Orvosisok! Ha felvesznek orvosira miket tudnátok javasolni az első évre?
Tudom nehéz így mondani mert lehet ami nektek bevált lehet hogy nekem nem fog de azért csak van valami tanács:)
Még érdekelne hogy első évben ti meddig tanultatok, tehát mikor feküdtetek le?
Senki nem verte a mellét, csak a tényeket írtam le.
A nevetséges pedig a te viselkedésed ;)
72%-os: Neked fáj, hogy valakinek esetleg könnyebben megy? Az én kommentemre érdekes módon semmit nem reagáltál. Pedig nálunk nem adják ki a genetika kérdéseket, egyben van a szövet-, anatómia-, fejlődéstan szigorlat, az anat demó szóbeli, a kémia demóra azoknak is tanulnia kell, akik érettségiztek belőle, bioszból rendes kifejtős írásbelik vannak.
Mégis azt mondom, hogy ha az ember normálisan beosztja az idejét, akkor a tanulás mellett van ideje élni is.
Mint a leírásból láthattad, azért bizony 6 héten keresztül csak intenzíven kell napi 8 órát tanulni minden évben, plusz az első 3-ban év közben is elő kell néha venni, de én tényleg nem ültem le vele napi szinten. Főleg úgy, hogy sokszor estig volt órám. Baromira nem volt kedvem este 7-kor még nekiállni. De ha demó volt, akkor megnéztem mennyi az anyag, aztán hagytam rá x napot, de akkor rendesen tanultam, nem csak piszkálgattam.
Egyáltalán nem hiszem azt, hogy nekem esetleg könnyebb dolgom volt, mint neked.
Egyébként eddig mindenkitől azt hallottam, hogy SOTÉ-n másodévben szívatják jobban az embereket, de a harmadév már laza. Nekünk meg a harmadév volt olyan, hogy iszonyat mennyiségű anyagot kértek vissza, de baromi szigorúan.
Nem kell neked se verni a melled, hogy nekünk csak azért megy jobban, mert nem kell annyit tanulni. Ezt majd akkor mondhatod, ha kipróbáltad. Én szívesen várlak bármelyik másodéves és harmadéves szigorlatra is, erősen kétlem, hogy itt könnyebb dolgod lenne.
Arról nem is beszélve, hogy gondolom SOTÉ-n se 3 egészes átlaggal rendelkezik az évfolyamelső:D
Vagy ott annyira baromira nehéz, hogy senki se ugorja meg az ötös szintet?:DD
"Fejlődéstanból nekünk megvoltak a kérdések a felsőbbévesektől, oké, arra biztosan többet kellett volna tanulni, de igazából a tanárunk is csak a félév 2/3-ánál tanácsolta, hogy lassan kezdjük el olvasgatni, szóval annyira nem lehetett vészes. A demóra 1 délután elég volt.
Genetiákból az intézet kiadja a kérdéseket előre, abból kérdez vissza, az sem egy borzalom, azokra a pármondatos válaszokra heti 1 órát is kár fordítani. "
Fejlődéstanból az intézet is tudja, hogy keringenek azok a bizonyos "minimumkérdések", egyre inkább arra mennek rá, hogy ne lehessen csak abból megírni, meg hát szigorlatra úgyis meg kell tanulni az egészet.
Genetikából idéntől már nem adnak ki kérdéseket, feltételezem a tesztbankot is átdolgozták kicsit (bár már legalább van mellé elvileg normális jegyzet is).
Az anat szigorlat az Debrecenben fej-nyak, mellkas-hasüreg anatómia, plusz a teljes szövettan (szándékosan úgy kialakítva, hogy a Ross-féle könyv kelljen, a Röhlich nem elég) és fejlődéstan. Ja, és két féléves tárgy (ha jól tudom, a SOTE-n négy).
Neurobiológia külön van, de nem könnyíti meg annyira a dolgot, mint amilyennek hangzik. Úgyanúgy visszakérdeznek mindent anatómiából, élettanból és biokémiából is, mintha nem lenne külön tárgy.
Amúgy első félévben talán elég 1-2 óra naponta a "színötöshöz", második félévben már neccesen, másod-harmadéven már nem.
Hogy legyen itt egy szotés válasz is...
