Hogyan lehetséges, hogy 9-10. osztályban 2-es volt, ma meg tanár matekból?
A volt osztálytársam anyukájáról van szó, aki ilyen jegyekből matektanár lett. Én 1x megyek matektanárhoz hetente, és azon kívül semmit nem tanulok, még házit se, és 3-as voltam. Most megyek 11-be, és matek faktos leszek. Nagyon nem ajánlották, még attól is fél a matektanárom, hogy megbukok. De mondta, hogy a nyáron gyakoroljak sokat, és, ha ezt választom faktnak, akkor a tanulásom 3/4-e álljon matekból. Szerintem, amit eddig tanultam, azt az időt rászánnám matekra, és heti 2x járnék tanárhoz, akkor hátha lennék belőle egy jó 4-es. De ezt nagyon nehezen hiszem el, hogy 2-es volt, és ma meg tanár lett. De a volt infó tanárom is olyan volt, hogy 9-be 2-es volt, ma meg vállalatai vannak(számítástechnikán belül).
ezekből kiindulva nekem miért ne sikerülhetne?
Volt már valaki ilyen helyzetbe? Mennyire nehéz a matek fakt/emelt matek? Mennyit kell rá tanulni?(tudom, hogy agytól is függ) Aki ilyen helyzetben volt, az írhat pár dolgot ami segít, bármit.. igazából számítástechnikán akarok továbbtanulni, azért jelentkeztem matekra, mert az az alapkövetelmény. Tehát mit gondoltok?
Figyelj én 9-edikben megbuktam matekból, csak pótvizsgán mentem át, most meg 91%-os lett a matek érettségim. Ezek a jegyek azért nem nagyon mérvadóak, mert sokan (főleg gimi elején) szarnak bele az egész tanulásba, aztán mikor rájönnek a vége felé hogy hoppá-hoppá itt már az "életem" múlik rajta, akkor összekapják magukat és jó eredményeket érnek el.
Legalábbis teljesen magamból kiindulva így gondolom.
Középiskolai tanárok szeretnek riogatni.
elmondom az én példámat. Jó régen volt..1-2 gimiben (akkor 4 osztályos volt a gimi) ofőm tanította a matekot, utáltam ofőt így a tárgyát is, másodikban 2-es voltam nála. Fakultációnak a matekot választottam, mert akkor nem ofő tanítana tovább matekból. Rögtön 5-ös lettem ahogy egy olyan tanárhoz kerültem aki normálisan bánt velem. Tehát sokszor tanár függő is egy tárgy megértése.
Azért, mert nem minden az osztályzat.
Az osztályzat csak a szorgalmat tukrözi. Attól, hogy valaki ötös, még lehet, hogy nem tud semmit, mondjuk a mateknál nem lehet magolni, meg kell érteni.
Nem tudom milyen nálatok az oktatás, de én felkötném a gatyámat, 2-es, 3-as matekkal faktra menni abszolút nem érdemes. Max. akkor, ha középszintűzöl és csak azért jársz be faktra, hogy az egyetemen\főiskolán az emelt szintű anyagokat tudd, és ne ott találkozz vele először (lásd. integrálás, deriválás)
Gyakorlás, és jó matekos agy nélkul elég nehéz jó eredményt elérni emelt szintű érettségin.
Nálunk csomóan elhasaltak idén az érettségin, biztos hallottad, hogy mennyire durva volt az idei emelt matek.
Igen, mondjuk a tanáromat sem csípem, sosem értem mit magyaráz, de ha elmegyek külön a magántanáromhoz abban az 1 órában mindent megértek. Nagyon remélem, hogy velem is ez a sz*rni bele volt(végül is az volt, mert semmit nem tanultam), most meg nekikezdek, és hátha.. Ja igen, azért is szeretnék faktra menni, mert ez az integrálás stb, hogy, ha felvesznek főiskolára, akkor ne először találkozzak vele.
Amúgy itt is 4 osztályos a gimi.
Nem is feltétlenül rengeteg gyakorlással, csak rá kell szokni a rendszeres tanulásra, napi 1-2 óra (ha kell több) minden nap.
Legtöbben gimiben soha nem csinálnak semmit ami kapcsolódna tanuláshoz, csak doga előtt 1-3 nappal elkezdik tanulgatni és ezért van sok rossz eredmény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!