom, hogy minden Egyetem stresszes lenne...
Várom a tobbiek valaszait, köszi!!
Én a DOTE-ra járok és szívesen ajánlom bárkinek.
Az oktatást tekintve, nyilván van elég sok gyenge pontja már az elméleti modult tekintve is, de visszatekintve én nem tartom olyan vészesnek a nagyobb részét. Persze vannak elég necces tárgyak és intézetek, amikből szigorúan bevasalnak mindent, amit utána nem fogsz egyáltalán használni a későbbiekben (vagy olyan soká, hogy semmire nem emlékszel már belőle), lásd biofizika, meg olyanok, amiknél aránytalanul megnehezítik, hogy átmenjenek az emberek, hiába hasznos tárgyak a későbbiekre nézve, lásd sejtbiológia és genetika (utóbbi pl. elég erős átalakításra szorulna oktatás és számonkérés szempontjából is). Anatómiából sajnos, miután eléggé feszegetik a határokat kapacitás terén (már ami azt illeti, hány hallgatót lehet egyszerre hatékonyan oktatni), kicsit esett a gyakorlati oktatás színvonala az utóbbi években, illetve vannak gyakorlatban elég gyenge oktatók is, a jó hír viszont, hogy ezt a közeljövőben valószínűleg át fogják alakítani. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy itt elég dinamikusan változik a rendszer, a kar vezetősége nagyon odafigyel, hogy minél magasabb legyen a színvonal, illetve hogy minél hallgatóbarátabb legyen a lehetőségekhez képest. Biokémiából nálunk egy sillabuszból (két kötetnyi lefűzött lap gyakorlatilag) és előadásanyagokból szoktak tanulni, bár a kettő gyakorlatilag ugyanaz, illetve ajánlanak egy könyvet is - számomra használhatatlan volt, kétszer nyitottam ki összesen. A biokémia 1-et évközi tesztekkel ki lehet váltani (könnyűnek tűnik, de sajnos nem az), a biokémia 2 után pedig szóbeli szigorlat van, az magába foglalja a molekuláris biológiát is. Amennyire tudom, utóbbin pont idén változtattak, azt hiszem még több tételt raktak hozzá, többet is kell elmondani belőlük vizsgán, de nem tudom, hogy ezzel együtt szigorúbban is veszik-e vagy csak több területen akarják felmérni a vizsgázók tudását.
A hallgatói életet tekintve, nálunk alapvetően négy kar (ÁOK, FOK, GYTK, NK - a volt OEC gyakorlatilag) hallgatói képeznek egy nagy társaságot, együtt van rengeteg programunk, közös bulihely, együtt vagyunk egy jó nagy közösség. Tényleg nagyon sokan vagyunk, de mégis mintha mindenki ismerne mindenkit, legalább arcról. Illetve medikusokként, kicsit egy saját, összetartó identitásunk is van, ami szerintem elég sokat segít mindenkinek a beilleszkedésben. Egyébként szinte minden héten van valami buli, szakestek, évfolyamestek, van egy saját kis fesztiválunk is, a Medikus Hét, illetve nagy hagyománya van annak is, hogy többszázan együtt megyünk a Medikus Kupára szurkolni, akármilyen messze is van az adott évben.
Valamint, ami szerintem még Debrecen mellett szól, hogy 90%-ban a Klinika telepen és az Egyetem téri campusnál vannak az órák, szóval gyakorlatilag egymás mellett van minden, nem kell sokat járkálni és utazgatni órák között.
Első vagyok
Először is az anatómia nem az a tantárgy, amit bárki is megtanít neked, leülsz, magolod, keresed az összefüggéseket, a végére meg talán összeáll az egész. Előadásokon úgy bent ülni, hogy nem tanulsz előre, teljesen felesleges. A baj az, hogy a mi diáink használhatatlanok tanulási célra. Vagy a legfrissebb kutatásokról szól (angolul), vagy nincs benne semmi, vagy a fele német és hasonlók.
Gyakorlatokra egy ideig érdemes járni, mert ott látod is amit az atlaszból megtanultál, de itt is az van, hogy otthon könyvekből meg kell tanulnod és ott már csak megnézed a dolgokat.
Amit az intézet csinál: adott egy tucat könyv, minden máshonnan kell megtanulni, de azt nem mondják meg, hogy mit honnan. Felsőbb évesektől, jó gyakorlatvezetőktől esetleg meg lehet tudni, de lutri az egész, mert szeretettel kikérdezik a lényegtelen, apró betűs részeket is. Mindenre azt mondják, hogy tudni kell, kérdezhetik.
Mindezt úgy, hogy 8-ra behívnak vizsgázni, fél napig szóbelizel, majd megírsz egy tesztet és délután 3 körül megtudod az eredményt. Könnyű bukni és kezdheted elölről egy hét múlva. Egyes vizsgákon a bukási arány eléri az 50%-ot is.
Hallgatói élet annyira nincs, a jobb csoportok eljárogatnak együtt erre-arra, de össznépi programok nincsenek.
És vizsgát nem tudsz kiváltani jó évközi teljesítménnyel, csak nagyon ritkán. Az elméleti modulban például csak kommunikációból (ez teljesíthető), valamint élettanból és biokémiából is kap pár ember megajánlottat, de ezek az évfolyam legjobb 10 emberét érintik csupán.
Amúgy a biofizika oktatás is pocsék, ők tényleg nem tanítanak meg semmit, nem tudatosítják, hogy a nagy többség semmire nem emlékszik fizikából, mert kémiával jött. Úgy beszélnek mindenről, mintha azt már mindenki tudná.
Én tényleg csak akkor javaslom, ha minden áron Pestre akarsz jönni, egyébként sokkal kevesebb szívással, sokkal hatékonyabban bárhol tanulhatsz.
Ja és nem ijesztgetni próbállak, van szabadidő is bőven, de az igazságtalanság és szervezetlenség miatt sokkal nagyobb erőfeszítést igényel mindent megtanulni, mint az ideális lenne.
Sok a troll hozzászólás, mindkét egyetemen ugyanazt az embertípust képzik, emiatt felesleges egyiket másikat választanod.
Nehézsége összességében valószeg kb. ugyanaz mind kettő. SOTE első két éve, főleg 2. éves szigorlatok kicsit nehezebbek mert máshogy vannak lebontva a tárgyak, többi részéről nem tudok nyilatkozni.De e miatt ne egyiket vagy másikat válaszd.
Szabadidő van, több is mint 2 óra, bár ez nyilván emberfüggő.
Többiről sajnos valószeg nem nagyon fogsz választ kapni, mert nálunk akkor mentek néha vidéki orvosira 1-1 ember ha nem sikerült a legelső félévük, illetve akkor szoktak még jönni (átjelentkezni vidékről Pestre), amikor vége a 2. éves szigorlatoknak.
(Én személy szerint Szegedre szerettem volna menni, de szüleim nem engedték).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!