Mi értelme van tanulni? Mi értelme van ennek a sok órának?
Azt vettem észre magamon, hogy kezdek ellustulni. Igazándiból az eredményemen nem látszik igazán, mert annyi a különbség, hogy nem vagyok mindenből ötös.
Azt vettem észre, hogy alig van értelme tanulni, mert az eredmény nem nő egyenesen arányosan a befektetett energiával. Kezdem elveszteni az érdeklődésemet a legtöbb tárgy iránt...
Mi értelme benn ülni mondjuk éneken, vagy rajzon ha gyakorlatilag semmi sem történik, miközben ülhetnék benn akár fizikán is és nem a percmutatót nézném.
Az igazán katasztrófa az, amikor magyar van és a tanár azt kéri számon, amit nem tanított meg. (ő az egyetlen ilyen tanárom, de akkor is)
Vagy miért azt tanítják amit?
Éneken népdalokról tanulunk, ahelyett, hogy mondjuk kisebb csoportokban taníthatnának minket zenekarként játszani, aki meg nem játszik hangszeren, azt meg énekelni. Úgyis túlképzés van ének szakodokból. Meg tanuljunk modern
Rajz nem kell, minek? legtöbb embernek csak szenvedés...
A történelemre is csak annak van szüksége, aki olyan pályára akar menni.
Matekot és természettudományos tárgyakat és választhatóvá kéne tenni, mert egyeseknem felesleges ott ülni.
Gyakorlatilag minden nap 3 után érek haza, akár egy olyan ember aki dolgozik, az egész napom egy rohanás, minden nap be kell járni, sokszor egy-két fontosabb óra miatt.
Egyébként ezt a kérdést azért tettem fel, mert nem látom a fényt az alagút végén, nem látom, hogy ennek mikor lesz vége. Nyáron meg dolgozom, hogy legyen költőpénzem.
Én azt tapasztaltam hogy a pór néptől féltik az értékes tudást. Például egy magán nyelviskola angol tanfolyamán nem tanítottak angolul mert mi van akkor ha a diák jól fizető állást tölt be idehaza vagy netán külföldön. Ezért van a béka feneke alatt a magyarok idegennyelv tudása. És ezért van az oktatás színvonala is ott. Egy munkahelyen diplomásoknál fontos a tárgyalóképes angol nyelvtudás. Nem pedig az hogy tudja a költők életrajzát vagy a történelmi évszámokat. Az utóbbit az jegyezze meg aki bölcsész szakra készül arra a pályára.
Én főiskolát végeztem. Aztán az életben tapasztaltam hogy az a tudás amit az iskolákban oktattak semmit sem ér. Amit utána odahaza önszorgalomból szereztem meg, az hozott sikert. Nem pedig az amit mások mondtak hogy tanuljam meg. Persze az más kérdés hogy a szakmákhoz meg végzettséget igazoló papír szükséges. Csak ha a diák elcseszi az életéből azt a sok évet, akkor már nem ártana ha értékes tudást kapna hogy ne az iskolaévek után kelljen azzal foglalkoznia. És nem ártana ha az értéktelen tudásból meg semit sem kapna. Plusz az sem ártana ha az iskolában jól érezheti magát. Tehát ne gulágon érezze magát.
Egy gépjárművezetői tanfolyamon sem gyötrik a tanulót például versekkel. Még szerencse, különben sok lenne a baleset.
A készségtárgyaknak alapvetően az a lényegük, hogy egyfajta általános alapműveltséget adjanak. Azt, hogy egy jó vagy rossz, mindenki döntse el magának. Nagyon változtatni úgysem tudsz rajta. Én a mai fejemmel azt mondom, hogy szükség van erre, még ha gimnázium alatt a fejemet is vertem a padba, hogy mikor lesz már végük ezeknek az óráknak.
A magyartanárod bár nem egyedi eset, arról nem a tanmenet tehet, ha esetleg nem alkalmas az oktatói pályára a pedagógiai dilettantizmusa miatt.
Miért azt tanítják, amit? Hidd el, hogy a tanároknak minimális szabadságuk van abban, hogy eldöntsék, mit akarnak tanítani. Minden tárgyból. Azt tanítják, ami elő van írva, és jól is teszik, mert példának okáért az érettségi ezeket az ismereteket várja el. Nem mondom, hogy jó a jelenlegi követelményrendszer, viszont változtatni nem lehet rajta.
