Marketinget tanulok és megakadtam. Mit jelent a termékhagyma kifejezés? Hogy néz ki a termékhagymája egy terméknek?
A termékhagyma modell a hagyma rétegeihez hasonlóan mutatja be az egymásra épülő fogyasztói HASZNOSSÁGOK rendszerét egy-egy termékben.
1.Absztrakt termékszint: a termék lényegi hasznosságát jelenti, azt a használati értéket, ami a terméket az adott szükséglet kielégítésére alkalmassá teszi ( lényegi termékelőny)
2.Tárgyiasult termékszint:ami felruházza a terméket azokkal a tulajdonságokkal, amelyekltől azt a fogyasztó is termékként érzékeli. Ilyen tulajdonságok a termék stílusa, márkája, csomagolása, kiszerelése.
3.A kiterjesztett termékszint a tárgyiasult termék további sajátos, egyedi- és ezáltal versenytényezőként alkalmazható- jellemzőkkel ruházható fel.
pl: vásárlás előtti és utáni szolgáltatások
ha szemléltetni akarod:
rajzolj 5 koncentrikus kört(egymás után egyre kisebb körök)
a fentiekhez hasonló,csak picit más elnevezésekkel,/és részletesebben/
a legnagyobb(külső):potenciális termék,a következő kör a kiterjesztett,aztán az elvárt termék,majd a generikus,és végül a legkisebb kör(legbelső)a termékmag.
ezek a szintek egymásra épülnek az eladni kívánt termékekben,és a vevők ezeket a jellemzőket végiggondolva döntenek a vásárlásról.
remélem érthető:)
megpróbálom..:)
szóval pl.akarsz venni egy hajszárítót.
ennek az absztrakt termékszintje(alap elvárás) h.lehessen vele hajat szárítani(vagy másik elnevezéssel:ez a potenciális termék.).tehát ami egyáltalán szóba jöhet nálad,az csak olyan termék lehet amivel hajat lehet szárítani.
ez a minimum.semmi konkrétum.csak annyi biztos h.nem porszívót,tévét,hűtőt akarsz,hanem hajszárítót.
aztán:
tárgyiasult termékszint
ez már konkrétabb!->
itt jelenik meg pl.a stílus,márka...tehát itt már megfogalmazódik benned,mint VEVŐben h.legyen a hajszárító Babyliss márkájú,rózsaszín..stb..
aztán:
elvárt termék:még konkrátabb!!itt olyan igények fogalmazódnak meg benned,amikre alapozva már a gyártók versenyhelyzetbe kerülnek,h.őket válaszd.-->egyedi jellemzők!
tehát pl.ne csak sima hajszárító legyen,hanem legyen többféle,cserélhető feje is(körkefe,kisebb-nagyobb szárítófejekkel.)
de ilyen lehet pl.egy a termékhez kapcsolódó nyereményjáték is.lehet h.két hasonló hajszárító közül azt veszed meg,aminek a blokkjával valamit nyerhetsz.nincs nagy különbség a 2 termék közt.de téged a nyeremény motivál.ez a gyártót is versenyelőnybe hozza.mert őt választod,nem a másikat,holott a termékeik szinte azonosak.
kb.erről van szó..tehát ezek azok a (hagymaszerű)rétgek amiket te mérlegelsz mielőtt veszel valamit.
és egyre szűkül a kör.egyre konrétabbak az igényeid.és te azt vásárolod meg,ami minden feltételednek megfelel..
remélem elég jó a példa ez jutott hirtelen eszembe:))
Nagyon jó, köszönöm szépen!!! :)
örülök, hogy vannak ilyen segítőkész emberkék ezen a fórumon :)
:)
én már el is felejtettem, hogy ilyen kérdést is feltettem :P de rég volt :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!