Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Milyen értelmes, de szórakozta...

Milyen értelmes, de szórakoztató játékot lehet játszani középiskolai osztállyal a tanteremben?

Figyelt kérdés
Az egyik tanár belement, hogy holnap, az idei utolsó óránkon játszhatunk valamit, de azzal a feltétellel, hogy értelmes játékot találunk ki. Szóval valami "értelmes", de egyben szórakoztató és élvezhető ötlettel kellene előhozakodni, amihez nem kell túl sok eszköz vagy előkészület. Valami ötlet? Ti miket játszottatok?

2016. jún. 7. 18:27
 1/4 anonim ***** válasza:
48%

Az egyik a süsü, ami arról szól, hogy bekötött szemmel mászkáltok egy teremben, ti vagytok a süsük, és azt mondogatjátok, hogy „Süsü! Süsü!”. Azonban vannak beteg süsük is, akik vagy pöszén mondják, hogy „Szüszü! Szüszü!”, vagy dadogósak („S-s-sü-sü-sü Süsü!”), vagy nagyon eltalálták őket egy bizonyos helyen, és magas hangon mondják, hogy „Süsü! Süsü!”. Amikor két süsü találkozik, akkor az összes betegségüket átadják egymásnak, és a továbbiakban a megfelelő módon mondogatják majd, hogy „Süsü! Süsü!”. A játéknak akkor van vége, mikor mindenki pöszén, dadogósan és magas hangon mondogatja, hogy „Sz-Sz-Szü-Szüszü!”.


A másik a szegény kiscica, ami arról szól, hogy formáltok egy nagy kört, mindenki leül, és egy valaki a körben négykézláb mászkál. Ő a szegény kiscica. Amikor odamegy valakihez, annak meg kell őt símogatni (sic!), és közben azt kell mondania, hogy „Szeegéény kiscica!”. Ha közben elröhögi magát, akihez a szegény kiscica odament, akkor helyet cserélnek. Természetesen a szegény kiscica közben grimaszolhat meg vicceket is mesélhet.


Az egyik legértelmesebb játék, amit sokat toltunk anno, a hungarian snap, bár ezt inkább 7-8-as csoportokban jó játszani. Ennek az a lényege, hogy körbe álltok egy asztalt, aminek a közepén egy PET-palack van. Szétosztotok egy pakli kártyát egymás között lefordítva, aztán az óramutató járása szerint sorban felfordítjátok magatok elé az egyik lapot. Ha két ember előtt ugyan olyan értékű lap van (egy-egy hetes vagy király), akkor ők versenyeznek, hogy kiszerzi meg a PET-palackot. Ha egyszerre fognak rá, akkor addig cibálják, még már csak az egyikük fogja. Vérszomjtól függően a cibálás mellett az ütést és harapást is meg lehet engedni. De nem ajánlott. (Hogy a kártyák keveredjenek közben érdemes úgy csinálni, hogy aki veszít, az összeszedi az összes felfordított lapot, és akinél kevés lap van, az sunyiban nyúl attól, akinél sok van.)


Aztán vannak ilyen gagyi játékok hülyegyerekeknek, mint például a Mr. X. Ennek az a lényege, hogy valaki gondol egy (a társaság körében, tehát a jelenlevők több mint fele által) ismert személyre (kitalált személy is lehet), például Kölcsey Ferenc, és megmondja, hogy ő Mr. K. Aztán a többiek elkezdenek találgatni, hogy ki lehet Mr. K, de aki kitalál egy lehetőséget, az nem benyögi (ahogy egy valóban értelmes játékban kéne), hanem rákérdez valahogy úgy, hogy Mr. K. ne jöjjön rá, kiről van szó (itt ugye az a lényeg, hogy legalább ketten ismerjék a társaságból), például azt mondja, „Nem vagy te egy szemétláda bányász?” (ugye Kuka a meséből). Ekkor, aki kitalálja, hogy a kérdező Kukára gondolt, az bemondja. Ha Mr. K. találja ki, akkor nincs semmi, megy tovább a játék, ha valaki más, akkor a játékosok kapnak egy barkochbapontot. Minden barkochbapontért fel lehet tenni egy barkochbakérdést Mr. K.-nak, hogy ki is ő. A játéknak akkor van vége, ha kitalálják, hogy ki Mr. K.