Én is enyhe túlzásnak érzem azt a napi 1-2 óra -> ötös dolgot. Bár lehet, hogy azért, mert én nem szoktam óráról órára tanulni... összességében szorgalmiban lehet annyira jönne ki. Bár szerintem ennél azért több volt az első féléves átlagom... a másodikban meg még több.:D
De azt így kémia szigorlat után erős túlzásnak érzem, hogy ez egy könnyű egyetem. Nem az! Persze van, akinek könnyen megy, de a többségnek nem. Igazságtalanságok is vannak, én is tapasztaltam már, hogy megesik az ilyen. Bár nem olyan gyakori mint ahogy a híresztelések szólnak. Nem kell félni, tanulni kell, ez a nagy titok.:) Illetve szerintem nagyon is érdemes a középiskolai tanulási módszeredet az első hónapokban újragondolni. Egészen más az egyetem és a középiskola. Én már középiskolában sem szerettem úgy tanulni, és azt, amit mondtak nekem. Mindig a saját belátásom szerint dolgoztam fel az anyagot. És itt bizony senki se fogja megkönnyíteni a dolgodat. Tilos a magolás, még egy magolós tantárgynál is, ezek a tárgyak az életről szólnak, van bennük logika, nem is kevés, csak meg kell találni. Tanulj hangosan ha teheted, vagy tanulj másokkal együtt, egyrészt nagyon lelkesítő tud lenni, másrészt pedig mindig magabiztosságot ad, ha látod, hogy tudsz az anyagról beszélni másoknak, és az is hasznos, ha a másik nézőpontjából is látod a tanulnivalót. Lehet olyan dolgokra hívja fel a figyelmed, amik eszedbe se jutottak volna magadtól. Nekem a jegyzetelős dolog sose jött be, itt se készítek soha rendes jegyzetet. A könyveket viszont nagyon szeretem olvasgatni. És a fejemben egy rövidebb változatot készíteni róla. Illetve jegyzetelés gyanánt firkákat szoktam csinálni, ábrákat. Ha szóbeli van, akkor pedig felírom az irányítópontokat egy féloldalban, ezek általában mások számára érthetetlenek, viszont mivel az én érthetetlen gondolataimat adja vissza, nekem nagyon is hasznosak. A nagyon érdekes dolgokat, vagy különlegességeket, amikről érzem, hogy emelhetik a feleletem színvonalát, pedig külön kiírogatom. Írásbelinél pedig mindig tájékozódni kell felsőbbéveseknél, hogy hogy kérdezik vissza. Nagyon sokat számít, ha tudod mire kell felkészülni. Az írásbelinél a konkrét tudásodat nézik inkább, így oda azért tudni kell rendesen az anyagot, nem csak átlátni. Pl. anatómiát szinte szóról szóra kell tudni, legalábbis az ötöshöz. Ami nem lehetetlen. Persze kell rá készülni óráról órára, másrészt rettentesen lemaradsz, és gyakorlaton se árt, ha tudod is mit kell megnézned a tetemen, és nem csak állsz mellette tátott szájjal, vagy valaki okos sarkában koslat, hátha rád ragad a tudása. Én is sokszor megszívtam, hogy nem készültem rá, és a gyakorlatokon csak próbálkoztam legalább azt megnézni, amit órán hallottam. A többi tantárgyból én nem éreztem, hogy kell az óráról órára készülés, első féléves kémia demók emelt kémiával max előtte nap pár órás tanulást igényel. Fizika, nálunk vicc... A sejtbiosz demókon sokan buknak, de nekem ez se igényel sok tanulást, mert szeretem.:) A legutóbbi demóra túlzás nélkül 3 órát tanultam, és egy egész jó hármas lett. A vizsgám viszont tavaly egy hetes tanulással lett ötös.
Alapvetően elég sokat tanulok, éjszakázni... hát olyan értelemben szoktam, h éjfél-kettő közt hagyom abba általában. Kivéve a kémiát, mert az rühelltem most, max. 11ig tudtam tanulni, nagyon max. Egyébként nagyjából délután kettőkor kezdem, és kisebb nagyobb szünetekkel nyomom vizsgaidőszakban. Kicsit fárasztó, ezért utána elég sokat alszom. De nekem sajnos nagyon nagy az alvásigényem, szorgalmiban is épp ezért lógom el az órák legalább 50%át.:D Előadásokra pedig szinte nem is járok.:D De nem mondom, hogy csináld majd utánam. Én is mindig megbánom, hogy nem figyeltem kicsit jobban az órákon, nem jártam be többre. Azt meg főleg sajnálom, hogy képtelen vagyok szorgalmiban igazán készülni, de túlságosan lefáraszt az egész napos szaladgálás, hogy hétig órám van, meg másfél óráig mindig benn kell rohadni valahol... de van, amikor hosszabbak a gyakorlatok. De majd te látod, hogy neked melyik jön be, az óráról órára készülés, vagy a rohamtanulás.:D sok sikert hozzá.:D
Minden nincs, hadd nyilatkozzak picit a PTE-ről :D
Nálunk első évben a molekuláris sejbiosz a szórótárgy, mert azt itt igen komolyan veszik. Egyetlen előnye, hogy ehhez legalább van egy tankönyv, "csak" azt az egyet kell tudni, viszont azt szóról szóra, nem bemagolva, hanem meg kell érteni, át kell látni. Nem egy tétel volt vizsgán, ami több másiknak a keveréke, amit ilyen formában az ember nem talál meg a könyvben. hogy ettől eddig az oldalig. Van az X meg az Y tétel, ha mindkettőt nagyon érted, akkor érteni fogod azt is ,hogy mit mondjál el a Z-hez. Hát ez így jó hülyén hangzik :D de működik, sokan csúsznak biosz miatt.
