Lehet annak negatívuma, ha alsósok azon versenyeznek, hogy ki tud többet vagy gyorsabban elvégezni matek gyakorló feladatokat?
Önmagunkkal támasztott túlzott elvárás erősíti az egyént egy darabig, de lehet gond belőle, ha az egyén kudarcot nem tudja helyesen kezelni.
Az oktatás célja amúgy is azt a szintű neurózist okoznia a diáknak, amit az egyén összeroppanás nélkül kibír.
Alapvetően a verseny egészséges. De kell hozzá egy értékrend is, amiben "lúzer" fogalma teljesen máshogy van kezelve, mint ahogy azt a gyerekek (infantilis felnőttek) kezelni szokták.
A verseny többnyire a kiemelkedő diákoknak van. Azoknak, akik unatkoznak órán és kell valami, ami leköti őket, nem vesztik el az érdeklődést és ők is tudnak fejlődni. Nekik is kell kihívás. Ha valaki lemarad tőlük, az nem jelenti azt, hogy semmirekellő, csak azt, hogy ha az élbolyban akar szerepelni, többet kell küzdenie. Ha meg elég neki az órai teljesítmény, akkor használja azt, mint mérce mutatót.
Legyen jó azokban a tárgyakban, amik lekötik, amik érdeklik. Ha kell, versenyezzen, mert nem elég neki az, amit órán kap.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!