Tanuló autóvezető kérdései. Válaszokat várnék. (? )
Sziasztok!
Most tanulok vezetni (Kresz letudva), 4 órán vagyok már túl. Rólam annyit kell tudni, hogy 30 éves leszek nem sokára és senkinek nincs a családban jogsija, így semmit nem vezettem előtte. Most ültem volánnál is nagyjából először. Most értem oda, hogy meg tudok finanszírozni magamnak egy kezdő autót, ezért csak most vágtam bele a jogsiba. Az egyébként normális, hogy már második órán kimegyünk a forgalomba? Az első kb 20 perc elmélet, majd 30 gyakorlás egy parkolóban (kuplung, kormányzás, fékezés), amit én borzasztó kevésnek éreztem, nem gondolom, hogy ennyi idő alatt eltudtam volna sajátítani az autó kezelését. Erre második órán már 50 percet vezettem kisebb falukban. 3-4. alkalommal már egy kisebb városban. Elég mély-víz effektusnak érzem, még a pedálok kezelése és a váltás elviszi a figyelmem nagyobb részét, akkor próbálok figyelni arra amit oktató mond és akkor még a táblákat is figyeljem. Múltkor mondtam neki, hogy vegyük már át rendesen az alapokat, mert nekem ez így nem jó. De azt mondta, hogy majd a forgalomban megtanulom, hát nem tudom. Így lenne pár elméleti kérdésem amire légy szíves válaszoljatok.
1. Ez így oks? Induláskor rálépek a kuplungra, sebességbe rakom, irány jelzek, körülnézek, kézifék, majd kis gáz és viszonylag gyorsan felengedem a kuplungot addig a pontig amíg a kocsi elindul, itt tartom pár mp-ig, majd egyenletes felengedem és nyomom a gázt.
2. Minden fékezéskor nyomni kell a kuplungot is?
Szerintem gaz... nekem jogsi utan (ami ugye tobb mint 30 pra vezetes volt), meg egy teljes ora olyan gyakorlas kellett, ami abbol allt, hogy elindulok, es megallok 10 meter utan. Meg jo, hogy a hazunk elott van mezo... raadasul en dizelen tanultam, onnan ultem at benzinesbe. Folyamatosan lefulladtam, ezert csinaltam ezt, hogy vegre ne az elindulasra kelljen figyelni.
2. Kuplungot csak mielott elkezdene rangatni, hogy a motorfeket is hasznald. Erre par fekezes utan ra lehet majd erezni. Sok sikert!
Én 6-7 órát voltam rutinpályán, aztán mentem forgalomba, egyébként hasonlóan voltam, mint te (nincs autónk, ritkán ülök kocsiba). Eleinte a táblákat alig figyeltem, az oktatóm hívta rá fel a figyelmem, hogy nézzek néha rá. Ez eleinte nem gond, hisz azért van melletted az oktatód, hogy ő is figyeljen, érthető, hogy 1-2 óra után még nem megy minden:)
Idővel majd nem fáraszt le annyira, nem kell arra koncentrálni, hogy mikor kell váltani, vagy hogyan is kell fékezni, és akkor már tudod a táblákat is figyelni.
Elindulásod szerintem jó, bár nem tudom mi az a viszonylag gyors, de engedhetnéd kicsit lassabban a kuplungot az elején, nehogy lefulladj.
Egyébként nekünk azt tanították, hogy "sikk"-esen kell elindulni (sebesség, irányjelző, kézifék, körültekintés).
Fékezéskor először egy kicsi fék, majd kuplung.
1: Igen, így.
2: Nem, csak akkor kell, ha vészfék, illetve megállnál..ezt majd az oktató érzékelteti. a motorfék nem a megállásig jó, csak egy bizonyos határig.
Hallgass az oktatóra, ne szívóskodj. Reméljük érti a dolgát.
A 30.óra felé majd meglátod...menni fog.
Ha több millió ember megtanult valahogy vezetni, akkor?..
Pont Te nem? ugyan!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!