Anat, szövettan nálunk 2. félévtől van csak. A zh-k (nem demók) kifejezetten rosszak, diákon vetítik ki a kérdéseket és időre le kell írnod a választ egy előre megszámozott lapra. Egyszer vetítik ki, ha utólag eszedbe is jutna is már mind1. Sőt, én az első zh-mat ott csesztem el, hogy egyet kihagytam és a következő választ meg az üresen maradt helyére írtam, így elcsúsztam az egésszel. Bár külön tárgyként van oktatva első 2 félévben a szövettan, de a zh-t az anattal együtt írjuk. Előtte való nap pár óra tanulás a legnagyobb jóindulattal sem elég. Maximum ha vki csak az egyiket szeretné kettesre megírni. Kettesre, nem ötösre :D
Fizika, na az nálunk sem kemény szerencsére, arra háklisak egyedül, hogy gyakorlatról ne késs (nem engednek be) és óráról órára vezess jegyzőkönyvet, de tanulni csak vizsgára szoktunk.
Kémia. Első féléves orvosi kémia lightos, aki kémia érettségivel jött, az le tud belőle vizsgázni. ZH-kra azért kellett picit készülni, illetőleg nálunk hétről hétre volt gyakorlaton egy számonkérés előre megadott kérdéssorokból, tehát itt muszáj volt óráról órára tanulni.
Biokémia már gázosabb picit, ugyanaz a tematika, mint orvosi kémiánál, tehát folyamatosan kell készülni, de a vizsga most rosszabb volt sokkal, mert nincs semmilyen tankönyv, amit az ember kezébe tudna venni, ezért az egy hét intenzív tanulás azért kell inkább, hogy mindenre rá tudj guglizni, ami csak eszedbe jut a csak ábrákat és egy-két kulcsszót tartalmazó diasorok alapján. 4. félévben az orvosi biokémia szórótárgy lesz, épp emiatt, amit most leírtam. Remek :/
Én általában mindennap elővettem vmit, sok órára amúgy is kell vmit készülni, szóval muszáj is volt. ZH-kra mindig készültem, a vizsgaidőszak meg intenzív tanulás, reggel 8-tól este 8-ig 9-ig. Nem vagyok 5-ös tanuló, sőt, örülök, a biosz meg biokémia kettesemnek.
16os: oopsz, bocsi, valahogy elkerülte a figyelmemet az az infó, hogy te is szotés vagy.:D
Egyébként én speciel nem voltam mindig kitűnő. Bár utolsó években igen, de egyébként azt kell mondjam, hogy a középiskolai jegyek a legkevésbé számítanak. Maximum az érettségi lehet mérvadó. De az se feltétlen. Az egyetem egészen más, mint az érettségi, vagy mint a középiskola... össze se lehet hasonlítani a követelményeket. Többet kell egyszerre megtanulni, és nem négy évig készülsz egy vizsgára, hanem csak fél évig, valamire csak egy hétig, pár napig. Ráadásul nem mondják meg mit és hogyan tanulj. Önállóan kell rájönnöd, neked mi a jó. Ehhez pedig talpraesettnek és kreatívnak is kell lenned.:) De ami jobb, hogy a tananyag nem olyan unalmas, és sokkal izgalmasabban, pörgősebben telik mint a gimi. Plusz inkább mennek rá arra, hogy tényleg tudd is az anyagot, ne csak sejtsd és értsd nagyjából mint ahogy érettségin.
Én speciel jó tanuló voltam gimiben, utolsó 2 évben kitűnő, tehát a vitt pontjaimat kimaxoltam:D Előtte még matek hármasom is volt (másik tanárnál), sőt, kémiából is igen gyatrán teljesítettem (azt hiszem talán hármas volt az is, amíg tanultam), ezért is választottam felvételi tárgynak a fizikát a kémia helyett.
De a középsulis eredmények nem feltétlen tükrözik azt, hogy később milyen leszel az egyetemen. Nálunk (annak ellenére, hogy elvileg egy jó gimibe jártam), úgy éreztem, nevetséges volt a követelmény:D Míg vannak olyan csoporttársaim, akik baromira megszenvedtek gimiben, mert rendesen követeltek. Szóval tökre sulifüggő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!