Miért nem megy a fizika?
Gimnázium 9. osztályát kezdtem és igazából semmi problémám nincs, a fizikát leszámítva. A képleteket bemagolom, írok magamnak vázlatot ( a tanár úr soha nem diktál vázlatot), és a feladattípusokat is megtanultam. A "tanár úr soha nem diktál vázlatot" megjegyzésemben csak annyit szeretnék még pontosítani, hogy tudom, ez középisola és nen fognak a szánkba rágni semmit, mi jegyzetelünk magunknak, de a tanár az órán semmiféle vázlatnak valót nem mondd, legalábbis nem lehet érteni, amit mondd. Az első dolgozatom egyes lett. A második kettes és itt a negyedéves figyelmeztetők időszaka. Természetesen bukás. A szüleimnek el fogom mondani, de annyira félek. A tanár az egész fizikától elvette a kedvemet. Annyira rástresszelek, hogy mikor elő kell venni a könyvet a sírógörcs kerülget. Egyszerűen nem tudom mit tegyek. Hiába mondom hogy nem értem, a tanár annyit mond: "Nem érteni kell, be kell magolni!" De ez nem segít. 2 feladat szokott lenni a dolgozatban. Elmondja egyszer a feladatot és a kérdéseket, de nem tudom melyik képletet használjam, pedig tudom az összeset. Az is megfordult a fejemben, hogy jobb lenne egy szakközép. Nem vagyok képes elvégezni a gimnáziumot és nem tudom elérni a kitűzött célt. Talán túl nagyot álmodtam. Valószínűleg...
Utálom a tantárgyat, de mégis...hogyan tudnék változtatni? Mit tegyek még?
Én sajnos nem röhögtem ezen a nem megérteni, hanem magolni kell dolgon, mert az ilyen tanárt ki kéne rúgni páros lábbal.
Sajnos a tankkönyvek nem nagyon adnak tanácsokat a feladatmegoldásokhoz, pedig vannak általános szabályok és célravezető praktikák, de mindent megelőz a megértés, hiszen nem csak képletekről, hanem összefüggésekről van szó, valamint a matek, mint eszköztár. Ha tehát érted a fizikai mennyiségek mibenlétét, a definíciókat (hogyan mérjük, mit fejez ki), mértékegységeket, a köztük lévő kapcsolatot leíró egyenletek lényegét, és ezek alapján fejben le tudod modellezni, hogy mi történik, akkor van esély azt is tudni, hogyezt matematikai formában melyik összefüggés fejezi ki, és végül hogy ezekben mi ismert, mi ismeretlen, és hogyan lehet belőlük kihámozni azt, amire szükség van. Végül amit kiszámoltál, mindig érdemes értelmezni megint fizikai, modellalkotási oldalról, hogy olyan-e, amilyennek vártad, stimmel-e az előjele, mértéke, mértékegysége, mi van, ha a végképletet speciális, egyszerűbb esetre alkalmazod, tehát hogy reális-e a végeredmény. Ez mind-mind gondolkodás és megértés.
*akár másik iskolából is
(akartam, de úgy látszik,nem írtam oda)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!