Á nem tud vaki egy jó módszert töri tanulásra?
Magolással semmit nem lehet megtanulni. Legfeljebb megjegyezni rövid időre.
A tanulás lényege, hogy megértsük, ami újat elolvasunk. A történelem az események egymásutánja. Vannak politikai események, gazdasági események, társadalmi események, fizikai, biológiai és még sokféle esemény. Csak olyan eseményt tekintünk, ami hatással van az emberre. Emiatt cselekszik valahogy. Ezeket a mozgatórugókat kell megérteni, feldolgozni. Ezek a törvényszerűségek. A többi csak adat.
Az 1848-as szabadságharc eseményei: Petőfiék egy adott napon kivonultak az utcára, szavalgattak, kihoztak egy embert a börtönből, utána sok harc volt, végül Aradon felkötöttek 13 tábornokot. A további részleteket is bemagolhatod. El fogod felejteni nagyon hamar. Mert nem értetted meg, hogy Petőfiék előtt már jó 20 éve próbálták megváltoztatni a társadalmi viszonyokat, amelyek szabályai elavultak a kor technikai fejlődése hatására. Ez volt az európai reformmozgalom. Petőfiék is készültek erre. Március 15-én azért mentek ki, mert hajnalban megtudták, hogy Bécsben is kivonultak az utcára. Ha az utcán csak néhány járókelő lett volna, semmi se történik. De sokan voltak, mindenki találgatta, mi is történik. Petőfiék e tömeghez szóltak a 12 ponttal, a Nemzeti dallal. Azért Táncsicsért mentek, mert ő volt a szólásszabadság elnyomásának mintaképe (véleményéért börtönözték be). Harcok azért lehettek belőle, mert Kossuthék már 20 éve hasonlókat mondogattak (persze eleinte kissé kuszán, aztán egyre letisztultabban) a pozsonyi parlamentben. Kossuthéknak is volt előéletük, a két dolog (a pesti ifjak - Petőfiék, és a reformkori politikusok csoportja Kossuth vezetésével) találkozott (ezt nevezik történelmi helyzetnek) és mivel voltak alkalmas vezetők, így az (egyébként akkor illegális) kormányalakítás, csapatszervezés lehetővé vált. Fegyveres csapatok is azért voltak szervezhetők, mert sok ember gondolta akkorra, hogy változtatni kell. Csak nem tudták hogyan, ezt mondták meg Kossuthék és Petőfiék. Amivel nehezen számoltak, hogy ez a Habsburg háztól való elszakadást, az meg a Habsburgok olyan gyengülését eredményezi, az meg a porosz fejedelmek támadását, tehát a Habsburgok megsemmisülését hozza, ezért a császár elemi érdeke volt a magyar szabadságharc leverése bármi áron. A trónfosztás ezért volt olaj a tűzre, ez volt az ok, hogy még a cár segítségét is igénybe vegyék. Pedig a cár drágán mérte a segítséget. És a tábornokok felakasztása nem bosszú (az csak Haynaué volt), hanem részben a további próbálkozás kedvét vegye el, részben pedig, hogy ne legyenek az esetleges próbálkozáshoz alkalmas vezetők. Azt kell itt megérteni, hogy a tábornokok életét azért nem lehetett megmenteni, mert az életük folyamatos veszély volt a császári házra.
Ha tehát az eseményeket nem bemagolni akarod, hanem azok okára keresed a választ, akkor egyrészt a történelem nem száraz és unalmas évszámgyűjtemény, hanem történetek sora, másrészt az események logikus rendbe állnak, a logikát pedig magától megjegyzi az ember. És meg is érti. Megjegyezni csak azt könnyű, amit értünk.
Történelmet úgy tanulni, hogy két hét után is tudod csak akkor tudsz tanulni ha szereted is és érdekel is. Én éppen emiatt tudtam nagyon jól tanulni és még ma is emlékszem a legtöbb évszámra, eseményre.
De pl. a biológiát nem szerettem ezért nem is tudtam jól megtanulni, főleg a növénytani részt... A későbbiekből már több minden volt érdekes számomra.
Olvass hozzá pluszba .
Ha csak a tankönyvet olvasod, az kicsit unalmas
Immár 8.-os de még mindig nem tudok törit tanulni
:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!