Szerintetek milyen tantárgyak hiányoznak a magyar /és a nemzetközi iskolák tanrendszeréből?
Szerintem ezek mindenképp hiányoznak, és az iskolai tananyagok részei kellenének, hogy legyenek:
- Meditáció, és meditációs gyakorlatok - pl. agykontroll
- Önismeret
- A törtélem valódi arca, valós, el nem torzított tények
- Társas érintkezés, viselkedés kultúra és kommunikáció
- Az öt érzékszerveinken túli képességek megismerése, fejlesztése, erősítése
Szeretnék tőletek is véleményeket, ötleteket hallani! :)
Szerintem mind nagyon rossz. Hol érdekelnek ilyenek egy 10 éves gyereket? Fel se fogja mi van... 18 éves fejű gyereknek, meg kb. ezek az órák lennének az ordibálós, vicceskedő, telefonálgatós órái. Tisztelet a kivételnek!
Szerintem, ami érdekes lehet és hasznos, az a konyhai alapokra való tanítás, mint amerikai iskolákban. Illetve mivel a KRESZ sem olcsó mulatság, biztos nem lenne hiába, olyan óra, amin a KRESZ jogszabályait tanulhatják meg a diákok.
Az elsősegély, KRESZ, önvédelem az jó ötlet. Legalább nagyobb hangsúlyt kaphatnának a bioszon, környezetismereten, tesin belül. A konyhai ismeretek meg a technikához passzol, szerintem csak azért nem tanítják, mert nincs megfelelő konyhai felszerelés az iskolákban.
A pénzügyi ismereteket be lehetne vonni a matekba, és ha már úgy is természettudományos irányba akarunk menni, akkor több matekot kéne oktatni. Fizikából például nem tudtunk rendesen haladni a matek hiánya miatt.
Mi az, hogy „A törtélem valódi arca, valós, el nem torzított tények”? Ennyi erővel lehetne olyan tárgy is, hogy „a Föld valódi arca, létező, megismert helyek a földön”, akkor egyből kikerülne a föcianyagból például Ausztrália, amiről mindenki tudja, hogy csak kitalálták, kamu, nem létezik. Általában igyekeznek a tényeket leadni, és azt számon kérni, amit leadtak, senkinek nem kötelező azokat el is hinnie.
Az irodalomtanárom azt magyarázta, hogy az irodalom az önismeretről és az emberismeretről szól. A kommunikáció a nyelvtan anyag elég jelentős részét teszi ki. „Társas érintkezés, viselkedés kultúra” címszó alatt meg éppen most vezetik be az etikát.
Meditációs gyakorlatokból szerintem kaptam eleget énekkaron. Az „öt érzékszerven túli képességek megismerése, fejlesztése, erősítése”. Az agyam nem érzékszerv, azt fejlesztettük matekórán és fizikaórán, és arra próbáltak hatni irodalomórán is, szóval ez részben megvalósul. Ennek a felvetése úgy hangzik, mintha az öt érzékszervet kellőképpen fejlesztenék, pedig szerintem az ízleléssel egyáltalán nem foglalkozik a közoktatás, és a szaglással is elég kis mértékben. Például lehetne parfümkészítést, meg bor- és pálinkakóstolást tartani az iskolákban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!