Néhány járulékos szabály:

Rákérdezés után az első 5 másodpercben csak Mr. K. tippelhet, hogy kire gondolt a rákérdező. (Mivel a többiek sokan vannak, nagy hátránya lenne enélkül.) Az öt másodperc a rákérdező által kiadott utolsó információtól számít, tehát ha már 10 másodperce gondolkoztok, és hozzátesz valamit, akkor újraindul.

Érdemes figyelni arra, hogy egyszerre csak egy rákérdezés legyen, tehát vagy várjátok meg, hogy kitalálja valaki, vagy tegyétek félre későbbre.

Nem árt megállapodni, hogy melyik ábécét használjátok, például ha a magyart, akkor Mr. Sz.-nél az S-betűs nevek nem játszanak. Ha ismert, akkor a személyek VALÓDI vezetéknevének kezdőbetűje számít, amennyiben nem ismert, akkor az legteljesebb ismert nevük kezdőbetűje.

Ha öt másodpercen belül nem Mr. X találja ki a dolgot, akkor nem jár barkochbapont. Lehetnek vitatott esetek is, például a rákérdezésnél nem személy a valaki, vagy aki rákérdez nem biztos/téved a kezdőbetűben, esetleg. (Bele lehet venni, hogy a magyar helyesírás szabályai szerinti kezdőbetű kell, például Sztálin nevét az angol helyesírásban S-sel kéne írni. Meg ez nem is a valódi neve a kollégának.) Ilyenkor röviden és értelmesen (NEM szavazással, érvekkel – például az egy jó érv végső esetben, hogy a legerősebb gyerek így gondolja és kész) döntsétek el, hogy jár-e pont, vagy sem.

Menet közben, ha szükséges, bizonyos személycsoportokat ki lehet tiltani a játékból, például ha van egy 5-ös klikk, akik animerajongók, és ők elkezdik kilőni az animeszereplőket, akkor pillanatok alatt sok száz barkochbakérdés lesz, és nem túl izgalmas a játék. Ilyenkor a további játékokban meg lehet mondani, hogy animeszereplőkre ne gondoljunk.

Végül egy tanács: a barkochba elkezdése előtt érdemes néhány pontot összeszedni, például 32-t, mert az kerek szám, és aztán barkochbázni.


Van még egy olyan is, hogy gyilkosos/maffia, de annak tényleg semmi értelme, és milliónyi változata van, inkább csak linkelem:

[link]

[link]

2016. jún. 7. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

A Mr. X-hez még annyi (lehet, hogy más is lesz), hogy akire egyszer már rákérdeztek, arra ugyanazon a játékon belül még egyszer ne kérdezzenek rá.

Egy napon a Mr. X. az lehetőleg mindig más-más betűs legyen.

A fenti példában, ha Mr. K. rájön a Kukára, akkor úgy válaszol, hogy „Nem, nem vagyok Kuka.”, ha pedig valaki véletlenül őrá kérdez („Nem te írtad véletlen a Himnuszt?”), akkor megmondja, hogy „De igen, én írtam.” És utána a többieknek (akik nem Mr. K. vagy a rákérdező) még ki kell találni, hogy kiről van szó.

2016. jún. 7. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Közben privátban jött egy kérdés a snappel kapcsolatban. A válasz:

Igen, vérszomj függvényében meg lehet engedni kövek, botok (ólmosbot, vipera), éles/szúrós eszközök (toll, villa, bicska, balta, kard,…), lőfegyverek vagy robbanóeszközök használatát is a PET-palack megszerzésére, de ez még kevésbé sem ajánlott. Meg különben is, még félkézzel a pisztolyért nyúlsz, a másik két kézzel kicsavarhatja a kezedből a palackot.

2016. jún. 7. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm. :D Ezek tényleg nagyon jópofák, kíváncsi vagyok a többieknek fog-e valamelyik tetszeni. :)
2016. jún. 7. 20:08

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!