Ének szakosokból lehet, hogy túlképzés van, hiszek neked, nem tudom, nem hallottam róla, de attól, hogy valaki tud éneket tanítani, még nem feltétlenül tud X különböző hangszeren játszani, pláne nem megtanítani X-féle hangszeren játszani olyasvalakiket, akiknek nem kis részének feltételezem, semmi kedve nem lenne hozzá. Amúgy meg úgy néz ki a jelenlegi magyar közoktatás, mintha éppen lenne rá pénz, hogy teherautónyi hangszereket vegyenek és vigyenek minden iskolába? Basszus, kréta nincs az iskolákban...
Matek és természettudományos tárgyakat választhatóvá tenni? Én nem tenném. Egyfelől a matek azért elég sok mindennek az alapja a hétköznapi életben, még ha nem is a koordinátageometria szintjén, másfelől a gondolkodásmódodat, logikádat, problémamegoldó készségedet fejleszti, akkor is, ha nyilván nem tudatos részedről ez a fejlődés. Meg amúgy is... gőze nincs tinédzserként az embernek arról, hogy mit is akar majd magával kezdeni.
És még lehetne sorolni... hidd el, hogy ki van találva ez a rendszer, és természetesen, mint minden rendszernek, ennek is megvannak a maga gyengeségei, talán több is, mint kéne, de hidd el, most még nagy valószínűséggel nem tudod, hogy a nagybetűs életben mire lesz szükséged az iskolában tanultak közül, mert addig még elég sok minden változhat. Úgyhogy addig is kitartást!
Kedves 2-3. hozzászóló!
Igen, én úgy gondolom, hogy az általános alapműveltségre igenis szükség van az életben. Viszont ezt én nem korlátoznám le a bölcsész tudományokra és a művészetekre. Szerintem egy általános alapműveltség része az is, hogy valaki a 21. században beszéljen idegen nyelven. Hogy értsen felhasználói szinten az informatikához. Hogy ismerje a mindennapi KRESZ-t. Hogy meg tudjon különböztetni egy seprűt egy kapától. Vagy két háziállatot egymástól... nem kell a "műveltség" jelentéstartalmát lekorlátozni...
Ó, igen a költészet teljesen fölösleges... nyilván rosszul tanítják, azért gondoljátok így.
IRTÓZTATÓ CSALÓDÁS
Elvégezém az én szivemben,
hogy magamat adnám boritalra.
Biblia
A lelkem is sir!... - És miért?
O mert roppant bubánat ért!
Fogalmatok sincs róla, mi
Gyászos, költőnek hallani:
Hogy verse hitvány, verse rosz,
S egy kukk dicsőséget se' hoz...
És én hallottam ezeket,
És szívem ketté nem repedt!
Mi több: mely verseim felett
Mondának ily itéletet?
Szép bordalok, jó bordalok!
Tirólatok, tirólatok
Hallottam ezt.... pedig hivém,
Hogy a hir kakasüllején
Anakreon. Vitéz Mihály
S Béranger már alattam áll,
Alattam áll általatok
Szép bordalok, jó bordalok!
S ím szép hitem tündérhona
A magasból lepottyana.
Amen hát! amint van, legyen;
Meghajtom a sorsnak fejem,
És tűrök türedelmesen -
Nem zengem többé sohasem,
Nem zengem én a bort... csupán
Torkomba öntöm ezután.
Pest, 1844. április
Petőfi Sándor
MÉRT NEM SZÜLETTEM EZER ÉV ELŐTT?
...
Beh énekeltem volna diadalt,
Vitézeimnek, párducbőrre dőlve,
Midőn az ütközetmoraj kihalt
S az áldomás csengése jött helyébe.
Vagyok henyélő század gyermeke,
Hol megdalolni méltó tárgyam nincsen;
S ha volna is, mi lenne sikere?
Sínlődik a nyelv terhes rabbilincsen.
Pest, 1844. november
Ez a Petőfi is csak firkászott itt, minek is? Ja hogy nélküle nem lett volna március 15?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!