Jól állítottam össze szerintetek ezt a 7. osztályos tanmenetszerűséget?
Egy vidéki kisvárosban járok gimnáziumba. Ebbe a városba jártam általános iskolába is. A következő tanévtől pedig megkértek abból az általános iskolából, ahova jártam, hogy járjak el 'tanítani' a 7. osztályosokat kémiából. Azért kell járnom, mert a városban két általános iskola és egy gimnázium van és nincs elég kémiatanár itt, jelenleg pedig (még ideiglenesen sem) nem tudnak hozni ide kémiatanárt, akik vannak (3-an) pedig nem győzik el, mert az egyik általános iskolában van egy évfolyamon 4 vagy 5 osztály a másikban pedig 2, a gimnáziumból pedig megint nem tudna eljárni az az egyetlen tanár, aki van ott, mert ő is nagyon le van terhelve. Elmondták nekem, hogy úgy lenne ez, hogy egyik félévben hetente 2-szer, a másikban pedig hetente 1-szer kellene mennem a 4. vagy az 5. órában. Az óráimat a gimnáziumban ez nem érintené, mert leigazolnám, és mivel kitűnő tanuló vagyok, ezért meg is engedik ott ezt. Az órák pedig a közösségi szolgálatra lennének elírva nekem, mert én még épp beleestem ebbe az 50 órás közösségi munkába, mivel most vagyok 10. osztályos. Lényegében, nem tanítanom kellene, csak foglalkozni kémiából az osztályok azon részével, akiknek az átlaguk 2,5 feletti, mert aki ebbe az általános iskolába jár kémiatanár tanítani, az sokszor 10-15 percet késik és így nem tudja leadni az anyagot.
Nagyjából így állítottam össze az órákat (a kérdőjel azokat jelenti, amik nagy valószínűséggel el fognak maradni):
1. óra: Bevezetés a kémiába, mint tantárgyba
2. óra: A kémia kialakulása, felosztása
3. óra: Laboratóriumi eszközök és edények; A laboratóriumi kísérletezés rendszabályai
4. óra: ?
5. óra: Az anyagok és tulajdonságaik
6. óra: A halmazállapot-változások energetikai vizsgálata
7. óra: Az anyagok változásai
8. óra: A változások rendszerezése
9. óra: A levegő összetétele
10. óra: A levegőszennyezés
11. óra: Az égés
12. óra: A tűzgyújtás és a tűzoltás; Az energiaforrások
13. óra: A megújuló és a nem megújuló energiaforrások
14. óra: Tápanyagok; Eddig megismert kémiai alapismeretek áttekintése
15. óra: ?
16. óra: A víz
17. óra: A víz a környezetünkben
18. óra: Az oldatok
19. óra: Az oldatok töménysége - Tömegszázalék
20. óra: Az oldatok töménysége - Térfogatszázalék
21. óra: A vizes oldatok kémhatása
22. óra: Az anyagok csoportosítása
23. óra: Keverékek szétválasztása
24. óra: Az ozmózis és élettani jelentősége
25. óra: Kolloidkémiai alapfogalmak
26. óra: Kolloidok és heterogén rendszerek
27. óra: Összefoglalás - Kémiai alapismeretek
28. óra: Gyakorlás - Kémiai alapismeretek
29. óra: ?
30. óra: Az atomok és az elemek
31. óra: Az anyagmennyiség
32. óra: Gyakorlás - Az anyagmennyiség
33. óra: Az atom felépítése
34. óra: Gyakorlás - Az atom felépítése
35. óra: Az elektronfelhő szerkezete
36. óra: Gyakorlás - Az elektronfelhő szerkezete
37. óra: Atommodellek
38. óra: Az atomszerkezet és a periódusos rendszer
39. óra: A radioaktivitás és jelentősége; Az atomenergia
40. óra: Összefoglalás - Atomszerkezeti alapismeretek
41. óra: ?
42. óra: Ionok képződése atomokból
43. óra: Az ionkötés
44. óra: Gyakorlás - Ionvegyületek; A fémes kötés
45. óra: A kovalens kötés I. - Elemek molekulái
46. óra: A kovalens kötés II. - Vegyületek molekulái
47. óra: Gyakorlás - A kémia kötések
48. óra: ?
49. óra: Anyagi halmazok és jellemzőik
50. óra: A kémiai reakció I.
51. óra: A kémiai reakció II.
52. óra: A kémiai egyenlet
53. óra: Gyakorlás - Kémiai számítások
54. óra: Összefoglalás - Kémia kötések; Anyagi halmazok; Kémiai reakciók
55. óra: Környezetünk néhány fontos anyaga
56. óra: ?
A Mozaik Kiadós Kémia 7. című tankönyv alapján állítottam össze, habár szerintem ők épp a Nemzeti Tankönyvkiadósat (Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó) használják. Ahogy számoltam épp meglesz az 50 órám a közösségi szolgálaton és még jól is jön nekem az a 'tanítgatás' mert én is tanárnak készülök gimnázium után.
szerintem ez igy jo, viszont az anyagmennyiseget, oldatok tomenyseget nagyon tanitsd meg nekik, mert nem ertik (mi sem ertettuk, sokan meg igy 10-ben, biokem szakon sem tudjak kiszamolni...)
illetve a radioaktivitas erdekes tema meg a kornyezetszennyezes is, csinalhatnak par perces eloadast ha van ra igeny :)
sok sikert, nekem sajnos nincs ilyen lehetosegem az 50 ora ledolgozasara:(
Köszönöm szépen!
Már csak attól félek, hogy a fegyelmezéssel (nagy) gondok lesznek....
De még az is lehet, hogy veszek ebből az anyagból ki dolgokat, attól függően, hogy milyen lesz az osztályok képessége. Ha erre kerülne a sor, akkor "Az ozmózis és élettani jelentősége" és a kolloidos részeket, illetve az atommodelleket + az atomenergiát még kivenném.
nalunk anno mindig az volt a varazsmondat: "ha jok lesztek, ora vegebol 10 perc szabad" :D
meg szerettuk az onallo munkat, amit ora vegen mindig vkinek be kellett mutatni, ilyen kevesbe tanulosabb, de hasznos dolgok jol bevalnak :)
igen, ha megteheted, nyugodtan vedd ki az anyagokat, nem erdekelne oket, akkor meg ugy sem figyelnek :D
'Határeset'?!
Szóval, akkor így nem a legjobb....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!