Hogyan fejlődjek tanulás terén?
Nem vagyok buta, de egy okos reál osztályba járok, ahol az osztályáatlag az első félévben 9,40 valahány volt. Romániában lakok, így 1-től 10-ig van az osztályozás. Az én átlagom első félévban 9, 26 volt, ami gyenge az osztályomhoz képest. A kémia nehezen megy, a mateket sokat kell gyakoroljam, a magyart és a bilógiát szeretem és hamarabb fel is fogom. Órákon általában figyelek, de mégis általában legalább napi 3-4 órát kell tanuljak, de időnként ez napi 6 órává vállik. Tanulás terén sokat próbálok elvárni magamtól, mert érzem, hogy milyen egy szegényebb családban lakni. Kicsi az önértékelésem, mert nem vagyok elég okos.
Itt a nyár, jövő péntektől vakáció és fel szeretném erősíteni magam mentálisan, de év közben is el szeretném érni legalább a 9,80 átlagot, puskázás, csalás nélkül.
Tippek, ötletek? Tudom, hogy nem az átlag a legfontosabb, de egyetemen pl gyógyszerészetin nálunk csak 9,80 átlag felett adnak csak ösztöndíjat.
16\L
A tizedik nagyon nehéz. Én itthon 5.0-ra zártam (szintén 10.), és én is rendszeresen 3-4 órát tanultam, de sokszor este 11-ig és akkor se végeztem csak abbahagytam.
Amelyik tantárgy nem kell azt érdemes a fontosak alá rendelni. Én mérnökire megyek majd, ezért jövőre már nem lesz földrajz, kémia, rajz, ének. Az első kettőre heti szinten 8-9 órát tanultam úgyhogy most nagy tehertől szabadultam meg. Remélem nálatok is van tantárgykiesés.
A válaszom nem lesz teljesen pontos,mivel én a magyar rendszerben tanultam,s nem reálos osztályban voltam.
Először is:ne az osztályhoz viszonyítsd magad.Az nem lehetséges,hogy mindenki egyformán jó legyen (mindenben);ezt többször tapasztaltam. Voltak osztálytársaim,akik órák után se tudták felfogni,ami nekem 2 perc után érthető volt. De volt olyan is,hogy ők hamarabb megértettek valamit matekból,ami nekem csak később lett érthető (annak ellenére,hogy mindig jobb jegyeim voltak,mint nekik -csak egy zárójeles megjegyzés:a jegyek nem függnek össze teljesen a tudásoddal vagy az intelligenciáddal-).
Mentális erősítés?
Beszélgess osztálytársakkal vagy másokkal akár a tanultakról,akár másról.Még jobb,ha hagyjátok,hogy szabadon folyjon a beszélgetés. Vitassatok meg bármit.Tényleg.Volt már vitám unikornisokról,de arról is,hogy definiálhatjuk-e az irodalmi nyelvet.
Ez talán inkább irodalomnál hasznosítható,de: gondolkozz el rajta,hogy mit akart,neked mit jelent,hogyan tudnád hasznosítani? Fel tudsz-e fedezni összefüggéseket és kapcsolatokat?
Nem ismerlek jól,ahogy a képességeidet se,de én nem érzem hasznosnak* a tanulás idejének a növelését -legalábbis nem önmagában-. Ha érted,hogy miről szól egy novella vagy akár egy definíció vagy törvény,akkor utána tudsz róla beszélni,akár saját véleményt is mondani.
*Nem biztos,hogy neked is alkalmazható;én ahogy emlékszem,még semmire nem tanultam 6 órát.
Az esszés résznél nem értem,hogy mire gondolsz.Nem ott helyben kell csinálnod egy elemzést a műről?(Igaz,mi elemeztük a műveket,de ha nem jutott eszembe,akkor helyben alkottam egy elemzést.)
Ez szerintem rossz hozzáállás a tanártól,de túl sokat nem tehetsz ellene (ő már nem fog változni). Volt már,hogy nem kaptam pontot érettségin jó válaszra,de olyan is,hogy a tanárom megadta annak ellenére,hogy másképp oldottam meg valamit,mint ahogy a megoldókulcs leírta.(Ha jó az eredmény,akkor védhető.)
A maximalizmusodat nem fogja kielégíteni,de te tudod,hogy mire vagy képes. (Illetve ne próbálj ennyire igazodni másokhoz.Valószínűleg mindig lesz valaki,akinek nem fogsz tudni megfelelni.A saját elvárásaidra figyelj és az úgy elért eredményekre reflektálj,ne másokéra.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!