Miért ilyenek a diákok?
Még ők vannak felháborodva, hogy miért kapnak rossz jegyet, meg, hogy milyen szemét velük a tanár. Meg miért írunk mindig. + Amikor kimegy a táblához még neki áll feljebb ha a tanár azt mondja, hogy nem jó amit mondott, meg, hogy ő nem érti ezt az anyagrészt....Persze, hogy nem érti, ha le sem ült mellé. -.-"
Ezt csak engem zavar ennyire, hogy a semmiért várják a jó jegyet?
Itt olyan tantárgyakról van szó ami megtanulható. Mert az oké, hogy nem érti meg a matekot, kémiát vagy más reál tantárgyat és azt mondja, hogy nem érti, mert olyan lehet.
De mondjuk az, hogy nem érti meg az irodalmat, vagy épp a történelmet, ez hülyeség, mert a humán tantárgyak szerintem simán megtanulhatók.
Egyrészt elég szubjektív vagy kedves kérdező, mert az, hogy neked a humán tárgyak mennek, a matek meg nem, az egyáltalán nem jelenti azt, hogy ez másoknál is így van.
Másrészt a gyermeket és a felnőttet nem az életkor különbözteti meg, hanem többek közt a felelős döntések meghozása és a pillanatnyi érdekek háttérbe szorítása a jobb jövőért cserébe. Magyarul a legtöbb gyerek lesz*rja, hogy neki a tanulás később fog megtérülni, csak hagyják őt békén, és lehetőleg potyázzon össze jobb jegyeket, hogy otthon se zaklassák emiatt a szülei. Nyugodj meg, a nagy részük idővel elhagyja azt, amint rájönnek, hogy alapvetően van eszük, amivel nem futószalag mellett akarják leélni az életüket. Persze egyetemre is sokan kikerülnek, akiket ugyanilyen ösztönök vezérelnek, de az élet úgyis megszívatja őket, aztán vagy rájönnek erre, vagy egyszer csak azon kapják magukat, hogy visszafordíthatatlanul elszúrták az egész életüket.
Nem hiszem, hogy szubjektív lennék. És nem azt írtam, hogy nekem a humán tantárgyak mennek, a matek pedig nem. Hanem azt, hogy az sokkal elfogadhatóbb, ha esetleg a matekra mondja azt, hogy nem érti, mint sem egy humán tantárgyra, ami megtanulható.
De amikor kimegy felelni szóban, és alapvetően látszik rajta, hogy még csak ki sem nyitotta a füzetet, és akkor mondja, hogy nem érti, ez elég bosszantó. Egyrészt hülyének nézi a tanárt, pedig nem az, másrészt meg magát is valamilyen szinten.
Szóval az esetek 99,9%-ban a diák jogtalanul háborodik fel. A tiszteletlenségről meg nem is beszélve...
Kedves kérdező! Én abszolút egyetértek veled, én sem értettem soha, hogy miért ilyenek egyes diákok, még csak a szándék sincs meg bennük a tanulás iránt. Még mielőtt a többi válaszoló rámakasztaná, hogy biztos tanár vagyok, nem, nem vagyok tanár, egyetemen tanulok és nem tanárnak készülök! Engem is nagyon bosszantott, hogy mindig volt az osztályban (általános és középiskolában is) sajnos több ilyen diák is, akik ha már írni kellett elkezdtek nyavalyogni 1 sor után, hogy minek írunk, letörik a kezük. Engem sosem zavart, sőt, még szerettem is, hogy leírjuk az adott anyagrész fontosabb részeit, mert a saját jegyzeteimből jobban tudok tanulni, mint egy könyvből, ahol az anyag részletesen ki van fejtve. Sajnos a diákok nem értik, hogy ezzel a tanár csak nekik akar segíteni, de ha meg feladja az anyagrészt, akkor az a bajuk, hogy nem tudnak annyit megtanulni, ha mondja a tanár, hogy húzzák alá a lényeget, akkor azt sem tudják, hogy mi a lényeg. Ennél az volt idegesítőbb, mikor kiment valaki a táblához felelni és mint írtad nem tudott semmit és nem azért mert zavarban volt, hanem mert nem tanult, de ki volt akadva, hogy megint egyest kapott.
Azt vettem észre, hogy az ilyen diákok nem futnak be nagy karriert, általában szalag melletti munkát végeznek, esetleg kőműves, ács, stb. pályafutásba kezdenek...
Én csak azt tudom tanácsolni neked, hogy ne figyelj rájuk -tudom ez elég nehéz-, inkább figyelj arra, hogy te jól teljesíts és örülj annak, hogy te még viheted valamire. Nekem általános és középiskola után az egyetem kész felüdülés volt, első 1-2 félévben még ott is megtalálhatóak voltak ezek az "érdekes" diákok, ám szépen kibuktak.
Sajnos egyre jobban elszemtelenednek a diákok a tanárokkal szemben is, már egyáltalán nem tisztelik őket. Szerintem hasonló rendszert kellene visszavezetni, mint szüleink, nagyszüleink idejében, mikor a tanár felléphetett a diák ellen és kivívhatta a tiszteletét. Most, ha egy tanár már csúnyán néz a gyerekre megy a feljelentés...szerintem itt az oktatási rendszerrel vannak elsődleges problémák nem a diákokkal. Ha megfelelően lenne szabályozva ez a dolog, akkor a diákok rögtön tudnák hogy hol a helyük és nem szégyenítenék, aláznák meg a tanárokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!