Miért utáljátok a természettudományos tárgyakat? Miért a humánokat kedvelitek jobban?
Arra lennék igazából kíváncsi, hogy szerintetek miért van az, hogy ennyire ellenkeznek a fiatalok, ha a "matek-biosz-kémia-fizika" szavakat meghallják? Miért tartják nagyobb értéknek az "irodalom-történelem-nyelvtan" nyújtotta ismereteket? (A nyelveket kihagynám, azok szükségességét szerintem ma már mindenki belátja.) Az oktatási rendszer is ezt sugallja, ennek sem értem az okát.
Miért van az, hogy azok, akik természettudományos tárgyakkal tanultak tovább általában szeretik a humán tárgyakat is, ha nem is az összeset?
Erre én azt mondanám, azért, mert rá voltak kényszerítve, hogy azokat is tanulják, míg a humánosok a reált csak simán elő sem vették. Hiszen egyedül matekból kell érettségizni, ami reál, lehettek kettesek kémiából.
Viszont akkor is ott van az, hogy egy reálos ember sokszor igényli is azt, hogy az irodalmi, történelmi ismeretekkel tisztában legyen azért valamennyire. De fordítva ez nemigen mondható el.
Szerintetek miért van ez?
Mert sz..rul tanitjak. En kemiabol egyszer voltam laborban,csak azt hallgattuk mihez nem szabad nyulni.
Amikor felnottkent eljutottam a Csodak Palotajaban egy eloadasra, akkor lattam, hogy a fizikat kemiat lehetne erdekesen is bemutatni. Nem mondom, hogy minden ora legyen ilyen, de ezek azok a targyak, amit nem eleg konyvbol es fuzetbol tanitani.
Szerintem az oktatás miatt van. Sose volt számomra érdekes a fizika és kémia. Mindig untam az órákat, sokszor nem is értettem őket. A biológiából érdekeltek volna az emberek és a komolyabb állatok, de nyilván a növényekkel kezdünk és ott nem tudták velem megszerettetni. Matekról meg had ne beszéljek, utolsó évemben rettegve bújtunk a pad alá, hogy ne nekünk kelljen a táblához kimenni. :D
Egyszerűen sosem volt olyan tanárom, aki érdekessé tette volna nekem az egészet, mindig mi voltunk a buták, semmirekellők, hogy nem tudunk számolni, nem értjük ezt, nem értjük azt. Utolsó évemben, egy hónappal az érettségi előtt 32 főből 28-nak lett egyes a kisérettségije... Így megkönnyebbülés volt megszabadulni ezektől a tárgyaktól. Pedig ha jól oktatnák, még lehet érdekelt is volna. Nagyon szívesen foglalkoznék állatokkal, de erről lekéstem. Majd egy másik életben. :)
Így maradtak a nyelvek és a humán tudományok.
Nem utálom, de remélem, ez nem baj.
Sokan valószínűleg azért utálják, mert sokkal feszesebb és szigorúbb logikára van szükség.
az irodalom töri nyelvtan nyújtotta ismereteket se tartják értéknek, csak amig ezeket fogod és beseggeled, addig a matekot kémiát fizikát meg kell érteni, ahhoz hogy betud seggelni. (hiába tanulod meg a másodfokú egyenletet ha nem tudod felismerni hogy mikor tudod használni)Fizikából be tudod seggelni a képletet, és még talán a szöveges feladatból ki is tudod venni hogy melyik milyen adat, de amig nem érted a kilométer és óra összefüggését a sebességnél az adik csak egy s/t képlet marad.
A kémiára nem tudok ilyen példát mondani (középiskola csak 2 év kémia az is egy nem magyar tanártól) a biológiából meg értelmetlennek tartottam a középiskolás "a gyűrűs féregből fejlődött ki az xy" - ebből a szempontból az általános iskolai bioszt jobban szeretem ahol mondjuk azt tanultuk hogy miért nem kell félni az Amazonnál attól hogy rádtámad egy oroszlány, viszont a marha szép fekete- sárga/kék stb békát miért is kerüld el jó messzire
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!